دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ماجرای مامور نیروی انتظامی که از قصاص نفس نجات یافت !
0
مامور نیروی انتظامی که به قصاص محکوم شده بود پای چوبه ی دار بخشیده شد ....

حوادث دلگرم به نقل از خراسان : یکی از درجه داران نیروی انتظامی که در یک درگیری شخصی، مرد 50 ساله ای را با شلیک گلوله از سلاح سازمانی به قتل رسانده بود، با گذشت اولیای دم، پای چوبه دار بخشیده شد و از قصاص نفس نجات یافت.

حوادث دلگرم به نقل از خراسان، ماجرای این پرونده جنایی از نیمه شب پنجم اردیبهشت سال 96 هنگامی آغاز شد که ارتباط پیامکی بین یک دختر و پسر جوان در منطقه عباس‌آباد مشهد لو رفت و به درگیری خانواده ها انجامید.

پسر جوان به دختر همسایه علاقه مند شده بود و به قصد ازدواج پیامک هایی را برای دختر نوجوان ارسال می کرد. این در حالی بود که خانواده دختر به شدت مخالف این ازدواج بودند

اما پسر جوان دست بردار نبود و تلاش می کرد خانواده دختر را راضی کند! در این میان مادر دختر که متوجه تصاویری از دخترش در تلفن همراه شده بود با یکی از اعضای خانواده اش و درحالی که شیلنگی را زیر چادر داشت به طرف منزل پسر جوان به راه افتاد و مشاجره ای بین آن ها در گرفت.

وقتی نیروهای گشت کلانتری خلق آباد در پی تماس اهالی به محل آمدند، خانواده دختر را راهنمایی کردند که موضوع را باید به طور قانونی و از طریق دستگاه قضایی پیگیری کنند و بدین ترتیب برای لحظاتی شعله این نزاع و مشاجره لفظی فروکش کرد.

گزارش خراسان حاکی است، در این میان یکی از بستگان نزدیک دختر نوجوان با پدر وی تماس گرفت و ماجرای درگیری با خانواده پسر را برای «ابوالفضل- الف» بازگو کرد. ابوالفضل نیز که درجه دار نیروی انتظامی بود و در کلانتری طبرسی جنوبی (میرزاکوچک خان) خدمت می کرد از شنیدن این حرف ها به شدت عصبانی شد.

او که با بستن سلاح سازمانی به کمر در حال گشت زنی بود با گرفتن مرخصی ساعتی از مسئول مافوق خود، سوار بر موتورسیکلت به طرف منزل پسر جوان به راه افتاد و در حالی که خشم سراسر وجودش را فراگرفته بود با ضربه لگد در حیاط طرف مقابل را گشود و یک تیر هوایی شلیک کرد.

در این هنگام مرد 50 ساله با دیدن این وضعیت خطرناک، خود را مقابل پسر جوانش قرار داد ولی مامور خشمگین گلوله دیگری به سوی او شلیک کرد و بدین ترتیب مرد 50 ساله خون آلود نقش بر زمین شد.

به گزارش خراسان اطرافیان بلافاصله او را به مرکز درمانی رساندند اما دیگر دیر شده بود و «م» بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله به زیر گلویش جان باخت. دقایقی بعد با گزارش ماجرای این جنایت هولناک، بی درنگ قاضی ویژه قتل عمد عازم محل وقوع حادثه شد و به تحقیق در این باره پرداخت.

بررسی های قاضی کاظم میرزایی نشان داد گلوله پس از اصابت به گردن از شانه سمت راست مقتول خارج شده و به شیشه در ورودی برخورد کرده است. پسر مقتول که به همراه یکی از بستگانش پیکر مجروح پدرش را به مرکز درمانی رسانده بود در پاسخ به سوالات تخصصی قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: از مدتی قبل با دختر نوجوان آشنا شده بودم و به صورت پیامکی با هم ارتباط داشتیم اما چند ساعت قبل مادر و برادر آن دختر به منزل ما آمدند و سر و صدا کردند که ما هم با پلیس 110 تماس گرفتیم.

بعد هم نیروهای گشت ما را راهنمایی کردند که درخواست مان را از طریق دستگاه قضایی پیگیری کنیم ولی هنوز زمان زیادی از این ماجرا نگذشته بود که پدر دختر با سلاح وارد حیاط ما شد و پدرم را با شلیک گلوله به قتل رساند.

بنابراین گزارش، در پی اظهارات شاکیان و شاهدان، بلافاصله قاضی کاظم میرزایی که سابقه دادستانی بویین زهرا را نیز در کارنامه قضایی خود دارد، دستور دستگیری مرد مسلح را صادر کرد. ضارب 42 ساله که خود را درجه دار نیروی انتظامی معرفی می کرد

در بازجویی های فنی و تخصصی گفت: در محل خدمتم بودم که یکی از نزدیکانم تماس گرفت و از درگیری خانواده ام با پسری خبر داد که مدعی بود با دخترم ارتباط دارد! وقتی موضوع ناموسی شد

موتورسیکلتی را از کنار خیابان گرفتم و به سمت روستای مان حرکت کردم اما آن ها با من درگیر شدند و پدر آن پسر در حالی که من روی زمین افتاده بودم قصد داشت اسلحه ام را بگیرد که گلوله شلیک شد. گزارش خراسان حاکی است اما با پیدا شدن مرمی خون آلود که به شیشه در ورودی ساختمان اصابت کرده بود،

این پرونده جنایی وارد مرحله جدیدی شد و بدین ترتیب قاضی میرزایی از کارشناسان سلاح خواست نحوه و چگونگی شلیک را بررسی کنند. در همین حال مادر دختر نوجوان نیز به قاضی ویژه قتل عمد گفت: پسر مقتول عکس ها و تصاویر دخترمان را از تلفن همراه وی استخراج کرد و قصد داشت آن ها را در فضای مجازی منتشر کند که من و پسرم برای اعتراض به این موضوع نزد خانواده اش رفتیم و ...

گزارش اختصاصی خراسان حاکی است، با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، این پرونده با توجه به اهمیت و حساسیت آن به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد تا قضات باتجربه و کارآزموده زوایای مختلف این جنایت را مورد بررسی های دقیق قضایی قرار دهند.

در همین حال و با برگزاری چندین جلسه محاکمه، در نهایت قضات دادگاه کیفری یک اتهام مامور انتظامی را محرز دانستند و با توجه به اسناد و دلایل محکمه پسند، وی را به قصاص نفس محکوم کردند. بنابر گزارش خراسان، با تایید این رای توسط قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور، پرونده مذکور به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد اما در این میان تلاش ها برای صلح و سازش ادامه یافت.

انواده مقتول ابتدا راضی به گذشت نبودند تا این که مقدمات اجرای حکم فراهم شد و قرار بود هفته گذشته در زندان مرکزی مشهد به مرحله اجرا درآید که در نهایت تلاش اطرافیان و بستگان قاتل با راهنمایی و یاری قضات اجرای احکام دادسرا به نتیجه رسید و خانواده مقتول بالاخره در قبال دریافت مبلغی کمتر از یک میلیارد تومان از خونخواهی مرد 50 ساله گذشتند و بدین ترتیب مامور انتظامی پای چوبه دار بخشیده شد

شایان ذکر است، طبق قانون پرونده مذکور باید در دادگاه کیفری یک خراسان رضوی دوباره از جنبه عمومی جرم مورد بررسی قرار گیرد.

به استناد مواد قانونی در صورت گذشت اولیای دم، دادگاه مجرم را به 3 تا 10 سال زندان با احتساب ایام بازداشت محکوم می کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits