دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ماجرای طوفان برفی در مازندران چیست ؟
0
آیا در مازندران طوفان برفی در حال وقوع است ؟ خبری مبنی بر طوفان برفی درحالی در گروه‌های مجازی دست به دست می‌چرخد که نگرانی‌هایی به همراه داشته است.

طوفان برفی مازندران شایعه یا واقعیت ؟

خبری مبنی بر طوفان برفی درحالی در گروه‌های مجازی دست به دست می‌چرخد که نگرانی‌هایی به همراه داشته است.

حوداث دلگرم به نقل ازفارس : در این خبر آمده، بر اثر عبور یک سیستم چرخنده بسیار قدرتمند شمالی (طوفان برفی) از روی دریای خزر که حرکت چرخش آن بر خلاف عقربه های ساعت است سرمای شمال روسیه و منطقه سیبری را با قدرت زیاد به سمت ایران پمپاژ می‌کند

و همزمان با عبور امواج قدرتمند یک سیستم مدیترانه ای که رطوبت فوق اشباع دریای سرخ همراه خود دارد بارش برف و باران به تدریج از اواخر وقت جمعه آغاز می‌شود.

با آغاز بارش دمای هوا به شدت کاهش یافته و اولین بارش برف سراسری قسمت‌های زیادی از ایران را سفید پوش خواهد کرد

این سیستم حداقل سه شبانه‌روز فعال خواهد بود و از روز سه‌شنبه ایران را ترک خواهد کرد.

با عبور این سیستم سرمای هوا در ایران باقی می‌ماند و از افزایش دما هیچ خبری نخواهد بود که لازم است با تدابیر لازم به استقبال نخستین بارش برف و یخبندان بروید و از سالم بودن سیستم گرمایشی منازل خود اطمینان حاصل کنید.

همچنین دمای هوا به سبب پمپاژ هوای سرد سیبری به طور ناگهانی حدود 12 درجه کاهش می‌یابد که این امر باعث غافلگیری مردم خواهد شد و صبح شنبه نسبت به شامگاه جمعه دما کاملاً متفاوت خواهد بود.

به سبب بارش برف و کولاک شدید جاده های کوهستانی از جمله چالوس و هراز مسدود خواهد شد لذا طی هفته آینده از رفتن به این مناطق خودداری کنید.

تکذیب طوفان برفی مازندران

این خبر با تکذیبیه سازمان هواشناسی همراه بود که اعلام شد، هیچ‌گونه اطلاعیه‌ای، با عنوان " اطلاعیه 229 سیستم چرخند بسیار قدرتمند و طوفان برفی " توسط سازمان هواشناسی کشور صادر نشده است و هر گونه هشدار و پیش بینی شرایط ویژه جوی تنها از طریق تارنمای سازمان هواشناسی کشور و مازندران پیامک‌های ارسالی از شماره‌های معتبر هواشناسی ، رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر اعلام می‌شود.

لازم است شهروندان با توجه به اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های معتبرتارنمای هواشناسی مازندران، www.mazmet.ir وکانال هواشناسی مازندران مراجعه کنند.

مدیرکل هواشناسی مازندران نیز با تکذیب این خبر، گفت: نگرانی برای شهروندان وجود ندارد و در این زمینه دغدغه نداشته باشند.

سیدمحمدرضا رضوی با اشاره به بارش‌های پراکنده طی روزهای آینده مهمان آسمان مازندران است، اظهار کرد: تا دوشنبه هوای استان کماکان سرد است و از روز دوشنبه به‌تدریج شروع به گرم شدن می‌کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits