دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مدارس حوزه انتخابیه روز شنبه تعطیل است
1
 حاجی میرزایی، وزیرآموزش و پرورش با بیان این که فعلاً تصمیمی برای تعطیلی مدارس گرفته نشده است، اعلام کرد: ۶۰ درصد مدارس محل شعبه‌های اخذ رأی است و تعطیلی فردا شنبه فقط در این مدارس و مدارسی انجام می‌شود که صندوق‌های اخذ رأی و شمارش آرا تا شنبه طول...

مدارس حوزه انتخابیه روز شنبه تعطیل است

محسن حاجی میرزایی امروز جمعه دوم دی ماه از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح در وزارت کشور حضور یافت و در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد.

حاجی میرزایی در حاشیه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در محل ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت:

مجلس شورای اسلامی بدون تردید یکی از بهترین ارکان کشور و نهادهای قانونی برای آینده کشور است، آینده‌ای که به باورها، ایمان، آرامش، امنیت، اقتصاد، کسب و کار،فرهنگ، آموزش و به آینده فرزندان ما ارتباط پیدا می کند.

وی افزود: حضور در انتخابات به معنای مشارکت در کیفیت ساختن آینده است، برای ساختن آینده‌ای بهتر، آینده ای با پیشرفت کشور و مناسبات بهتر در داخل و خارج.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این که آیا تعطیلی برخی مدارس در روز شنبه به دلیل بیماری کرونا است، گفت: فردا تعطیل عمومی نداریم، ۶۰ درصد از شعبه‌های اخذ رای در مدارس کشور انجام می شود و فرهنگیان به عنوان گروه های مرجع و مورد اعتماد ملت محل اخذ آرا هستند، از این رو مدارسی که شمارش آرا تا روز شنبه به پایان می‌رسد با صلاحدید مناطق آموزش و پرورش می توانند فردا را تعطیل کنند، اما این تعطیلی عمومی نیست.

وی افزود: تعطیلی روز شنبه برای مدارسی است که حوزه انتخابیه است؛ چرا که شمارش آرا تا صبح شنبه به اتمام نمی‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا با توجه به ورود ویروس کرونا در کشور، تصمیم گیری و تعطیلی بر عهده شماست یا ستادی که تشکیل شده و اینکه این تعطیلی ها چگونه اعلام می شود، اظهار کرد:

به دستور رییس جمهوری ستادی در وزارت بهداشت تشکیل شده که همه دستگاه‌های مرتبط در آن حضور دارند و بطور دائم اوضاع را رصد و تحولات را بررسی می کنند و با توجه به شرایط متناسب تصمیم می گیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تصمیمی برای تعطیلی مدارس نیست. در صورت صلاح‌دید آن ستاد و شورای تامین هر استان درباره تعطیلی مدارس تصمیم می گیرند و وزارت آموزش و پرورش هم در آن مشارکت دارد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: در آموزش و پرورش برای تامین آرامش خاطر خانواده ها همه معاونان سلامت و تربیت را در یک گفتگوی ویدیویی برخط با مسئولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارتباط دادیم و همه توصیه ها و دستور و دستورالعمل های لازم برای آگاهی والدین به آنان منتقل شد. برای آگاهی دانش آموزان معلمان و مدیران بروشورهایی تهیه شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به مدیران کل آموزش و پرورش در سراسر کشور تاکید می کنم، اگر لازم باشد تک‌تک مدارس از وضعیت بهداشت، بوفه و تغذیه مدارس و سرویس‌های بهداشتی تامین شود تا اطمینان خاطر حاصل شود و اگر به تجهیزات و تمهیدات لازم و بیشتر نیاز است این کار انجام خواهد شد و متناسب با صلاح‌دید تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ستاد به طور دائم جلسه تشکیل می‌دهد و اوضاع را بررسی می‌کند و برای سلامت فرزندان هر تصمیمی لازم باشد،‌ اتخاذ خواهد شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه دوم اسفند برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی برای ۲۰۸ حوزه انتخابیه و ۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، قم، فارس، خراسان شمالی و خراسان رضوی برگزار می‌شود.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان تهران، شمار افراد واجد شرایط حق رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان، تعداد ۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۸۱ نفر است که تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۹۸ نفر رای اولی هستند.

در کل کشور ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر کسانی هستند که با رسیدن به سن ۱۸ سالگی برای اولین بار می توانند در انتخابات شرکت کنند.

تعداد ۶ هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای نیز در استان تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری پیش بینی شده که از این تعداد، ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits