دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ویروس کرونا چه شباهتی با ویروس آنفولانزا دارد ؟
0
مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان از شباهت زیاد ویروس کرونا به آنفولانزای شایع دز ایران خبر داد ....

شباهت کرونا و آنفولانزا

دلگرم: مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با اشاره به رصد همیشگی و دائمی بیماری های عفونی تنفسی، گفت: ویروس کرونا شباهت زیادی به سایر بیماری های تنفسی مثل ویروس مرس و آنفلوآنزای شدید دارد و اصول مراقبتی کرونا هم شبیه به همان ویروس ها است.

رضا فدایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به رصد مسافرانی که به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم از چین وارد کشور می‌شوند، اظهارکرد: مسافران ورودی به فرودگاه‌های بین المللی کشور و از جمله فرودگاه شهید بهشتی اصفهان بررسی می شوند تا اگر مسافری مشکوک به ابتلا به این ویروس بود، مراقبت ها و پیشگیری های لازم از انتقال ویروس انجام شود.

بیشتر بخوانید : ویروس کرونا (آنفولانزای چینی) چیست ؟ چه علائمی دارد و چگونه منتقل ...

وی با بیان این‌که تاکنون موردی از ابتلا به این ویروس در استان اصفهان نداشته‌ایم، افزود: اگر مورد مشکوکی پیدا شود باید نمونه آن برای تشخیص به آزمایشگاهی که وزارت بهداشت در تهران معین کرده ارسال شود.

کرونا شبیه کدام بیماری هاست ؟

فدایی با بیان این‌که ویروس کرونا شباهت زیادی به سایر بیماری‌های تنفسی مثل ویروس مرس و آنفلوآنزای شدید دارد، تصریح کرد: اصول مراقبتی کرونا شبیه به همان ویروس هاست و نیاز به آمادگی‌های جدید برای مقابله با این ویروس نیست.

وی با تاکید بر این‌که بیمارستان‌ها برای مراقبت از بیماران بدحال تنفسی که به هر دلیل ممکن است دچار مشکل شوند آمادگی‌های پزشکی لازم را دارند، افزود: در اپیدمی آنفلوآنزا که در حال سپری کردن آن هستیم نیز تعداد زیادی بیمار تنفسی بدحال در بیمارستان ها بستری شدند و رسیدگی های لازم انجام شده است، هم‌چنین اگر خدای ناکرده ویروس کرونا هم مشاهده شود، شبیه آنفلوآنزای شدید خواهد بود.

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با بیان این‌که اگر کسی، از جمله از مسافران چینی اظهار بیماری کند، رسیدگی های استاندارد انجام شده و در صورت مشکوک بودن نمونه به آزمایشگاه‌های کشور ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه هم از ایرانیان حاضر در چین خواسته به صورت غیرضروری در اماکن شلوغ حاضر نشوند تا بیماری کنترل شود.

وی با بیان این‌که تاجایی که به ما ارتباط دارد بیماری‌های عفونی تنفسی را به صورت همیشگی و دائمی رصد می‌کنیم، گفت: ویروس کرونا هم یکی از این موارد است و مورد ویژه‌ای نیست.

فدایی هم‌چنین با اشاره به این‌که موج اول آنفلوآنزا را هنوز به طور کامل پشت سر نگذاشته‌ایم و احتمالاً تا اواخر بهمن ادامه دارد، تصریح کرد: فعلا نمی‌شود صحبتی از موج دوم بیماری کرد، البته بیماری نسبت به آذرماه درحال افت بوده و هفته به هفته رو به کاهش است.

وی با بیان این‌که ابتلا به آنفلوآنزا به شکل مراجعات موردی به بیمارستان‌ها در اصفهان ادامه دارد که مقتضای فصل سرماست، تاکید کرد: رعایت اصول بهداشت فردی همواره مورد توصیه است و ویروس‌های جدید این هم یکی از این موارد است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits