دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قاتل شیرمحمد علی در زندان اعدام شد + جزئیات
1
قاتل شیرمحمد علی اعدام شد

قاتل شیرمحمد علی اعدام شد

حکم قصاص قاتل علیرضا شیرمحمدعلی یکی از بازداشتی های امنیتی صبح دیروز اجرا شد.

علیرضا شیرمحمدعلی روز ۲۰ خرداد ماه امسال در زندان تهران بزرگ با ضربات جسم تیز مجروح شده و به‌ قتل رسید، دو روز بعد کیفرخواست قاتل شیر محمد علی صادر شد.

اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در پنجمین نشست خبری خود گفت: در تیرماه به پرونده قتل شیرمحمدعلی که در زندان فشافویه به‌ قتل رسید رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: سیاست دستگاه قضا در این قبیل موارد بررسی جامع و دقیق، کارشناسی و شناسایی متخلفان احتمالی و نوع تخلف آن‌ها و در نهایت برخورد متناسب است.

گاهی اوقات اقتضا می‌کند که فرد تحت تعقیب قرار گیرد و گاهی اوقات نیز موضوع ضعف مدیریتی است و این ضعف مدیریتی اقتضا دارد که مدیر جابه‌جا شود و به‌تناسب نتیجه تحقیقات تصمیمی گرفته شود و در نهایت نیز رئیس زندان فشافویه برکنار و مدیرکل زندان‌های تهران توسط خود سازمان زندان‌ها جابه‌جا شده است.

۲۹ تیر ماه، در ادامه رسیدگی به پرونده، جلسه رسیدگی به اتهامات عاملان قتل علیرضا شیرمحمدعلی در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی به صورت علنی برگزار شد.

پس از سه روز از اعلام ختم رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی، دادگاه رأی خود را صادر و بر این اساس دادگاه متهم ردیف اول را به‌ اتهام مشارکت در قتل عمد به قصاص نفس و پرداخت دیه صدمات غیر مؤثر در قتل محکوم کرد.

متهم ردیف دوم پرونده نیز به‌ اتهام معاونت در قتل عمد به ۲۵ سال حبس و پرداخت دیه صدمات غیرمؤثر در قتل محکوم شد.

سخنگوی قوه‌قضاییه ۹ مهر ماه از تأیید حکم قصاص قاتل شیرمحمد علی در دیوان عالی کشور خبر داد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits