دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تصمیم دولت رئیسی برای سهام عدالت جاماندگان
1
حجت‌الله عبدالملکی،وزیرکار از اختصاص سهام عدالت به جاماندگان خبر داد.

تصمیم دولت برای جاماندگان سهام عدالت

دلگرم به نقل از تسنیم: وزیرکار درباره تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت گفت: دولت این عزم را دارد که در یک بستر و فرایند قانونی به جاماندگان سهام عدالت هم سهام واگذار شود و با تصمیم دولت و محوریت وزارت اقتصاد تا آخر سال این واگذاری انجام شود.

حجت‌الله عبدالملکی،وزیرکاردر هفته تعاون سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برای پیشرفت اقتصاد را 5 رکن دانست و گفت: این 5رکن شامل مردمی بودن، عدالت‌محور بودن، دانش‌بنیان بودن، درون‌زا و برونگرا بودن را مورد تأکید قرار داده که سه رکن مردمی، عدالت‌محور و درون‌زا در بخش تعاونی وجود دارد و ما باید کمک کنیم تا برونگرایی یعنی توسعه صادرات و دانش‌بنیانی یعنی گسترش نوآوری و فناوری در بخش تعاون عملیاتی شود.

* عدم تحقق سهم 25درصدی تعاون تا کنون

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در فعالیت‌های اقتصادی محور را باید تعاونی قرار دهیم. اگر از ابتدا این رویکرد را داشتیم، اهداف اسناد بالادستی همچون سهم 25درصدی تعاون از اقتصاد تاکنون محقق می‌شد اما هم‌اکنون وضعیت به شکلی است که برای تحقق این هدف چشم‌اندازی نمی‌بینم.

عبدالملکی ادامه داد: وقتی اصل اقتصاد، تعاون باشد همه بانک‌ها اولویتشان حمایت و توسعه این بخش خواهد بود. همچنین قالب اولیه برای مجموعه‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیانی، تعاونی خواهد بود. در دولت سیزدهم این رویکرد جدید را کلید می‌زنیم و تبدیل به سکویی برای پرتاب بخش تعاون به جایگاه اصلی خود خواهیم شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: محور اقدامات اساسی همچون مقررات‌زدایی و مبارزه با تعارض منافع باید تعاون باشد؛ در چنین شرایطی این بخش از کنج عزلت و غربت خارج خواهد شد.

به گفته وزیر وی، اصل کار مورد تأیید دولت قرار گرفته و امیدواریم تعاونی‌های سهام عدالت احیا شوند و ظرفیت آنها مورد استفاده قرار گیرد.

عبدالملکی گفت: در بحث تعاونی‌های سهام عام نیز انتظار داریم با قوانین مشخصی که در سند توسعه تعاون آمده از بازار سرمایه هم کمک بگیریم و مشوق‌های دولتی و تسهیل‌گری‌های حوزه اقتصاد را با اولویت بخش تعاون صورت دهیم.

*ارائه آمار اشتغال 1400 در آینده نزدیک

وزیر کار به جزئیات تشکیل اولین جلسه ستاد فرماندهی اشتغال کشور نیز اشاره کرد و گفت: محور این جلسه که با حضور همه نهادهای عمومی دولتی و انقلابی برگزار شد، بیشتر برنامه‌ریزی میان مدت برای سال 1401 و تحقق یک میلیون فرصت شغلی بود که دولت وعده آن را داده است.

وی با بیان اینکه به دنبال منسجم کردن برنامه اشتغال کشور هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر به طور پراکنده برخی از نهادها در حال فعالیت هستند و ما در صدد هستیم در قالب سامانه جامعی که در وزارت کار شکل می‌گیرد همه این فعالیت‌ها را منسجم کنیم و در آینده نزدیک آمار برنامه اشتغال کشور در سال 1400 را در قالبی متفاوت نسبت به سالهای قبل ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام./



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits