دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ماجرای هولناک جویندگان گنج در‌ گودال‌ عتیقه
1
سناریوی‌ هولناک‌ جویندگان‌ گنج‌ در‌ گودال‌ عتیقه: مرد جوانی که در دوسناریو دست به قتل زده بود پس از 14 ماه سکوت پرده از راز جنایت هایش برداشت و محل دفن اجساد را نشان داد.با دلگرم همراه باشید.

سناریوی‌ هولناک‌ جویندگان‌ گنج‌ در‌ گودال‌ عتیقه

مرد جوانی که در دوسناریو دست به قتل زده بود پس از 14 ماه سکوت پرده از راز جنایت هایش برداشت و محل دفن اجساد را نشان داد.با دلگرم همراه باشید.

 سناریوی‌ هولناک‌ جویندگان‌ گنج‌ در‌ گودال‌ عتیقه

آخرین روز آبان ماه سال گذشته مردی با مراجعه به دادسرای ناحیه 27 تهران اظهار کرد که پدرش به نام یحیی 55 ساله روز 26 آبان ماه سال گذشته از منزلش در خیابان 17 شهریور خارج شده و دیگر به منزل بازنگشته و پس از آن نیز پاسخ گوی تماس های آن ها نبوده است . با آغاز رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به محل سکونت فقدانی رفتند و در بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته داخل پارکینگ موفق به شناسایی خودروی سواری پژو پرشیای سفید رنگی شدند و این که یحیی همراه مرد دیگری که صاحب خودرو است، سوار بر خودرو و در ساعت 14:45 مورخ 26 آبان ماه از داخل ساختمان خارج شد .

با شناسایی صاحب خودرو به نام حسین 65 ساله، کارآگاهان اداره یازدهم موفق شدند محل سکونت وی را در شهرستان ارومیه شناسایی کنند. آن ها پی بردند که همزمان با ناپدید شدن یحیی ، پرونده فقدانی حسین نیز در پلیس آگاهی شهرستان ارومیه تشکیل شده و در حال رسیدگی است . خانواده حسین در شکایت خود اعلام کرده بود که حسین برای ملاقات با یکی از دوستانش از منزل خارج شده و به تهران رفته اما پس از آن دیگر تماسی با آن ها نداشته و پاسخ گوی تماس هایشان نیز نبوده است ؛ همچنین کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که هر دو مرد در زمینه خرید و فروش دلار و ارز و همچنین عتیقه فعالیت دارند.

پس از گذشت چند روز خودروی پرشیای سفید رنگ «حسین» به صورت کاملا سوخته در مناطق کوهستانی قزوین و در حوالی روستای اردلان کشف شد.کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق به شناسایی مرد میان‌سالی به نام تقی 50 ساله شدند که با حسین در ارتباط بود و بنا بر اطلاع به دست آمده قرار بود تا تقی برای ملاقات با یحیی و حسین ، از محل سکونتش در شهرستان ابهر به تهران مراجعه کند و طبق تحقیقات پلیسی ، روز 26 آبان ماه نیز به تهران آمده است. تقی توسط کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی دستگیر و به تهران منتقل شد و در تحقیقات منکر هرگونه اطلاع از موضوع ناپدید شدن یحیی و حسین شد و ادعا کرد که در مورخ 26 آبان ماه در میدان آزادی، حسین و یحیی را ملاقات کرده و پس از آن نیز به شهرستان محل سکونتش بازگشته است .

تقی به ماموران گفت: "چون حسین و یحیی در زمینه خرید و فروش عتیقه فعالیت دارند، احتمالا از کشور خارج شدند و در ادامه با ارائه یک فقره چک چند میلیارد تومانی متعلق به حسین مدعی شد که از حسین طلب مالی یک میلیارد و 300 میلیون تومانی دارد و این چک را نیز بابت طلب خود ، به واسطه خرید و فروش دلار دریافت کرده است.

با توجه به همزمانی هر دو فقدانی و در ادامه کشف خودروی سوخته شده حسین و همچنین اطلاع از این موضوع که حسین و یحیی آخرین بار در زمان خارج شدن از ساختمان با یکدیگر مشاهده شدند ، احتمال وقوع جنایت در پرونده هر دو ی آن ها افزایش یافت. در همین حال کارآگاهان یکی از همشهریان تقی به نام جعفر 36 ساله را در شهرستان ابهر شناسایی کردند که بنا بر تحقیقات پلیسی ، وی همزمان با گم شدن "یحیی" و "حسین" و همچنین حضور "تقی" در تهران برای ملاقات با فقدانی های پرونده ، به همراه "تقی" در تهران حضور داشته است .

جعفر روز چهارشنبه 20 آذر ماه امسال در شهرستان ابهر دستگیر شد و به قتل هر دو فرد گم شده، توسط تقی اعتراف کرد. او گفت: " قرار بود تقی در ازای یک روز همراهی با وی ، مبلغ 5 میلیون تومان به من پرداخت کند ؛ تقی گفته بود که قصد دارد برای دریافت طلب مالی اش به تهران برود و به همین علت نیاز دارد تا یک نفر او را همراهی کند.

 سناریوی‌ هولناک‌ جویندگان‌ گنج‌ در‌ گودال‌ عتیقه


وی افزود: ساعت 11، 26 آبان سال گذشته ، تقی به مغازه‌ام آمد و با خودروی سمند تقی به تهران آمدیم ؛ تقی در میدان آزادی با یحیی و حسین قرار گذاشته بود . در ادامه ، تقی به بهانه نشان دادن و معامله [ احتمالا عتیقه] فقدانی ها را به شهرستان اسلامشهر کشاند . پس از رسیدن به شهرستان اسلامشهر ، تقی به داخل ماشین پرشیا رفت و یحیی به داخل ماشین سمند آمد، تقی به بهانه نشان دادن جنس همراه حسین و با خودروی پرشیا از محل خارج شد و پس از گذشت یک ساعت ، با پرشیا برگشت اما از حسین خبری نبود!

در حالی که یحیی در صندلی سرنشین جلوی سمند نشسته بود ، تقی در عقب ماشین را باز کرد و دقیقا پشت سر یحیی قرار گرفت و ناگهان با شوکر چند ضربه به یحیی زد و یحیی بیهوش شد. وقتی که علت این کار را از تقی جویا شدم ، او اظهار کرد که حسین را نیز کشته و جنازه حسین در صندوق عقب پرشیا قرار دارد ؛ از اسلامشهر به سمت ابهر حرکت کردیم و با راهنمایی تقی ، در بیابان های منطقه هیدج دقیقا به بالای چاهی رفتیم که گویا چندی پیش یحیی و دوستانش آن را برای پیدا کردن عتیقه ایجاد کرده بودند، جنازه ها را به داخل گودال انداختیم و روی آن را پوشاندیم ".

 سناریوی‌ هولناک‌ جویندگان‌ گنج‌ در‌ گودال‌ عتیقه

سپس خودروی پرشیا را نیز به حوالی روستای اردلان برده و در آنجا به آتش کشیدیم و پس از آن هر دو نفرمان به ابهر رفتیم. با اعترافات جعفر کارآگاهان پلیس آگاهی به محل دفن اجساد حسین و یحیی رفتند. در ساعت 16:00 روز سه شنبه 26 دی ماه امسال جسد دو مرد ناپدید شده از داخل چاه بیرون کشیده شد. در این شرایط تقی نیز پس از روبه رو شدن با جعفر و همچنین فیلم صحنه خارج کردن اجساد از داخل چاه به ناچار به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

منبع:رکنا،آخرین خبر

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits