دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
واکنش رئیس پلیس تهران به حذف میزبانی ایران از مسابقات ورزشی
1
رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه مطلبی مطرح شده که مسابقات ورزشی(رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا) به علت عدم وجود امنیت برگزار نمی‌شود، تاکید کرد: من به عنوان مسئول امنیت این را اعلام می‌کنم که این حرف بسیار اشتباه و نادرست است و بر اساس شاخص‌های امنیتی...

واکنش رییس پلیس پایتخت به حذف میزبانی ایران از رقابت‌های فوتبال

سردار حسین رحیمی در نشست خبری با اشاره به اینکه عدم برگزاری مسابقات ورزشی (رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا) به علت نبود وجود امنیت در ایران را غیر قابل قبول و کذب می‌دانیم، افزود: مسئولین ورزشی ما باید از این تهمت ناروا که به ما زده شده است دفاع کنند.

من تلاش های شبانه روز همکاران خود را می‌بینم و از همین جهت موضع گیری قاطع وزارت ورزش و چهار باشگاهی که مقتدرانه دفاع کردند بسیار مناسب است.

ما دشمنی مثل آمریکا داریم اما تلاش شبانه روزی دست اندر کاران امنیت باعث شده که آن ها ناکام باشند.

به رغم همه تلاش های دشمن به کوری چشم همه این ها اعلام می‌کنم که در هر نقطه از کشور ما امنیت برقرار است.

سردار رحیمی در ادامه نشست خبری‌اش در تشریح اهداف اولین همایش «نقش امنیت در اقتصاد ملی و رونق تولید»، اظهار کرد: در اجرای منویات فرماندهی معظم کل قوا که اشاره کردند نیروی انتظامی می‌تواند نقش آفرینی کند و اگر امنیت نباید تحرک اقتصادی یا وجود ندارد یا مشکل می شود یا ناممکن، اقداماتی را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی ادامه داد: اقدامات ما در این دو سال به این جهت بود که در وهله اول از افرادی که اقدامات سالم و قانونمند اقتصادی انجام می دهند حمایت کنیم.

ما اقدامات عملیاتی و انتظامی را در این رابطه داشتیم و در کنار این هم به منظور پیاده سازی منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت اقتصادی و رونق تولید و تعیین راهبردهای تعاملی گام برداشتیم.

فرمانده نیروی انتظامی پایتخت با بیان اینکه در مسیر رونق اقتصادی در راستای بیانیه گام دوم اولین همایش نقش پلیس در امنیت اقتصادی و رونق تولید را برگزار خواهیم کرد، گفت: این همایش با حضور دست اندرکاران بخش اقتصاد که در مسیر رونق تولید تلاش می‌کنند در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد و این همایش ملی و بزرگ با حضور ریاست قوه قضاییه و جمعی از مقامات هیات دولت برگزار خواهد شد که مسئولیت برگزاری آن به عهده پلیس پایتخت است.

سردار رحیمی افزود: پلیس مدت های زیادی است که با رایزنی با اساتید و نخبگان حوزه جلساتی را برگزار کرده که فردا نتیجه آن حاصل خواهد شد. هدف اصلی ما بررسی ظرفیت ها و اقداماتی است که پلیس باید در حوزه رونق تولید و امنیت اقتصادی انجام دهد. تلاش پلیس این است که نگاه جدیدی را در این زمینه داشته باشد.

وی با بیان اینکه با کمک دولت و دستگاه قضایی برگزار می‌شود گفت: تلاش نیروی انتظامی این است که در کنار دستگاه قضایی که رویکرد حمایتی بسیار خوبی دارد، باشد.

فرمانده انتظامی پایتخت ادامه داد: امیدواریم این همایش سرآغازی باشد برای نگاهی نو.

سردار رحیمی با تاکید بر برخورد با افرادی که فضای اقتصادی و کسب و کار را آلودده می‌کنند، گفت: باید امنیت را برای افراد فعال در این حوزه ایجاد کنیم و با تمام توان وارد خواهیم شد.

به گفته وی، این همایش از ساعت ٩ صبح فردا در سالن اجلاس سران برپا خواهد شد و شرکت های دانش بنیان، نخبگان و فعالان تولیدی که در بخش های مختلف فعالیت دارند نیز حضور خواهند داشت.

سردار رحیمی در ادامه درباره برخورد با دلالان ارزی نیز گفت: تعداد دلالان ارزی در بازارهای تهران به صفر رسیده است؛ بخش‌ زیادی از صرافی‌های غیر مجاز در تهران پلمب شدند و صرافی‌های دیگر همکاری‌های خوبی با پلیس دارند. یکی از اولویت‌های ما همکاری با دولت، بانک مرکزی و برخورد با دلالان ارزی است.

وی در باره برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز افزود: پلیس با اشراف اطلاعاتی با قاچاقچیان کالا ادامه می‌دهد و روند برخورد با قاچاقچیان روندی صعودی است و یکی دیگر از اولویت‌های پلیس برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز است.

نیروی انتظامی خودش را مکلف می‌داند در هر نقطه‌ای از کشور بخواهند ایجاد اشتغال کنند و کسب و کار ایجاد کند، امینت آن را تضمین کند.

سردار رحیمی نیز با بیان اینکه باید این نوید را بدهم که نیروی انتظامی خود را مکلف می‌داند که هر کسی در هر نقطه‌ای بخواهد سرمایه گذاری کند امنیت آن را تضمین می‌کند و ما این را جزئی از وظایف خود می‌دانیم حتی اگر فردی در یک نقطه دور افتاده ای بخواهد معدنی را فعال کند.

این وظیفه نیروی انتظامی که امنیت آن را تأمین کند و این را به طور جدی دنبال می‌کنیم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits