دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هشدار ؛ مراقب اپلیکیشن های وسوسه کننده باشید
0
رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی افرادی که با تبلیغ برنامه‌ها و اپلیکیشن های غیرمجاز در شبکه‌های اجتماعی، مردم را فریب داده و اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

مجله دلگرم : رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی افرادی که با تبلیغ برنامه‌ها و اپلیکیشن های غیرمجاز در شبکه‌های اجتماعی، مردم را فریب داده و اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد: یکی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس اظهار داشت؛ چند روز پیش با بررسی حساب بانکی‌ام متوجه شدم مبلغ ۱۳ میلیون ریال از حسابم به‌صورت اینترنتی برداشت شده که بنده هیچ اطلاعی از آن ندارم، از این‌رو پیگیر موضوع شدم.

وی درادامه عنوان کرد: با توجه به شکایت انجام شده و با هماهنگی مقام قضایی، مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت که با تحقیقات تخصصی و اطلاعاتی صورت‌ گرفته مشخص‌ شد متهم علاوه بر فرد مذکور، اقدام به سرقت از حساب بانکی افراد دیگری نیز کرده است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: به همین منظور با بررسی‌های به‌عمل آمده مشخص شد برداشت‌ از حساب مالباختگان با استفاده از چندین خط تلفن همراه صورت‌گرفته و وجوه سرقتی نیز از طریق سامانه‌های پرداخت موبایلی انتقال می‌یافت که سرانجام با بررسی‌های فنی و تخصصی انجام شده، متهم به هویت معلوم ساکن یکی از شهرستان‌های استان تهران که یک زن نیز بود شناسایی گشت.

سرهنگ محمدنژاد اشاره کرد: مامورین این پلیس با اخذ نیابت قضایی به شهرستان موردنظر عزیمت نموده و متهمه را دستگیر و در بازرسی انجام شده از منزل وی تعدادی کارت بانکی و سیمکارت نیز کشف و ضبط کردند .

رئیس پلیس فتا استان مازندران افزود : متهمه در بازجویی به عمل آمده ضمن اقرار به جرم خود گفت از مرداد ماه سال جاری اپلیکیشن‌هایی با موضوعات غیراخلاقی و غیرمجاز نظیر ماهواره جیبی و مواردی از این دست را در کانال‌های تلگرامی که تعداد ممبر بالایی نیز داشتند منتشر می‌کردم و از این طریق کاربران را به دام می‌انداختم.

وی عنوان کرد: متهمه در ادامه اعترافاتش عنوان داشت که کاربران پس از اجرای نرم افزار، می‌بایست مبلغ دوهزار تومان را برای عضویت پرداخت می‌کردند که جهت این کار، آنها را به درگاه پرداخت جعلی بانک که خودم طراحی کرده بودم، هدایت نموده و با کسب اطلاعات بانکی آنان، اقدام به برداشت از حسابشان کرده و سپس مبالغ برداشتی را به حساب یکی از بستگانم واریز و در ادامه به کارت‌های بانکی خودم انتقال می‌دادم.

سرهنگ محمدنژاد افزود: در ادامه کارشناسان پلیس فتا محل اختفای متهم دوم پرونده را نیز شناسایی وطی یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

متهم در تحقیقات به‌عمل آمده عنوان داشت؛ شماره کارتم را به همراه رمز اینترنت بانک در اختیار یکی از بستگانم قرار داده و او نیز بابت هر مبلغی که به حسابم واریز می‌شد، ۱۰ درصد به‌عنوان پورسانت به بنده می‌داد که در مجموع حدود یک میلیارد ریال تاکنون به حسابم واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان پلیس فتا، تعداد ۱۳۰ شماره کارت بانکی به نام افراد مختلف کشف و شناسایی شد که در حال بررسی می‌باشند. در خاتمه متهمین جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا قرار گرفتند.

رئیس پلیس فتا مازندران در پایان با بیان اینکه امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارند، در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران می‌باشند، گفت: کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو از طریق این نرم‌افزارها کاربران را به درگاه‌های جعلی کشانده و اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌نمایند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits