دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جزئیات کامل حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی نزدیک فرودگاه امام
4
جهت اطلاع از جزئیات کامل و تعداد کشتگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام خمینی به همراه تصاویر با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید.

جزئیات و آمار تلفات سقوط هواپیما اوکراینی

حوالی ساعت شش امروز بود که یک دستگاه هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین تنها شش دقیقه بعد از بلندشدن از باند فرودگاه امام خمینی(ره) با تمام خدمه و مسافر در محدوده شاهد شهر دچار نقص فنی شد سقوط کرد.

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور نیز حدود دو ساعت بعد از سقوط هواپیما تعداد مسافران هواپیما را اعلام کرد :‌

بر اساس گزارش دقیق اولیه سانحه سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه سوار این هواپیما شده بودند.

سقوط هواپیما | سقوط هواپیما در فرودگاه امام | سقوط هواپیما اوکراینی
سقوط هواپیما اوکراینی

جزئیات کامل سقوط یک هواپیما در نزدیکی فرودگاه امام | سقوط هواپیمای اوکراینی | سقوط هواپیما در فرودگاه امام | تعداد کشتگان هواپیما اوکراینی | جزئیات سقوط هواپیما اوکراینی

اعزام ۲۲ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل سقوط هواپیمای اوکراینی

در راستای سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی ۲۲ آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شده‌اند.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور با تایید این خبر گفت: ۲۲ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس از سوی اورژانس به محل سقوط هواپیما اوکراینی اعزام شده‌ است.

مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد ونجات هلال احمر نیز اعلام کرد که ۶۰ تیم عملیاتی و دو بالگرد هم از سوی سازمان امداد و نجات به محل اعزام شده‌است.

دقایقی بعد با انتشار نخستین فیلم‌ها و تصاویر از محل حادثه مشخص شد که عمق حادثه بسیار بالا بوده است، به طوریکه مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت:‌بر اساس شواهد، احتمالی برای زنده بودن سرنشینان هواپیما وجود ندارد.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس در این باره اظهار کرد: رئیس مرکز دانشگاه علوم پزشکی ایران و مدیر جانشین اورژانس تهران نیز به محل رفته‌اند.

خالدی در پایان گفت: تیم‌های عملیات ویژه ستاد اورژانس نیز به محل اعزام شده و کلیه مراکز درمانی قم و تهران در آماده‌باش هستند.

سقوط هواپیما | سقوط هواپیما در فرودگاه امام | سقوط هواپیما اوکراینی
سقوط هواپیما اوکراینی

سقوط هواپیما | سقوط هواپیمای اوکراینی | سقوط هواپیما در فرودگاه امام | تعداد کشتگان هواپیما اوکراینی | جزئیات سقوط هواپیما اوکراینی

تعداد کشته شدگان حادثه سقوط هواپیما اوکراینی

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به سانحه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری اوکراین گفت:‌ بر اساس شواهد، احتمالی برای زنده بودن سرنشینان هواپیما وجود ندارد.

مرتضی سلیمی اظهار کرد: حوالی ساعت ۶ و ۲۲ دقیقه سقوط این هواپیما به جمعیت هلال احمر اعلام شد که در پی آن تیم‌های امدادی به محل اعزام شدند.

وی با تاکید بر این موضوع که بر اساس شواهد، احتمالی برای زنده بودن سرنشینان هواپیما نیست گفت: امداد و نجات ادامه دارد. ۶۰ تیم عملیات و دو بالگرد از تهران اعزام شده‌اند.

متاسفانه تمام 176 سرنشین این هواپیما جان باختند.

سقوط هواپیما | سقوط هواپیما در فرودگاه امام | سقوط هواپیما اوکراینی
سقوط هواپیما اوکراینی

تعداد جانباختگان ایرانی سانحه سقوط هواپیما اوکراینی

رئیس اورژانس کشور تعداد ایرانیانی که در هواپیمای سقوط کرده حضور داشتند را ۱۴۷ نفر اعلام کرد. بنابر اظهارات پیرحسن کولیوند از بین ۱۷۹ تن که در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری جان باختند ۳۲ نفر غیرایرانی و ۱۴۷ نفر ایرانی‌ بوده‌اند.

محمد تقی‌زاده معاون عمرانی استانداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در این حادثه ۱۷۶ سرنشین هواپیما جان باختند که از این تعداد ۹ نفر خدمه هواپیما و مابقی مسافرین هواپیما بودند.

به این ترتیب ۷۰ نفر مرد، ۸۱ زن، ۱۵ بچه و یک نوازد در این حادثه جان باختند. در حال حاضر جمعا ۵۰۰ نفر نیروهای امدادی شامل هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس در سطح منطقه مشغول فعالیت هستند تا جمع آوری اجساد انجام شود.

امیدواریم تا ۳۰ دقیقه دیگر کار جمع آوری اجساد به اتمام برسد و این اجساد به پزشک قانونی تهران برای آزمایشات دی ان ای و شناسایی منتقل خواهد شد. پس از این مرحله پاکسازی لاشه هواپیما که در سطح وسیعی پخش شده است، انجام خواهد شد.

در حال حاضر اولویت با جمع آوری اجساد است، ولی تیم‌های فنی برای پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما مشغول به کار شدند و به دنبال جعبه سیاه هواپیما هستند تا اقدامات فنی و علت سقوط هواپیما مشخص شود.

جعبه سیاه هواپیما اوکراینی فعلا پیدا نشده است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران اعلام کرد که تاکنون جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی کشف نشده است.

سرهنگ سرپناه در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه گفته می‌شود جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی کشف شده و در اختیار پلیس قرار گرفته است، گفت:

تاکنون جعبه سیاه این هواپیما کشف نشده است و ممکن است چند قطعه‌ای که شبیه به جعبه‌سیاه بوده این ابهام را ایجاد را کرده باشد که جعبه سیاه کشف شده است، اما تاکنون جعبه سیاه این هواپیما کشف نشده است.

به گفته وی جستجوها برای یافتن جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده ادامه دارد.

سقوط هواپیما | سقوط هواپیمای اوکراینی | سقوط هواپیما در فرودگاه امام | تعداد کشتگان هواپیما اوکراینی | جزئیات سقوط هواپیما اوکراینی

آماده‌باش پلیس در اطراف محل سقوط هواپیمای اوکراینی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران اعلام کرد که ماموران پلیس با حضور در اطراف محل سقوط هواپیمای اوکراینی اقدام به تامین امنیت این منطقه‌ کرده‌اند.

سرهنگ سرپناه در این‌باره گفت: دقایقی پس ازسقوط هواپیمای مسافربری در محدوده پرندک تهران، چندین تیم از ماموران انتطامی به محل حادثه اعزام شده و نسبت به تامین امنیت منطقه اقدام کردند.

به گفته او در حال حاضر ماموران در آماده‌باش هستند.

وی با بیان اینکه هواپیما پس از سقوط دچار حریق شده است، گفت: شدت حریق به حدی بوده است که امکان عملیات امداد و نجات در دقایق اولیه وجود نداشته است.

پیشتر رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفته بر اساس شواهد، احتمالی برای زنده بودن سرنشینان هواپیما وجود ندارد.

مرتضی سلیمی اظهار کرده است: حوالی ساعت ۶ و ۲۲ دقیقه سقوط این هواپیما به جمعیت هلال احمر اعلام شد که در پی آن تیم‌های امدادی به محل اعزام شدند.

ساعاتی پیش یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

سقوط هواپیما | سقوط هواپیمای اوکراینی | سقوط هواپیما در فرودگاه امام | انتقال اجساد جانباختگان به پزشکی قانونی

انتقال اجساد جانباختگان به پزشکی قانونی

در همین راستا رئیس اورژانس کشور نیز از جانباختن تمام سرنشینان هواپیمای اوکراینی خبر داد و گفت که اجساد غالبا قطعه قطعه هستند و همکاران فوریت‌های پزشکی در حال کمک‌ کردن برای جمع آوری اجساد هستند تا برای شناسایی به پزشکی قانونی منتقل شوند.

سقوط هواپیما | سقوط هواپیما در فرودگاه امام | عکس سقوط هواپیما اوکراینی
سقوط هواپیما اوکراینی

شناسایی جانباختگان هواپیما اوکراینی غیر ممکن است

شدت حادثه شناسایی جانباختگان را نیز غیر ممکن کرده است؛ به طوریکه دکتر صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران گفت:‌ با توجه به وضعیت سقوط امکان شناسایی مسافران و خدمه پرواز بسیار سخت است.

اجساد تقریبا متلاشی شده‌اند و باتوجه به وضعیت سقوط ، امکان شناسایی مسافران و خدمه پرواز که گفته می‌شود ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز هستند بسیار سخت است.

سقوط هواپیما | سقوط هواپیما در فرودگاه امام | تصاویر سقوط هواپیما اوکراینی
سقوط هواپیما اوکراینی

شناسایی جانباختگان هواپیما اوکراینی غیر ممکن است

وضعیت ترافیکی در محل سقوط هواپیما اوکراینی

ساعاتی پس از سقوط هواپیما وضعیت ترافیکی در محل سانحه نیز پرحجم شد.

به طوریکه سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت:‌ ترافیک محدوده صباباتری صباشهر نیمه سنگین است که این ترافیک به علت ازدحام جمعیت ایجاد شده است.

همزمان با رحمانی مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر نیز از مردم خواست که از تجمع در اطراف محل سانحه پرهیز کنند تا امکان تردد خودروهای امدادی سلب نشود.

تامین امنیت محل سقوط هواپیما اوکراینی

سرهنگ سرپناه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران نیز از تامین امنیت محل و آماده‌باش پلیس در محل خبر داد و گفت:

دقایقی پس ازسقوط هواپیمای مسافربری در محدوده پرندک تهران، چندین تیم از ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شده و نسبت به تامین امنیت منطقه اقدام کردند. در حال حاضر ماموران در آماده‌باش هستند.

شدت حریق به حدی بوده است که امکان عملیات امداد و نجات در دقایق اولیه وجود نداشته است.همچنین شدت این حادثه اما به حدی بوده که تیم‌هایی از آتش‌نشانی تهران به محل حادثه اعزام شدند.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران دراین‌باره گفت: سه تیم حریق و سه تیم نجات به محل سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره) اعزام شده است.

بیشتر بخوانید :

فیلم | در آتش سوختن هواپیمای مسافری اوکراینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits