دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پولی شدن تونل های تهران : هزینه عبور چقدر است ؟
0
تونل های داخلی شهر تهران و بزرگراه صدر ، پولی میشوند . یعنی معبران برای عبور از این تونل ها باید حق تردد یا به عبارتی عوارض پرداخت کنند. هر چند که هنوز لایحه آن به شورای شهر تهران ارائه نشده اما خبرها نشان از اجرایی شدن این طرح میدهند .

مجله دلگرم : تونل های داخلی شهر تهران و بزرگراه صدر ، پولی میشوند . یعنی معبران برای عبور از این تونل ها باید حق تردد یا به عبارتی عوارض پرداخت کنند. هر چند که هنوز لایحه آن به شورای شهر تهران ارائه نشده اما خبرها نشان از اجرایی شدن این طرح میدهند .

مهر نوشت، معاونت حمل و نقل و ترافیک این هفته پیش‌نویس لایحه‌ای را به معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا‌های شهرداری تهران ارائه کرده است که بر اساس آن ۵ تونل تهران و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض عبور و مرور می‌شود. پیش نویس این لایحه در اداره تدوین قوانین و مقررات شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفته و این لایحه از لحاظ کارشناسی و حقوقی بررسی شده که در نهایت لایحه به تایید رسیده و به زودی به شورای شهر ارسال می‌شود.

کدام تونل ها پولی میشوند ؟

بر اساس این لایحه، تونل‌های نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه و امیرکبیر و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض شده و خودرو‌های عبوری برای هر بار عبور باید رقمی را به عنوان عوارض پرداخت کنند

هزینه عبور از تونل ها چقدر است ؟

گفته شده حداقل عوارض پیش بینی شده برای عبور از تونل های مذکور حدود ۳ هزار تومان خواهد بود.

مولفه‌هایی که نرخ عوارض را تعیین می‌کند شامل طول تونل، داشتن معاینه فنی و معاینه فنی برتر، ساعت تردد خواهد بود.

پیش از این نیز چنین لایحه‌ای از سوی شهرداری تهران ارائه شده بود که با توجه به شرایط اقتصادی آن زمان و افزایش ناگهانی قیمت‌ها شهرداری ترجیح داد این لایحه را پیگیری نکرده و آن را از شورا پس گرفت.

آن زمان دلیل ارائه این لایحه عدالت در شهر عنوان شده بود در حالی که هیچ کدام از این تونل‌ها و اتوبان صدر وسیله حمل و نقل عمومی پیش بینی نشده در حالی که در ابتدای ساخت پل طبقاتی صدر قرار بود یک خط BRT از آن عبور کند.

پولی شدن تونل های پایتخت به تایید شهردار نرسیده است

ایرنا نوشت : مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهرداری هیچ طرحی خلاف مصلحت عمومی اجرا نمی کند اعلام کرد: پولی شدن تونل های پایتخت هنوز به تایید شهردار نرسیده است. این مرکز در این رابطه اطلاعیه ای منتشر کرده که در آن نوشته شده :

طرح دریافت بهای تردد از تونل های شهری در قالب لایحه از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیشنهاد شده و صِرف ارائه پیشنهاد به منزله پذیرش آن نیست و ارسال آن به شورای اسلامی شهر تهران مستلزم تایید آن در شهرداری تهران است.

در ادامه تاکید شده این طرح هنوز به استحضار و تایید حناچی شهردار تهران نرسیده و فقط در مرحله پیشنهاد است.
شهرداری تهران خاطرنشان کرده: هر گونه طرحی که در دوره جدید مدیریت شهری به اجرا در می آید، در راستای مصلحت و منفعت عمومی جامعه خواهد بود و در این دوره هیچگونه طرحی که برخلاف مصالح شهر و منافع شهروندان باشد، اجرا نمی شود.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: مدیریت شهری با درک شرایط دشوار اقتصادی موجود جامعه، خود را در کنار شهروندان می داند و از اجرای هر گونه طرحی که باعث افزایش هزینه، ایجاد دشواری و بروز نگرانی برای شهروندان شود، اجتناب خواهد کرد.

به گزارش ایرنا روز گذشته اخباری مبنی بر ارسال پیش نویس پولی کردن 5 تونل پایتخت از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک به معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در شبکه های اجتماعی منتشر شد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits