دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
محور هراز به دلیل وجود خطر ریزش کوه بسته شد
4
جاده هراز( آمل- تهران) به دلیل ریش کوه در محد.ده پلور مسدود شده است. از رانندگان تقاضا میشود از محور جایگزین سواد کوه ( قائمشهر- تهران) استفاده کنند.

محور هراز به دلیل وجود خطر ریزش سنگ بسته شد

فرمانده پلیس راه مازندران روز دوشنبه در مصاحبه ای گفتند: ریزش کوه در محدوده پلور محور هراز اتفاق افتاد که منجر به بسته شدن جاده هراز ( آمل- تهران) شد.

سرهنگ سیاوش محبی در مصاحبه ای اظهار داشت: محور هراز به علت نداشتن ایمنی کافی و احتمال ریزش سنگ بسته شد. وی افزود: این محور تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود و نمی توان زمانی برای باز کردن آن اعلام کرد.

رئیس پلیس راه شرق استان تهران گفتند:« در حال حاضر شاهد بارش باران در تمام محورهای مواصلاتی شرق استان تهران و برف در مناطق مرتفع و کوهستانی هستیم و در ادامه بیان نمودند محور هراز به دلیل وجود خطر ریزش سنگ بسته شد.»

محبی از رانندگان خواست در صورت نداشتن سفرهای غیر ضروری از محور فیروز کوه نیز تردد نکنند.

فرمانده پلیس راه شرق استان تهران ادامه داد:« مسافران با توجه به شروع بارش برف و باران از شب گذشته و احتمال سیلابی شدن و سقوط سنگ در مسیرهای فیروزکوه و هراز حتی المقدور از سفرهای غیر ضروری از این مسیرها خودداری کنند. »

وی در خصوص اوضاع ترافیکی محورهای مواصلاتی شرق استان تهران نیز گفت: در حال حاضر تمام محورهای هراز، فیروزکوه، امام رضا (ع) و حرم تا حرم در محدوده استان تهران ترافیک عادی و روان شاهد هستند.

سرهنگ علیرضا قدمی علت ریزش کوه را بارش سنگین برف و نفوذ آب حاصل از آن در خاک کوه عنوان کرد و ادامه دادند : گروههای راهداری سرگرم برداشتن سنگ ریزه ها از کف جاده و بازگشایی محور هستند.

وی همچنین با اشاره به بارش برف در این محدوده پیش بینی کرد که تا ساعتی دیگر این محور بار دیگر بازگشایی و تردد در آن از سر گرفته شود.

جاده جایگزین محور هراز

فرمانده پلیس راه مازندران به رانندگان توصیه کرد که در شرایط فعلی رانندگان و مسافران نوروزی برای تردد از محور جایگزین سوادکوه ( قائمشهر- تهران) استفاده کنند یا صبر بیشتری خرج دهند.

جاده هراز به دلیل مسافت کمتر به تهران در مقایسه با سایر محورهای مواصلاتی مازندران به پایتخت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد به طوری که یک سوم ترافیک محورهای استان مربوط به این محور است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits