دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هواوی بدلیل نقض تحریم‌ های اولیه توسط آمریکا و چند کشور تحریم شد

هواوی تحریم شد !

هواوی بدلیل نقض تحریم‌ های اولیه توسط آمریکا و چند کشور تحریم شد
1
هواوی بدلیل نقض تحریم‌ های اولیه توسط آمریکا و چند کشور دیگه تحریم شد. آمریکا بدلیل نقض تحریم‌های اولیه و نه ثانویه علیه ایران، «هواوی» یک رقیب جدی در تکنولوژی ارتباطات را تحریم کرد تا سقف پروازی آن را در سطح بین المللی محدود کند.

مجله دلگرم : سفیر ایران در لندن گفت: آمریکا بدلیل نقض تحریم‌های اولیه و نه ثانویه علیه ایران، «هواوی» یک رقیب جدی در تکنولوژی ارتباطات را تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری موج، حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن در توییتی با اشاره به ابعاد جدید جنگ تجاری آمریکا و چین نوشت: آمریکا بدلیل نقض تحریم‌های اولیه و نه ثانویه علیه ایران، «هواوی» یک رقیب جدی در تکنولوژی ارتباطات را تحریم کرد تا سقف پروازی آن را در سطح بین المللی محدود کند.

مدیر مالی هواوی به اتهام نقض تحریم های ایران دستگیر شد

مدیر مالی هواوی خانم وانژو منگ توسط پلیس کانادا دستگیر شد. گفته می‌شود علت دستگیری این مدیر ارشد هواوی، نقض تحریم های ایران بوده است!

روز چهارشنبه مقامات کانادایی خانم وانژو منگ، مدیر مالی هواوی و رن ژنگفی، دختر بنیانگذار این غول چینی را زمانی که در کانادا مشغول تغییر خط پروازشان بوده‌اند را دستگیر کرده است. این کار به خاطر قانون وضع شده توسط ایالات متحده انجام شده است. به نظر می‌رسد مشکلات هواوی با ایالات متحده به مراحل سخت خود رسیده است. بیشتر جزئیات به درخواست خود خانم منگ محرمانه است، اما گفته شده که او در روز 1 سپتامبر (10 آذر) دستگیر شده و 7 سپتامبر (16 آذر) نیز روبروی مجریان قانون خواهد نشست.

همچنین امروز، سرویس امنیت اطلاعات کانادا (CSIS) در مورد «جاسوسی حمایت شده توسط دولت» با شبکه‌های 5G که در حال حاضر توسط دو شرکت مخابراتی Telus و Bell در حال توسعه هستند،‌ هشدار داد. شرکت مخابراتی راجرز با همکاری اریکسون، آزمایش‌های بر بستر 5G‌ خود را متوقف کرده است. این کار زمانی رخ داده است که نیوزلند و استرالیا موافقت کرده‌اند تا مشتریانشان را از خرید تجهیزات مخابراتی هواوی، به خاطر نگرانی‌های امنیتی منع کنند.

واکنش چین و امریکا به نقض تحریم های ایران توسط هواوی

آمریکا می خواهد خانم منگ "برای نقض تحریمهای ایران" به این کشور تحویل داده شده و در آن جا محاکمه شود. این استرداد محل یک جنگ حقوقی بزرگ خواهد بود که از امروز با حضور خانم منگ در دادگاهی در ونکوور شروع شده است.

چین خشم خود از این دستگیری را پنهان نکرده وخواستار آزادی فوری خانم منگ است.

گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و نرم افزار، ابزارها و خدمات هواوی در ایران به فروش می‌رسند و این شرکت از فروردین پارسال سایت فارسی خود را نیز راه اندازی کرد.

هواوی در ایران خود را این گونه معرفی می کند: "یکی از ارائه‌دهندگان برتر دستگاه‌های هوشمند و زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح جهان در چهار حوزۀ کلیدی - شبکه‌های مخابراتی، فناوری اطلاعات، دستگاه‌های هوشمند، و خدمات ابر."

تحریم هواوی توسط امریکا ، انگلیس ، ژاپن و ...

انگلیس نیز در هفته گذشته (چهارشنبه) تفاهم خود با شرکت "هواوی" را به علت حضور یک کشور خارجی در «تاسیسات زیربنایی حساس» خود لغو کرد. دولت ژاپن به جمع تحریم کنندگان تجهیزات شبکه هواوی پیوست. گفتنی است ایالات متحده، استرالیا و نیوزلند هم هواوی را تحریم کردند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits