دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
موسس توییتر اولین توییت خود را به مبلغ 2.5 میلیون دلار می فروشد !
0
جک دورسی، (موسس و بنیانگذار توییتر)، تصمیم دارد اولین توییت خود را به بالاترین پیشنهاد که 2.5 میلیون دلاراست، به صورت NFT بفروشد.

به گزارش دلگرم به نقل از CNBC : این تصمیم در 12 نوامبر 2018 در موسسه فناوری هند (IIT) در دهلی نو و در تعامل و مشورت با دانشجویان این موسسه گرفته شد. ظاهرا جک دورسی قصد دارد که اولین توییت را به صورت توکن یا غیر قابل معاوضه Non-Fungible بفروشد.

جک دورسی بعد از راه اندازی توییتر اولین توییت خود را در ماه مارس سال 2006 پست کرد:

just setting up my twittr (همین الان حساب توییترم را ایجاد کردم).

موسس توییتر ;i بعد از ظهر جمعه لینک اولین توئیت خود را در پلتفرم Valuables به مزایده گذاشته بود , بالاترین رقم پیشنهاد قیمت متعلق به Sina Estavi بود با مبلغ 2.5 میلیون دلار! سینا استوی بنیانگذار شرکت مالزیایی Bridge Oracle است. او بر سر این توییت تاریخی با جاستین سان بنیانگذار Tron و مدیرعامل بیت تورنت رقابت می‌کنند.

NFT چیست؟ NFT مخفف اصطلاح non-fungible token است به معنی توکن غیرقابل معاوضه . این توکن های غیرقابل تعویض درواقع فایل‌های دیجیتالی هستند که به آن‌ها امضای دیجیتالی هم گفته می‌شود و نشان می‌دهد چه کسی صاحب یک عکس خاص یا فایل، ویدئو و غیره است.

اما مالکیت این اوراق در یک بلاکچین بارگذاری و ثبت می شود. عملکرد این بلاکچین دقیقا مانند ثبت بیت کوین و ارز دیجیتال و سایر ارزهای پایه است. اما برخلاف سایر ارزها، یک فرد نمی تواند یک NFT را با NFT دیگر با دلار یا دیگر ارزها معاوضه کند. هر NFT متعلق به یک شخص است و با نام او ثبت می شود. از طرفی امکان کپی برداری از آن وجود ندارد و طراحی آن منحصر به فرد است.

اخیرا ارزهای رمز پایه محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. از هنرمندان تا گروه های موسیقی راک، محتوای آن را استخراج می کنند. به عنوان مثال نسخه ای از این ارز دیجیتال توسط "نیان کت" در آخرین ماه های سال 2011 بیش از 600 هزار دلار در حراج آنلاین فروخته شد.

بعضی از مالکان NFT معتقدند به لطف بلاکچین می توانند این مالکیت را قویتر از این هم بکنند.

دورسی یکی از طرفداران ارز دیجیتال بوده و در بیوگرافی صفحه توییترش با هشتگ بیت کوین #bitcoin علاقه خود را به بیت کوین را اعلام کرده است. پس به نظر می رسد این تغییر به سمت NFT، کاملا طبیعی باشد.

شرکت پرداختی جک دروسی(Square) که اواخر فوریه حدود 3,318 بیت کوین خریده بود، توانست در اکتبر 2020، بیت کوین خود را به 4709 افزایش دهد.

منبع: CNBC



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits