دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جاری شدن سیل شدید در پل دختر+ فیلم
1
جاده پل دختر به خرم آباد مسدود گردیده است. خانه های مردم در روستای بابازید را سیل فرا گرفته ، هیچ سرپناهی برا روستاییان وجود ندارد. در بعضی از روستاها آب آشامیدنی وجود ندارد. برق 35 روستا همچنان قطع است.

جاری شدن سیل شدید در پلدختر

بحران سیل در پل دختر؛ سدبندهای اروند رود شکسته شد، وضعیت پل‌دختر بحرانی است.

در حالی که بحران سیل در شهرهای مختلف ایران ادامه دارد، وضعیت شهر پل‌دختر در استان لرستان بحرانی اعلام شده است.

در ادامه وقوع سیل در ایران، استان لرستان از ساعات اولیه روز دوشنبه پنجم فروردین با طغیان خرم رود و وقوع سیل روبرو شده است به طوری که تصاویر منتشر شده نشان از آب گرفتی و بروز سیل در شهرهای مختلف این استان از جمله خرم‌آباد و دوره چگنی دارد.

خبرها حاکی از قطع شدن آب آشامیدنی و راه ارتباطی در پل‌دختر است همچنین مدیرکل دفتر بحران وزارت نیرو اعلام کرده که براثر وقوع سیلاب شدید در استان لرستان آب در ۶۰ روستا قطع شده و ۵۰ روستا نیز با قطعی برق روبرو شده‌اند.

وجود رودخانه خرم رود در وسط شهر خرم آباد و رودخانه کشکان در پل‌دختر از جمله دلایل بحرانی شدن وضعیت سیلاب در این استان اعلام شده است. موسی خادمی، استاندار لرستان گفته است :«که اگر بارندگی ها ادامه پیدا کند با خطرات جدی در پل‌دختر روبرو خواهیم شد.»

پیشتر وزارت نیرو و سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیل در ۱۰ استان کشور از جمله لرستان هشدار داده بود.

روز دوشنبه پنجم فروردین از شکسته شدن سدبندهای اروند رود در خوزستان خبر داده است. گفته می شود سیل به روستاهای اروندرود وارد شده اما هنوز میزان خسارات احتمالی گزارش نشده است.

ادامه بحران سیل در ایران در شرایطی است که واکنش دی رهنگام نهادهای دولتی به سیل در استان گلستان، پاسخگو نبودن مسئولان، و حضور استاندار گلستان در سفر خارج از کشور، انتقادهای بسیاری را برانگیخته بود. این موضوع موجب شده تا مرخصی استاندارانی که درگیر سیل هستند به طور کامل لغو شود.

سید حبیب الله موسوی گفت: طغیان رودخانه کشکان باعث ورود آب به داخل حدود ۱۰۰ واحد مسکونی در ضلع غربی شهر معمولان شده و آب این شهر ۸ هزار نفری از صبح امروز قطع است.

وی افزود: برق ۳۵ روستا و آب شرب ۴۰ روستا که از سراب کوثر تامین می شد بر اثر تخریب زیر ساخت ها قطع شده است.

موسوی ادامه داد: جاده خرم آباد-پلدختر در چندین نقطه به علت تخریب پل و آبگرفتگی قطع و مسدود است و همچنین ۱۵ واحد مسکونی روستای چم شهران زیر آب رفته است.

جاده سراسری خرم آباد پلدختر به اندیمشک قطع شده است و رفت و آمد از طریق جاده خرم زال امکان پذیر است.

فرماندار پل دختر اعلام کرد اهالی روستای حاشیه رودخانه کشکان (چم مهر و چم شهران ) و قسمت غرب دختری شهر معمولان منازل مسکونی خود را ترک کنند.

وقوع سیل در برخی مناطق استان لرستان باعث تخریب قسمتی از پل آفرینه در جاده پلدختر به خرم‌آباد شد.

فیلم های جاری شدن سیل در پلدختر


separator line




بیشتر بخوانید:

بسته شدن ورودی های شیراز در اثر بروز سیل+ فیلم

احتمال وقوع سیل در شرق اصفهان

سیل باعث آبگرفتگی منزل های مسکونی در شهرهای غربی اصفهان شد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits