دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
داستان تبانی در قیمت تخم مرغ چه بود؟
0
عسگری با اشاره به تبانی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های بسته بندی گفت: آنها قیمت‌ها را بیش از آنچه باید فروخته شود، قیمت گذاری می‌کنند.

به گزارش دلگرم، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اظهار کرد: در جلسه قبلی که داشتیم تصمیم گرفتیم تا تولید کنندگان تخم مرغ، که محصول خود را تحویل شرکت پشتیبانی امور دام نمی‌دهند، نهاده هایشان قطع شود. به این دلیل از ۲۶۰ تن تخم مرغی که تولید می‌شد، فقط ۷۰ تن تحویل ما می‌دادند و بقیه آن را به صورت خارج از شبکه عرضه می‌کردند.

وی ادامه داد: این کار در طول هفته گذشته انجام شد و خوشبختانه اکنون روزانه ۲۵۰ تن تخم مرغ تحویل ما می‌شود و قیمت تخم مرغ شدیدا کاهش پیدا کرده و قیمت‌ها در حال بازگشت و کاهش به قیمت مصوب است.

عسگری بیان کرد: قبلا قیمت تخم مرغ بسته بندی مشخص نبود و به بهانه هایی، بالاتر از قیمت مصوب به صورت فله عرضه می‌شد. این ابهام در قیمت باعث شده بود تا شرکت‌های بسته بندی سوءاستفاده کنند، مثلا تخم مرغ ۲۰ عددی را ۴۰ هزار تومان عرضه می‌کردند که این ابهام با قیمت گذاری برای تخم مرغ‌های بسته بندی شده برطرف شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران افزود: امسال تصمیم گرفته شد تا برخلاف سال‌های گذشته که طرح تشدید از ۱۵ اسفند شروع می‌شد، امسال از ۱۰ بهمن ماه شروع شود. این کار با هدف پایش و کنترل بازار است تا در آغاز سال جدید با افزایش قیمت روبرو نشویم.

وی ادامه داد: از سوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای با شرکت‌های بسته بندی تبانی وجود دارد که قیمت‌ها را بیش از آنچه باید فروخته شود قیمت گذاری می‌کنند و اجحاف زیادی به مردم می‌شود و قرار شد تا کارگروهی متشکل از اصناف، صنعت و معدن و استانداری روی چند مورد از نمونه‌ها تمرکز کنند تا علت این اختلاف قیمت را پیدا کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits