دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جزئیات آتش‌سوزی در هگمتانه
0
آتش سوزی در هگمتانه و علت آتش سوزی هگمتانه و آتش سوزی در همدان را در دلگرم بخوانید

آتش سوزی همدان

آتش سوزی در هگمتانه همدان به آثار باقی مانده از تاریخ بیش از ۲۵۰۰ ساله این کهن شهر، خسارتی وارد نکرده است.

حوادث دلگرم به نقل از خبرآنلاین : صبح جمعه بازهم همچون سنوات گذشته شاهد وقوع آتش سوزی در تپه هگمتانه همدان بودیم، بر اثر این آتش سوزی که هرچند به گفته مسئولان آتش نشانی مهار و خاموش شده است اما وقوع هر ساله آن در این مجموعه تاریخی نگران کننده شده است.

بنابر اعلام مسئول هگمتانه، بخش محدودی از علف‌های خشک نزدیک موزه منطقه‌ای که در بخش صخره‌ای تپه هگمتانه قرار دارد دچار حریق شده که با حضور به موقع آتش نشانان، آتش مهار شده.

علت آتش سوزی هگمتانه

در مورد علت آتش سوزی هگمتانه وی اضافه کرده، از آنجایی که علف‌های این بخش از منطقه بیش از حد خشک شده‌ و محل عبور و مرور رهگذران است!؟ این احتمال وجود دارد سهوا یا عمدا این آتش سوزی اتفاق افتاده باشد،

البته گرمای هوا به اندازه‌ای نیست که این علف‌ها بر اثر گرما آتش گرفته باشند و این احتمال وجود دارد به علت افتادن ته سیگار یا کبریت روشن، این آتش رخ داده باشد!؟

تمامی این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که تقریباً هر ساله شاهد وقوع آتش سوزی در تپه هگمتانه یکی از آثار ماندگار پایتخت تاریخ و تمدن ایران هستیم.

این مقام مسئول افزود: سوختن علف‌های خشک در هگمتانه هیچ آسیبی به آثار این تپه تاریخی وارد نکرده چرا که این آثار در عمق ۳ و نیم متری عمق زمین قرار دارند، ضمن آنکه نباید فراموش کرد مساحت هگمتانه ۴۰ هکتار است و علف‌های خودرو در این منطقه رشد زیادی دارند.

طبیعتاً هر سال که بارش‌ها بیشتر باشد علف‌ها رشد بیشتری خواهند کردند، ما سعی داریم بخش‌هایی از تپه هگمتانه را که در مسیر رفت و آمد گردشگران است ساماندهی نموده و با سم‌پاشی و چیدن علف‌ها مانع از بروز چنین حوادثی در آینده شویم

وی ادامه داد: اما قطعاً نمی‌توانیم تمام ۴۰ هکتار را پوشش دهیم و همواره این احتمال وجود دارد که بر اثر انداختن ته‌سیگار یا کبریت روشن توسط رهگذران شاهد آتش‌سوزی در بخش‌هایی از تپه هگمتانه باشیم!؟

البته در سال‌های گذشته سعی کردیم با گذاشتن بلوک‌های بتنی فاصله‌ای بین محل رهگذران و محدوده تپه ایجاد کنیم اما در برخی مناطق همچنان نرده‌ها حد فاصله مردم و تپه هگمتانه هستند که سبب می شود هر از گاهی شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits