دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ترس از کرونا، بیمار مارگزیده را به کام مرگ برد
0
ترس از کرونا پیرمرد مینابی را به کام مرگ کشید.

مرگ بر اثر ترس از کرونا

ترس از کرونا پیرمرد مینابی را به کام مرگ کشید.

حوداث دلگرم به نقل از ایرنا : داستان ها و حواشی ویروس منحوس کرونا تمامی ندارد و کووید ۱۹ خودش به نوعی جان مردم را می گیرد و ترس از این ویروس نیز به نوعی دیگر افراد را به کام مرگ می برد.

یک بیمار ۶۰ ساله مینابی که دچار مارگزیدگی شده بود، به دلیل از ترس از ابتلا به بیماری کرونا، از مراجعه به بیمارستان خودداری کرده و سرانجام قربانی ترس از این ویروس شد.

رییس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب روز سه شنبه در این خصوص گفت: بیمار در حدود ۱۰ روز قبل دچار مارگزیدگی شده بود که به دلیل ترس از کرونا به بیمارستان مراجعه نمی کند.

دکتر محمد مورخ افزود: بیمار بلافاصله پس از مراجعه به بیمارستان ، با تشخیص ایست قلبی تنفسی به اتاق سی.پی.آر منتقل و کار احیاء بیمار در مرحله نخست آغاز شد که با توجه به وضعیت بحرانی بیمار به علت اختلال انعقادی منتشر شده در داخل عروق و خونریزی ارگانهای حیاتی با مشاوره متخصص جراح عمومی به اتاق عمل منتقل شد.

وی ادامه داد: پس از انتقال به اتاق عمل حدود ۲ لیتر خون از حفره قفسه صدری بیمار خارج شد ولی به علت نارسایی هم زمان چند ارگان ناشی از سم مار، ایست مجدد قلبی ریوی رخ داده و بیمار به احیا جواب نداد.

رییس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب ابراز داشت: اگر بیمار مارگزیده ۴۸ یا ۷۲ ساعت زودتر به مراکز درمانی مراجعه می کرد، تحت درمان قرار می گرفت و از خطر مرگ نجات پیدا می کرد.

وی به شهروندان هشدار داد: در صورت بروز چنین حوادثی به هیچ عنوان ترس از بیماری در مراکز درمانی را نداشته باشند و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.

مورخ خاطرنشان کرد: متاسفانه در مواردی یکی از بیماران دیابتی که دچار کرونا شده بود به دلیل مراجعه نکردن زود هنگام و همچنین جراحات وارده به پای بیمار دچار عفونت شدید شده و احتمال از دست دادن و نقص عضو در ناحیه ایجاد شده را دارد.

رییس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب تعداد آمار مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان میناب را ۱۲۶ نفر تا روز ۲۲ اردیبهشت ماه اعلام کرد.

شهرستان میناب در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits