دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کتک زدن دانش آموز یزدی
2
سیلی خوردن دانش‌آموز یک مدرسه در یزد از سوی معاون این واحد آموزشی و پاره شدن پرده گوش این دانش آموز در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشت و منجر به پیگیری آن از سوی آموزش و پرورش شد...

کتک زدن معاون مدرسه در یزد

پاره شدن پرده گوش دانش آموز یزدی

دلگرم: ماجرای پاره شدن پرده گوش دانش‌آموز یزدی به دلیل سیلی معاون مدرسه در دست بررسی است و بعد از تکمیل اطلاعات با خاطی یا خاطیان این ماجرا برخورد قانونی می‌شود.

سیلی خوردن دانش‌آموز یک مدرسه در یزد از سوی معاون این واحد آموزشی و پاره شدن پرده گوش این دانش آموز در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشت و منجر به پیگیری آن از سوی آموزش و پرورش شد.

رییس آموزش و پرورش ناحیه یک یزد با تایید این اقدام تاسف برانگیز اعلام کرد: موضوع در دست بررسی است.

"زهره امیرچخماقی" روز چهارشنبه به ایرنا افزود: پیگیری های قانونی در دست بررسی است و با خاطی یا خاطیان احتمالی برخورد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی یزد نوشتند گوش دانش‌آموز پایه هفتم یکی از مدارس یزد به دنبال سیلی زدن معاون مدرسه، پاره شد.

به گزارش ایسنا، در پی انتشار خبری مبنی بر پاره شده پرده گوش دانش‌آموز یزدی در یکی از مدارس یزد که به دلیل تنبیه بدنی معاون مدرسه انجام شده است،«محسن گلستانی فر» مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، ضمن تأیید این خبر، اظهار کرد: تنبیه بدنی دانش آموزان خط قرمز اداره کل و وزارت آموزش و پرورش است و حتما با فرد خاطی در این خصوص برخورد جدی می‌شود.

سیلی زدن به دانش آموز هفتمی در یزد

وی افزود:‌ در حال حاضر کارشناسان واحد ارزیابی علمکرد و بازرسی اداره کل آموزش و پرورش با حضور در این واحد آموزشی در حال بررسی دقیق موضوع بوده و بعد از نتیجه گیری نهایی با صدور رأی قطعی با خاطی یا خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.

گفتنی است؛ در اخبار منتشر شده آمده فرد مضروب دانش آموز پایه هفتم یکی از مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک یزد بوده که بعد از تحمل سیلی معاون مدرسه پرده گوشش پاره شده است.

تنبیه دانش آموز یزدی به خاطر نوشتن روی تخته سیاه

ماجرا چه بود؟

سجاد جوکار پدر ابوالفضل دانش‌آموز آسیب دیده درباره حادثه‌ای که برای پسرش رخ داده گفت: پسرم ابوالفضل به‌عنوان مبصر کلاس اسم بد‌ها و خوب‌ها را روی تخته کلاس نوشته بود، اما وقتی معاون مدرسه وارد کلاس شد با این بهانه که باید اسامی را روی کاغذ می‌نوشتی نه روی تخته ابتدا ضربه‌ای به کمر او زد و بعد هم یک سیلی به‌صورت او که باعث پارگی پرده گوشش شد.

وی با بیان اینکه آیا به نظر شما نوشتن اسامی روی تخته یا کاغذ توسط پسرم مستوجب ضربه سیلی است؟! ادامه داد: در دوسال گذشته به‌خاطر آسیب‌هایی که در مدرسه دیگری برای پسرم رخ داده بود دوبار مورد عمل جراحی قرار گرفته بود و بیش از ۶ ماه هم بستری بود، هنگام ثبت‌نام در این مدرسه هم من پرونده پزشکی پسرم را به همین شخصی که پسرم را مورد ضرب و شتم قرار داده، ارائه دادم و تأکید و خواهش کردم که مراقب گوش پسرم باشید، اما هنوز یک ماه از سال تحصیلی نگذشته که این تنبیه، پسرم را درگیر امور درمانی و پزشکی کرد.

جوکار درخصوص وضعیت جسمانی پسرش هم گفت: کار‌های درمانی را روی ابوالفضل انجام داده‌ایم و به‌خاطر پارگی پرده گوش قرار است روز پنجشنبه عمل ترمیم پرده انجام شود که امیدوارم با توجه به اینکه دوبار هم این عمل را انجام داده مشکلی پیش نیاید و پسرم بهبودی اش را به دست آورد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما از معاون مدرسه شکایت کرده اید یا خیر، گفت: آنقدر ذهنم به هم ریخته که نمی‌توانم به چیزی جز درمان پسرم فکر کنم. اما تاکنون از معاون مدرسه شکایت نکرده ام.

پارگی پرده گوش دانش‌آموز یزدی بر اثر تنبیه معاون مدرسه

‌تنبیه فیزیکی دانش‌آموز خط قرمز ماست

محمدرضا برزگری مدیرکل ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش یزد و مسئول شکایات مردمی این اداره نیز ضمن تأیید این خبر گفت: اداره کل آموزش و پرورش یزد در حال پیگیری این ماجراست. از آنجا که این دانش‌آموز کلاس هفتم تاکنون ۲ بار به‌خاطر مشکلاتی که از قبل در ناحیه گوش داشته با مشکلاتی روبه‌رو بوده نباید حتی کوچکترین ضربه‌ای به این ناحیه از صورتش زده می‌شد، اما با وجود این معاون مدرسه با ضربه‌ای که به‌صورت دانش‌آموز زده باعث آسیب به او شده است البته در هر شرایطی تنبیه فیزیکی دانش‌آموزان برای ما پذیرفتنی نیست و خط قرمز ما محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر هم پیگیر وضعیت درمانی دانش‌آموز هستیم و هر کاری که بتوانیم برای بهبود او انجام خواهیم داد.

برزگری در پاسخ به این سؤال که آیا والدین دانش‌آموز تاکنون از معاون مدرسه شکایتی انجام داده یا خیر، تصریح کرد: تاکنون شکایتی صورت نگرفته، اما ما طی تماس با پدر این دانش‌آموز اعلام کرده‌ایم که می‌تواند شکایت کند و ما هم از او حمایت می‌کنیم چرا که همه دانش‌آموزان از چتر حمایتی این وزارتخانه برخوردار هستند. حتی ما پدر دانش‌آموز را راهنمایی کردیم که می‌تواند از طریق پزشکی قانونی یا آموزش و پرورش ناحیه یا همین اداره کل ارزیابی پیگیر شکایت از معاون مدرسه شود، اما فعلاً قصد شکایت ندارند.

مدیرکل ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش یزد در جواب این پرسش که در صورت عدم شکایت والدین این دانش‌آموز آیا باز هم با معاون خاطی برخورد خواهد شد، گفت: به طور قطع اداره کل آموزش و پرورش در بحث تنبیه فیزیکی دانش‌آموزان کاری با شکایت والدین ندارد و پس از بررسی دقیق ماجرا برخورد قاطع با معاون خاطی صورت خواهد گرفت. این شخص بعد از این مسأله تنزل پست پیدا خواهد کرد و احتمالاً دیگر در پست معاونت نمی‌تواند فعالیت کند.

برخورد قانونی با فرد خاطی

زهره امیرچخماقی رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک یزد نیز در این باره گفت: موضوع و جوانب این تنبیه در دست بررسی است و به طور قطع با فرد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

سیلی زدن به دانش آموز یزدی پره گوشش را پاره کرد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.5 از 5 (2 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits