دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سفر کاروانی به کربلا متوقف شد

سفرهای کاروانی به عراق از فردا متوقف شد

سفر کاروانی به کربلا متوقف شد
0
مدیـر کل عتـبات سازمان حج از متوقف شدن سفرهای کاروانی روز اربعین به کربلا خبر داد و جزئیات و علت این تصمیم گیری را تشریح کرد...

سفر کاروانی به کربلا از فردا متوقف خواهد شد

دلگرم: مدیرکل عتبات سازمان حج از توقف سفرهای کاروانی به عراق از چهاردهم مهرماه تا اربعین خبر داد.

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ـ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ـ درباره علت توقف اعزام‌های کاروانی به عراق در گفت‌وگو با ایسنا توضیح داد: شرایط پیاده‌روی روز اربعین طوری است که نمی‌توان خدمات کاملی را به زائران ارائه کرد. خدمات معمولا ناقص است و زائران آن را نمی‌پذیرند، از طرفی حرکت کاروان‌ها در مسیرهای پیاده‌روی دشوار است، برای همین سال‌ها است همزمان با آغاز این مراسم، سفرهای کاروانی متوقف می‌شود.

او تاکید کرد:‌ سازمان حج و زیارت، شمسا (کارگزار زیارتی این سازمان در اعزام کاروان‌های عتبات) و آژانس‌های زیارتی زیر نظر این سازمان در مناسبت اربعین هیچ کاروانی را به عراق اعزام نمی‌کنند و مجوزی برای این کار صادر نمی‌شود.

رحمانی درباره خدماتی که در مناسبت اربعین به سفرهای گروهی داده می‌شود گفت: سازمان حج و زیارت در اربعین فعالیت‌های جاری و در ارتباط با اعزام‌های کاروانی را تا بعد از اربعین متوقف می‌کند، بنابراین سفر گروهی در این مناسبت اختیاری است. سازمان حج برای این دسته از زائران خدمات و یا امکانات خاصی را درنظر نگرفته و هزینه‌ای که هنگام ثبت‌نام در سامانه سماح دریافت می‌شود فقط به بیمه و هلال احمر مربوط می‌شود، بنابراین قرار نیست در ازای آن هزینه، خدمات جانبی دیگری داده شود. زائرانی که قصد دارند گروهی سفر کنند باید شخصا برای تهیه امکانات مورد نیاز اقدام کنند.

از سویی، شماره تلفن‌هایی در سامانه سماح درج شده که به متقاضیان سفرهای گروهی، استفاده از اتوبوس‌ها دربستی تا عراق را پیشنهاد می‌دهد. پیگیری‌های ایسنا حاکی از این است که این شماره تماس‌ها از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری سازمان حج در این سامانه منتشر شده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits