دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آخرین خبرها از وژاگونی مرگبار اتوبوس دانشگاه ؛ تسلیت مقام رهبری
1
متاسفانه ظهر امروز بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محوطه دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران 9 نفر کشته شدند اسامی جانباختگان به شرح ذیل است

مجله دلگرم : متاسفانه ظهر امروز بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محوطه دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران تا این لحظه 10 نفر کشته شدند

علت تصادف ؛ سکته راننده اتوبوس

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در گفتگو با فارس با اشاره به اینکه این اتوبوس از دانشکده‌های بالا به سمت در ورودی در حال حرکت بوده است، گفت: به گفته شاهدان عینی، راننده این اتوبوس دچار سکته شده و کنترل اتوبوس را از دست داده و همین موضوع سبب واژگونی اتوبوس شده است.

اتوبوس به دلیل برخورد با دیوار بتنی واژگون شد و هفت نفر از سرنشینان آن در دم جان باختند و 2 نفر دیگر هم در بیمارستان از شدت جراحتهای وارده فوت شدند.

اسامی جان باختگان

اسامی جان باختگان حادثه: سجاد پوراحسان - علی حسین‌زاده - احسان صفایی - سارا رادمنش ، محمدرضا فضیلتی ، متاسفانه هنوز 5 نفر از جان باختگان مجهول الهویه هستند.

حادثه ، واژگونی اتوبوس ، دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران

بازداشت 2 نفر در جریان حادثه

جعفری دولت آبادی، دادستان تهران از بازداشت ۲ نفر از پیمانکاران و مسئول تاسیسات در راستای بررسی ابعاد حادثه تصادف اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد خبر داد.

عباس جعفری دولت آبادی در رابطه با بررسی قضایی آخرین وضعیت حادثه تصادف دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات گفت: دو نفر از معاونین بنده پیگیر این موضوع هستند.
وی افزود: بر اساس اعلام بازپرس ، هیات ۷ نفره ای پیگیر این موضوع هستند و ابعاد مختلف را بررسی می کنند.
دولت آبادی از بازداشت چندین نفر در رابطه با این حادثه خبر داد وگفت: ۲ نفر از پیمانکاران، مسئول تاسیسات بازداشت شدندو ۲ نفر هم احضار شدند و قرار است تا فردا مراجعه کنند.
دادستان تهران تصریح کرد: قرار است بررسی شود که آیا اتوبوس بیمه بوده و اینکه چه مشکلاتی وجود داشته است. حادثه وقتی تشدید می شود که اتوبوس به مخل تاسیسات آب برخورد می کند.
وی از کشته شدن راننده این حادثه خبر داد و گفت: تا کنون هشت نفر کشته شدند که راننده هم جز آنها است. از بیمارستان ها هم خواستیم که هر کدام از مصدومان که امکان صحبت داشتند در رابطه با حادثه توضیحاتی دهند.

اعلام عزای عمومی

سایت دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات روی سایت خود این اطلاعیه را منتشر کرد:
«متأسفانه به دلیل واژگونی یک دستگاه اتوبوس دانشجویی در سایت واحد علوم و تحقیقات، تعدادی از دانشجویان این دانشگاه کشته و مصدوم شدند.
ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه، به اطلاع می‌رساند واحد علوم و تحقیقات روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ ۵ و ۶ دیماه ۱۳۹۷ به دلیل اعلام عزای عمومی تعطیل می‌باشد. اطلاعات تکمیلی متعاقباً به اطلاع خواهد رسید.»

پیام تسلیت رهبری

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت دانشجویان واحد علوم و تحقیقات ، به شرح ذیل است :

بسمه تعالی

حادثه‌ی مصیبت بار امروز که به درگذشت هشت نفر از دانشجویان عزیز و زخمی شدن تعدادی دیگر انجامید بسیار دردآور و تأسف‌بار است. اینجانب ضمن ابراز همدردی با مصیبت‌دیدگان و عموم جامعه‌ی دانشگاهی، به همه‌ی بازماندگان این عزیزان تسلیت عرض میکنم و شفای مجروحان را از خداوند متعال مسألت مینمایم و از خداوند صبر و اجر برای خانواده‌های داغدار طلب میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۹۷/۱۰/۰۴

آخرین آمار از حادثه اتوبوس علوم تحقیقات: 6 دی 97

  • تعداد مسافران اتوبوس: ۳۵ نفر
  • تعداد کشته شده ها: ۱۰ نفر
  • تعداد مجروحان: ۲۵ نفر
  • تعداد مجروحان ترخیص شده: ۸ نفر
  • تعداد بستری شدگان در آی سی یو: ۵ نفر

توئیت مینو خالقی در واکنش به حوادث زاهدان و دانشگاه علوم تحقیقات

حادثه ، واژگونی اتوبوس ، دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران

مقصر فاجعه امروز دانشگاه علوم تحقیقات از دیدگاه میرسلیم

حادثه ، واژگونی اتوبوس ، دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران

توئیت رضا رشیدپور در رابطه با این حادثه

حادثه ، واژگونی اتوبوس ، دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits