دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تعداد جانباختگان ایرانی سانحه سقوط هواپیما اوکراینی
1
تعداد جانباختگان ایرانی سانحه سقوط هواپیما اوکراینی اعلام شد.

تعداد کشتگان ایرانی در سقوط هواپیما اوکراینی

حوالی ساعت شش امروز بود که یک دستگاه هواپیمای ۷۳۷ تنها شش دقیقه بعد از بلندشدن از باند فرودگاه امام خمینی(ره) با ۱۷۶ خدمه و مسافر در محدوده شاهد شهر سقوط کرد.

در پی ابهامات ایجاد شده در خصوص کشف جعبه‌سیاه هواپیمای اوکراینی سرهنگ سرپناه معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران گفت: تاکنون جعبه سیاه این هواپیما کشف نشده است و ممکن است چند قطعه‌ای که شبیه به جعبه‌سیاه بوده این ابهام را ایجاد را کرده باشد اما تاکنون جعبه سیاه این هواپیما کشف نشده است.

رئیس اورژانس کشور تعداد ایرانیانی که در هواپیمای سقوط کرده حضور داشتند را ۱۴۷ نفر اعلام کرد. بنابر اظهارات پیرحسن کولیوند از بین ۱۷۹ تن که در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی جان باختند ۳۲ نفر غیرایرانی و ۱۴۷ نفر ایرانی‌ بوده‌اند.

۱۰:۰۵ : به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران سوله مدیریت بحران در مرکز کهریزک برای تحویل اجساد آماده شده است.

بر این اساس اجساد سانحه سقوط هواپیما بعد از جمع‌آوری به مرکز تشخیص آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران در کهریزک منتقل خواهد شد تا پس از آن اقدامات برای شناسایی و تعیین هویت آغاز شود.

جنس و تعداد جانباختگان مرد و زن در سانحه سقوط هواپیما اوکراینی

۱۰:۳۸: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از پیدا شدن یکی از جعبه‌های سیاه هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی که حوالی ۶ صبح امروز در حوالی تهران سقوط کرد، خبر داد.

۱۰:۳۱: محمد تقی‌زاده معاون عمرانی استانداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در این حادثه ۱۷۶ سرنشین هواپیما جان باختند که از این تعداد ۹ نفر خدمه هواپیما و مابقی مسافرین هواپیما بودند.

به این ترتیب ۷۰ نفر مرد، ۸۱ زن، ۱۵ بچه و یک نوازد در این حادثه جان باختند.

در حال حاضر جمعا ۵۰۰ نفر نیروهای امدادی شامل هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس در سطح منطقه مشغول فعالیت هستند تا جمع آوری اجساد انجام شود.

امیدواریم تا ۳۰ دقیقه دیگر کار جمع آوری اجساد به اتمام برسد و این اجساد به پزشک قانونی تهران برای آزمایشات دی ان ای و شناسایی منتقل خواهد شد. پس از این مرحله پاکسازی لاشه هواپیما که در سطح وسیعی پخش شده است، انجام خواهد شد.

در حال حاضر اولویت با جمع آوری اجساد است، ولی تیم‌های فنی برای پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما مشغول به کار شدند و به دنبال جعبه سیاه هواپیما هستند تا اقدامات فنی و علت سقوط هواپیما مشخص شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits