دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مجلس ختمی که ۲۲ نفر را به کرونا مبتلا کرد !
0
یک مجلس ختم در یاسوج 22 نفر را به کرونا مبتلا کرد !

مجلس ختم و کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در اولین روز تابستان ۱۳۹۹، تعداد ٢٦ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان هستند
و از شروع اپیدمی در استان تاکنون ۱۲ بیمار در اثر ابتلا به این بیماری خطرناک درگذشته اند که سه مورد از این مرگ ها در یکی دو هفته اخیر بوده اند.

دکتر پرویز یزدانپناه با بیان اینکه در حال حاضر، ۳ بیمار در بخش های آی سی یو بیمارستان معین کرونا بستری هستند، افزود:

تعداد کل مبتلایان تشخیص داده شده استان از دو هفته قبل تاکنون در حال افزایش است و تعداد بهبود یافتگان کامل از بیماری کرونا ۸۱۱ مورد بوده است.

وی اظهارکرد: امروز نیز جواب ۲۳۶ نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که تعداد موارد مثبت مانند روزهای گذشته روندی صعودی قابل توجهی را نشان می دهد.

بیشترین موارد نمونه های مثبت روزیکشنبه یکم تیرماه از شهرستان های چرام و گچساران گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به روند صعودی بیماری کرونا و وضعیت قرمز در شهرستان چرام، شهرستان‌های بویراحمد و گچساران نیز در وضعیت هشدار هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه به نظر می رسد یکی از اصلی ترین دلایل افزایش تعداد مبتلایان در استان در چند هفته اخیر،
حضور گسترده مردم بدون رعایت اصول فاصله گذاری هوشمند و همچنین عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی به خصوص ماسک،
در مراسمات شادی و عزاداری است، به طوری که شواهد اولیه حاکی از آن است که در یکی از شهرستاهای کوچک استان، ۲۲ نفر به دنبال شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری گرفتار این ویروس خطرناک شده اند.

دبیر ستاد استانی کرونا در پایان تاکید کرد: توصیه اصلی ما به مردم‌، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری هوشمند، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، عدم شرکت در تجمعات، عدم خروج از خانه به جز در موارد ضروری، شستن مکرر دست ها، عدم خرید از فروشگاه ها و مراکزی است که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

وی بیان کرد: امیدواریم که مردم استان ضمن عمل به توصیه های بهداشتی از مسافرت به استان های مجاور که در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند، خودداری و از پذیرش مهمان از سایر نقاط کشور اجتناب نمایند و سلامت خود و مردم را به خطر نیندازند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits