دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فاجعه حمله به مراسم بزرگداشت عبدالعلی مزاری در کابل

حمله مسلحانه به مراسمی در غرب کابل با ۲۷ کشته و ۵۵ زخمی

فاجعه حمله به مراسم بزرگداشت عبدالعلی مزاری در کابل
0
وزارت کشور افغانستان از حمله مسلحانه به مراسم بزرگداشت بیست‌وپنجمین سالگرد کشته شدن عبدالعلی مزاری، رهبر پیشین حزب وحدت اسلامی افغانستان در غرب کابل خبر داد.

حمله مسلحانه به یک مراسم در کابل؛ ۲7 کشته و 55 مجروح

نصرت رحیمی، سخنگوی این وزارتخانه می‌گوید تاکنون ۲۷ غیرنظامی کشته و ۵۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.

این مراسم امروز جمعه در منطقه دشت برچی در غرب کابل برگزار شده بود و شماری از چهره‌های سیاسی از جمله عبدالله عبدالله، رییس اجرایی دولت افغانستان، حامد کرزای، رئیس جمهوری پیشین این کشور و محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی و رهبر حزب وحدت مردم افغانستان در آن حضور داشتند.

در این رویداد به هیچ یک از این چهره‌های بلند پایه سیاسی آسیبی نرسیده است.

حوالی ساعت ۱۱:۳۰ قبل از ظهر امروز هنگام سخنرانی محمد کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان نخستین صدای تیراندازی در این مراسم شنیده شد.

رحیمی می‌گوید که مهاجمان در یک ساختمان نیمه کاره در نزدیکی این مراسم اقدام به تیراندازی کردند.

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این رویداد را برعهده نگرفته است. اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در صفحه توییترش نوشت این حمله ربطی به این گروه ندارد.

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان در واکنش به این حمله ابراز تاثر کرده و آن را "جنایت ضد بشری و علیه وحدت ملی افغانستان" خوانده است.

غنی در صفحه توییترش نوشت پس از این حمله با عبدالله عبدالله و محمد کریم خلیلی که در این مراسم حضور داشتند تلفنی صحبت کرده است.

سال گذشته نیز اصابت چند گلوله خمپاره، مراسم بیست و چهارمین سالروز کشته شدن عبدالعلی مزاری، رهبر پیشین حزب وحدت اسلامی افغانستان را برهم زد. در آن حمله دست‌کم ۳ نفر کشته و ۳۷ نفر دیگر زخمی شدند. مسئولیت آن رویداد را گروهی برعهده نگرفت.

دو سال قبل از امروز نیز در روز برگزاری این مراسم، در نزدیکی محل برگزاری مراسم یک حمله انتحاری رخ داد که دست‌کم ۹ کشته و ۱۸ زخمی بر جا گذاشت.

بیشتر بخوانید:

معرفی کامل محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان

معرفی محمد حکیم تورسن نامزد انتخابات ریاست جمهوری افعانستان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits