دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پشت پرده ماجرای کودک آزاری مهلا مادر بنیامین
0
مهلا مادر بنیامین، قربانی هک اینستاگرام و اخاذی ، مهلا مادر سنگدل مشهدی در بازداشت است

پشت پرده کودک آزاری مهلا

مهلا مادر بنیامین، با فردی به نام نوید در فضای مجازی دوست می شود و کار به شکنجه ی و کودک آزاری بنیامین سه ساله می کشد اما چگونه ؟

واقعیت ماجرای کودک آزاری مهلا

تازه‌ترین اعترافات مادر کودک آزار مشهدی در اتاق بازپرس / نوید از فرانسه دستور شکنجه بینامین را داد

خراسان نوشت:بررسی‌ها و آزمایشات اولیه، اعتیاد «مهلا» را رد کرده است پدر بنیامین شاکی اصلی پرونده و علیه همسرش اعلام جرم کرده است.

سرپرستی «بنیامین» به‌طور موقت به پدربزرگ و مادربزرگش واگذار شده است. این ‏کودک دو و نیم ساله که تصاویر ضرب و شتم او از سوی مادرش در شبکه‌های اجتماعی ‏سروصدای زیادی به پا کرده، تا حکم دادگاه باید نزد خانواده پدری‌اش باشد. این تصمیم با ‏مشورت و نظر کارشناسان اورژانس اجتماعی مشهد گرفته شده است.

حال جسمی این پسر بچه هم ‏مساعد است و مشکل خاصی ندارد. بررسی‌ها و آزمایشات اولیه هم هرگونه اختلالات روحی ‏و روانی مادر و همچنین اعتیاد او را رد می‌کند. از سوی دیگر با گذشت یک روز از ‏دستگیری مادر کودک آزار، بازپرس پرونده جزئیات جدیدی از آنچه بین «مهلا» و بنیامین ‏گذشته است را افشا کرد.

به گفته این مقام قضائی در این پرونده دلخراش رد پای مرد غریبه ‏ای دیده می‌شود که به زور و تهدید از این زن می‌خواسته فرزندش را کتک بزند. این ‏مردجوان خارج از کشور زندگی می‌کند. پدر این کودک هم که ظاهرا همزمان با انتشار کلیپ‏ها در اینستاگرام متوجه ماجرا شده، از همسرش شکایت کرده است.

وثیقه تعیین شده از سوی ‏دادسرا هم به قدری سنگین بوده که مهلا عملا چاره‌ای جز بازداشت موقت و به زندان ‏رفتن نداشته است. مسئولان قضائی می‌گویند هنوز اظهارنظر قطعی درباره این حادثه زود است و نیاز است تحقیقات بیشتری انجام شود.

اما رمز و راز این ‏پرونده و دلایل هرچه که باشد، واقعیت این است که کودکی بی‌دفاع قربانی خشونت مادر بی‌‏رحمی شده و بدتر از آن تصاویر این رفتار غیرانسانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. ‎

این پرونده دلخراش از انتشار یک فیلم کوتاه در اینستاگرام شروع شد. مادری با قساوت هرچه ‏تمام‌تر کودک خردسالش را به باد کتک گرفته بود و همزمان با سوءاستفاده از واکنش ‏مخاطبان از آن‌ها می‌خواست

اگر خواهان توقف این ضرب و شتم هستند به حساب بانکی‌اش ‏پول واریز کنند. این اقدام عجیب خیلی زود با واکنش‌های زیادی همراه شد. حجم بالای کامنت‌‏ها در پیچ این زن باعث شد پلیس فتا خیلی زود وارد عمل شود.

مأموران پلیس پس از ‏اخذ مجوز قضائی مهلا را بازداشت کردند. آن طور که مسئولان انتظامی می‌گویند مهلا در ‏بازجویی‌های ابتدایی مدعی شده تحت‌تأثیر و فشار روانی مردی که با او در ‏فضای سایبری آشنا شده، قرار گرفته است و آن مرد غریبه از او خواسته با ارسال ‏تصاویری از فرزند خردسالش او را در افزایش فالوورها کمک کند تا از این طریق بتوانند ‏آمار بازدیدکنندگان و دنبال‌شوندگان را در اینستاگرام افزایش دهند.

به گفته سرهنگ جواد ‏جهانشیری رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، این زن در ادامه اظهارات ضد و نقیض خود ادعا ‏کرده صفحه شخصی‌اش از سوی همان مرد غریبه هک شده و زن جوان هم برای اینکه ‏تصاویرش جایی منتشر نشود تن به خواسته وحشتناک آن مرد داده و از شکنجه کودکش فیلم ‏گرفته و برای او ارسال کرده است‎.

اما صحبت‌های بازپرس جزئیات بیشتری از این حادثه را برملا کرد. مهدی غلامی، رئیس ‏شعبه ۷۷۲ دادسرای فضای مجازی به‌طور ویژه پیگیری این پرونده را در دست دارد. ‏این مقام قضائی درباره نقش مرد غریبه در این پرونده می‌گوید این مادر با پسری به نام نوید ‏ارتباط دوستی داشته است.

نوید خودش را ایرانی مقیم فرانسه معرفی کرده و به این زن وعده ‏داده در ازای جدا شدن از همسرش برای او اقامت فرانسه و کار در این کشور را فراهم می‌‏کند و درنهایت هم در همین کشور با هم ازدواج می‌کنند.

ظاهرا در خلال یکی از تماس‌های ‏تصویری نوید و مهلا، بنیامین وارد کادر دوربین می‌شود و شیطنت بچگی انجام می‌دهد. ‏همین هم بهانه‌ای می‌شود برای شروع شکنجه‌های این پسرک بی‌گناه.

به گفته این مقام ‏قضائی، نوید مادر این کودک را تهدید به انتشار عکس‌های مستهجنش می‌کند و از او می‌خواهد فیلم‌‏هایی از ضرب و شتم کودکش را ارسال کند.

ظاهرا درخواست‌های بی‌رحمانه این مرد ‏به همین جا هم ختم نمی‌شود و او در اقدامی عجیب‌تر از مهلا می‌خواهد تا با قاشق داغ تن ‏این کودک را هم بسوزاند. اما وقتی مهلا، مقاومت می‌کند نوید به ایجاد پیجی در اینستاگرام، ‏تصاویر شخصی مهلا و عکس و فیلم‌های ضرب و شتم او را منتشر می‌کند.

مهلا در جلسه ‏نخست بازپرسی ضمن اقرار به ضرب و شتم فرزندش بارها ابراز پشیمانی کرده و از ‏بازپرس پرونده خواسته تا نوید را دستگیر کنند. ‏‎ ‎حالا با گذشت چند روز از لحظات سخت و دلخراشی که بنیامین تجربه کرده،

این کودک به ‏طور موقت به خانه پدربزرگ و مادربزرگش فرستاده شده و آن طور که غلامحسین حقدادی ‏معاونت اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی می‌گوید قرار است این کودک تا حکم قطعی ‏دادگاه همانجا باشد. او در توضیح بیشتر می‌گوید: «با معاینات و بررسی‌های ‏انجام شده از سوی همکاران ما مشخص شد که این کودک مشکل حادی ندارد.

اما به دلیل ‏خطرات احتمالی فعلا به خانه پدربزرگش فرستاده شده تا جزئیات این پرونده روشن شود.» ‏آن طور که حقدادی می‌گوید پدر و مادر بنیامین باهم اختلاف دارند، اما از هم جدا نشدند. مادر ‏سابقه بیماری روحی و روانی ندارد و در آزمایشات اولیه هم نشانی از اعتیاد یا مصرف مواد ‏مخدر و محرک دیده نشده است .

ظاهرا پدر این کودک هم مثل عموم شهروندان از طریق فضای ‏مجازی در جریان اتفاقات شومی قرار گرفته که بر فرزندش گذشته و از این موضوع در شوک ‏است: «پدر این کودک به شدت ناراحت و عصبی است. از همسرش هم شکایت کرده است.

با ‏بررسی‌های انجام شده مشخص شد که خانواده پدری این کودک توان مالی و عاطفی مناسبی ‏برای حمایت از او دارند و به همین دلیل این کودک در اختیار آن‌ها قرار گرفت.» حقدادی ‏در پاسخ به این پرسش که بهزیستی به‌عنوان یکی از شاکیان به این پرونده ورود می‌کند هم ‏گفت: «به دلیل اقدام به موقع قضائی و البته شکایت پدر، ما فقط پیگیر این پرونده هستیم، البته ‏اگر جایی برای بنیامین احساس خطر کنیم قطعا ورود می‌کنیم.» ‏

درباره بازنشر فیلم‌های آزار این کودک در فضای مجازی نیز پلیس فتا با منتشرکنندگان آن در هر شبکه اجتماعی برخورد جدی خواهد کرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits