دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مرگ دو نفر در اثر ویروس کرونا در قم
5
پس از آن که بعدازظهر امروز، وزارت بهداشت اعلام کرد که آزمایش اولیه دو شهروند قمی در خصوص بیماری کروناویروس مثبت اعلام شد، ساعاتی بعد، مرگ این دو شهروند به واسطه ابتلا به بیماری کرونا تایید شد.

تایید مرگ دو نفر در قم به دلیل بیماری کرونا

پس از توییت معاون وزیر بهداشت در خصوص مشاهده دو نمونه مشکوک به کروناویروس در قم و تایید این مساله، علاوه بر ایجاد فضای روانی خاص در شهر قم، به همین موازات تلاش کادر بهداشتی و درمانی قم نیز دو چندان شده است.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسات متعدد به همراه مسئولان استان و همچنین با حضور معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی زمینه های کنترل وضیعت بهداشتی و درمانی در قم را بررسی می کنند.

مشاور وزیر بهداشت: نزدیکان دو فرد مبتلا به ویروس کرونا در قم در قرطنیه هستند

به نقل از یکی از رسانه‌های رسمی، علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اظهار کرد که نزدیکان دو فرد مبتلا به ویروس کرونا در قم در قرطنیه هستند.

بر این اساس، وزارت بهداشت اعلام کرد که نتیجه آزمایش اولیه دو نفر مبتلا به ویروس کرونا در قم مثبت بوده و بررسی‌های بیشتر در حال انجام است.

کرونا جان دو نفر را در قم گرفت

وزارت بهداشت با تایید مرگ دو هموطن در قم به واسطه بیماری کرونا، بر شایعات نسبت به این مساله پایان داد.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پیامی توئیتری آورده است: بدنبال پیک بیماری های حاد تنفسی ظرف روزهای اخیر در قم، دو مورد در آزمایشات اولیه از نظر کرونا ویروس مثبت گزارش شدند، متاسفانه هر دو بیمار با توجه به کهولت سن و نقص سیستم ایمنی در بخش مراقبت های ویژه فوت نمودند.

مسئولان استان و وزارت بهداشت پس از بروز شایعات نسبت به گستردگی این بیماری در قم، با اعلام رسمی فوت این دو پیرمرد قمی از مردم خواستند که به ملاحظات پزشکی در این زمینه توجه کامل داشته باشند.

کرونا کمتر از تصور مردم نگران‌کننده است

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی با اشاره به شرایط برخی موارد مشکوک به این بیماری گفت: کسانی که در این بیماری گرفتار نارسایی تنفسی شوند کمتر از دو درصد هستند و این بیماری آن حد که مردم تصور می‌کنند نگران کننده نیست.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر قاسم جان بابایی عصر امروز در گفت وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به این که بیماری کرونا ویروس از نظر مسری بودن قوی است ولی از نظر مرگ و میر از آنفلوانزای اچ وان و ان ون کمتر است، بیان کرد: در چین 75 هزار مورد ابتلا به این بیماری وجود داشته ولی مرگ و میر در اطفال گزارش نشده است.

وی یادآور شد: ممکن است این بیماری برای افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت پیشرفته، ضعف سیستم ایمنی و چاقی زیاد مشکل ایجاد کند.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی با اشاره به شرایط برخی موارد مشکوک به این بیماری یادآور شد: کسانی که در این بیماری گرفتار نارسایی تنفسی شوند کمتر از دو درصد هستند و این بیماری آن حد که مردم تصور می‌کنند نگران‌کننده نیست.

وی با اشاره به اینکه مردم باید از دست دادن و روبوسی کردن پرهیز کنند بیان کرد: شستن دست با آب و صابون بسیار اثرگذار است.

دکتر جان بابایی با بیان اینکه مردم اگر علائمی مبنی بر تنگی نفس پیدا کردند به پزشک مراجعه کنند یادآور شد: در تمام کشور تیم‌هایی مشخص شده و نسبت به ویزیت کردن این بیماران اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر در بیمارستان قم مواردی بستری شدند فقط سه چهار نفر نیازمند مراقبت ویژه هستند افزود: این افراد هم تحت نظر هستند و از تنفس مصنوعی هم برای ایشان استفاده نمی شود و فقط در حال مراقبت هستیم تا اگر خدمات دارویی بیشتر نیاز داشتند اقدام لازم صورت گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی و عدم حضور در اماکن شلوغ یادآور شد: اصلا لازم نیست که مردم محل زندگی خود را ترک کنند چرا که ابتلا زمانی اتفاق می‌افتد که فرد مبتلا با فرد سالم روبوسی کرده یا دست دهد و آن فرد اقدام به شستشوی دست خود نکند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این دوره نیز گذرا بوده و به سر خواهد آمد و قطعا این مشکل بدتر از اپیدمی آنفلوآنزا نخواهد بود.

نگرانی بیش از حد ممنوع !

یکی از اعضای کادر درمانی بیمارستان کامکار در پاسخ به خبرنگار ایسنای قم که در محل بیمارستان حضور یافته بود با اشاره به تلاش گسترده اعضای تیم درمانی این بیمارستان و استان، گفت: درست است که این دو نمونه اعلام شده است ولی مردم باید بدانند که نباید نگرانی بیش از حد داشته باشند؛ اگر به دستورات بهداشتی عمل کنند اتفاقی برای آنها نخواهد افتاد.

یکی از نکات جالب توجه در این بیمارستان حضور تعدادی از مردم شهر برای سرکشی شرایط در این بیمارستان است و البته تعدادی از کارکنان بخش خدمات بیمارستان، مانع حضور مردم در این فضا می‌شوند.

مسئولان علوم پزشکی در پیام هایی مردم را به حفظ آرامش و رعایت اصول بهداشتی توصیه می‌کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits