دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تبلیغ جنجالی مهناز افشار از یک آمپول
10
مهناز افشار بازیگر سرشناس کشور جدیدا در جهت تبلیغ از آمپول نالوکسان که به گفته وی برای جلوگیری از مرگ بر اثر سوء مصرف مواد مخدر استفاده میشود قدم برداشته و ویدئویی در این رابطه منشتر کرده است این تبلیغ به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و واکنش های...

مجله دلگرم : مهناز افشار بازیگر سرشناس کشور جدیدا در جهت تبلیغ از آمپول نالوکسان که به گفته وی برای جلوگیری از مرگ بر اثر سوء مصرف مواد مخدر استفاده میشود قدم برداشته و ویدئویی در این رابطه منشتر کرده است. این تبلیغ به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و سر و صداهای زیادی را در صنعت داروسازی کشور به پا کرد


واکنش ها به تبلیغ نالوکسان توسط مهناز افشار

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران به موج ایجاد شده در فضای مجازی و معرفی آمپول نالوکسان توسط مهناز افشار جهت جلوگیری از مرگ ناشی از سوء مصرف مواد واکنش نشان داد.

دکتر سید علی فاطمی - داروساز و متخصص فارماکولوژی در این باره گفت: نوع تزریقی "نالوکسان"، یک داروی ضد مسمومیت با مواد مخدر است که از آن برای تشخیص اعتیاد هم می‌توان استفاده کرد. واقعیت این است که تجویز صحیح و به موقع این دارو می‌تواند جان یک فرد مسموم به مواد مخدر هم‌خانواده تریاک نظیر مورفین، متادون، هروئین و فنتانیل را که قادر به تنفس نیست و در آستانه مرگ قرار گرفته را نجات دهد.

وی افزود: اما باید توجه داشته باشیم که تزریق خودسرانه نالوکسان، می‌تواند بسیار خطرناک باشد و عوارض متعددی به دنبال داشته باشد. ضمن اینکه این دارو تاثیری در رفع مسمومیت با داروهای خواب آور مانند کلونازپام و مواد محرک مانند کوکائین، اکستازی، شیشه و ... ندارد و متاسفانه شاهد شیوع چنین حرف‌های بی‌پایه‌ای در میان مردم از سوی برخی چهره‌های غیرعلمی هستیم.

فاطمی گفت: آمپول نالوکسان معمولا در داروخانه‌های بیمارستانی و برای بخش مسمومین در دسترس است و توزیع عمومی در داروخانه‌ها ندارد.

نایب رییس انجمن داروسازان ایران گفت: نالوکسان جزء داروهای بدون نسخه یا OTC نیست که مردم بتوانند آن را راحت از داروخانه‌ها تهیه کنند، بلکه حتما به تجویز پزشک نیاز دارد و باید تزریق آن زیر نظر پزشک انجام شود؛ چون استفاده از این دارو می‌تواند باعث بروز علایم سندرم شدید قطع مصرف مواد مخدر و تشنج در فرد معتاد شود.

کرمعلی باصری متخصص بی‌هوشی در این‌باره به خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس گفت:‌ آمپول نالوکسان برای داروها و مواد ضد دردی مثل مخدرها استفاده می‌شود. مصرف این دارو خارج از اتاق عمل بسیار خطرناک است و ممکن است آریتمی و بهم زندن ضربان قلب را در پی داشته باشد. استفاده این دارو باید تحت نظر پزشک باشد و این از مواردی است که حتما باید تحت نظر متخصص مصرف شود و حتی در بخش بیمارستان هم مورد استفاده نیست و تنها در اتاق عمل استفاده می‌شود.

مهناز افشار ، آمپول نالوکسان ، تبلیغ آمپول ، ترک مواد مخدر ، داریوش اقبالی

واکنش مهناز افشار در توئیتر

مهناز افشار در پاسخ به واکنش سید علی فاطمی در حساب توئیتری خود نوشت : از طرف بنیاد آینه و آقای داریوش اقبالی و پزشکان مربوطه پیشنهاد کردند بنده در مورد پیشگیری از مرگ بر اثر سومصرف مواد مخدر، در مورد نالوکسان اطلاع‌رسانی کنم. من نه مصرف‌کننده هستم نه واردکننده. پزشکان و داروسازان اگر نظرکارشناسی دیگری دارید بفرمایید! دکتر هم دکترای قدیم.

نسل جوان پزشک و داروساز خیلی باید روی آستانه تحملش کار کنه! با این اعصاب و تولید سموم ناشی از عصبانیت قطعا به بیمارانی که بهتون مراجعه میکنند و خودتون آسیب میزنید.»



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.9 از 5 (10 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

afrana | ۵ سال پیش
خوب طفلی نیتش که بد نبوده اگه هم که میگید تو داروخانه بدون نسخه قابل فروش نیست که دیگه اصلا جای نگرانی نیست
0
0

hits