دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مسوولان مازندران وآستراخان روسیه چند تفاهمنامه همکاری امضا کردند
0
مسوولان مازندران وآستراخان روسیه چند تفاهمنامه همکاری امضا کردند - به گزارش خبرنگار ایرنا، تفاهمنامه کلی توسعه وگستر-مسوولان-مازندران-وآستراخان-روسیه-تفاهمنامه-همکاری
مسوولان مازندران وآستراخان روسیه چند تفاهمنامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرنگار ایرنا، تفاهمنامه کلی توسعه وگسترش روابط اقتصادی میان مازندران و آستراخان به امضای ˈ ربیع فلاح ˈ استاندار مازندران وˈ الکساندر ژیکلین ˈ استاندار آستراخان روسیه امضا شد.

روسای اتاق بازرگانی دواستان نیز تفاهم نامه گسترش همکاری های بازرگانی را امضا کردند و یادداشت تفاهمی هم در زمینه همکاری های رسانه میان صدا و سیمای مرکز مازندران با طرف آستراخانی به امضا رسید.

تفاهمنامه دیگری هم برای گسترش همکاری های شهری میان شهردار ساری و کفیل شهردار آستراخان امضا شد.

استاندار آستراخان پس از امضا این یاد داشت تفاهم در هتل سالاردره ساری گفت : قول می دهم تمامی موانع موجود در راه گسترش روابط میان دو استان را از طریق مسوولان ارشد روسیه پیگیری و رفع کنم.

ژیکلین افزود : امضای تفاهمنامه ها سبب گسترش روابط تجاری ، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میان مازندران و آستراخان می شود.

وی با قدردانی از مهمان نوازی مازندرانی ها و استقبال فعالان اقتصادی و مسولان دولتی این استان از گسترش روابط در زمینه های مختلف ، گفت : توسعه روابط بین ایران و روسیه یک راهبرد مهم منطقه ای است.

استاندار آستراخان به رشد اقتصادی و فناوری مازندران اشاره کرد و اظهار داشت : در این سفر برگ جدیدی از توسعه روابط بین ایران و روسیه ورق خواهد خورد.

وی گسترش روابط دوستانه را مسیر مشترک حرکت میان ایران و روسیه دانست و از تمامی فعالان اقتصادی و مدیران دولتی مازندران برای سفر به آستراخان و بازدید و شناخت از ظرفیت ها و توانمندی های آن استان دعوت کرد.

نماینده اقتصادی سفارت روسیه در ایران نیز در این نشست گفت : امروز تمامی کشورهای جهان با کنجکاوی توسعه روابط میان ایران و روسیه را نظاره می کنند.

وی افزود: گسترش روابط بین ایران و روسیه برای حکومت های دو کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

هیات اقتصادی 60 نفره از مدیران فرهنگی، اقتصادی، رسانه ای و بازرگانی آستراخان روسیه به سرپرستی آلکساندر ژیلکین استاندار این منطقه دوشنبه شب با هدف آشنایی با توانمندی های اقتصادی ، تجاری ، علمی ، ورزشی و فرهنگی مازندران وارد این استان شد.

برای این هیات در قالب سه گروه گردشگری، صنعت و دانشگاهی جهت دیدار و گفت و گو با مسوولان و مدیران و بازدید از صنایع برنامه ریزی شده است.

اعضای هیات اقتصادی آستراخان در اولین روز این سفر با تقسیم شدن به چند گروه از شرکت ایران خودرو در بابل ، صنایع چوب و کاغذ در ساری ، واحد گلخانه ای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری ، کارخانه تولید فراورده های لبنی کاله در آمل و بندر نوشهر بازدید کردند.

این هیات روز چهارشنبه نیز پس از بازدید از چند واحد تولیدی و بندر امیر آباد بهشهر مازندران را به مقصد آستراخان ترک خواهد کرد.

هیات اقتصادی آستراخان روسیه سه شنبه شب پس از امضای تفاهم نامه همکاری در ضیافت شام استاندار مازندران شرکت کرد.ک/2

2585/1654/536




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits