دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قیمت خودرو باید تا چه قیمتی پایین بیاید؟
0
رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی پایتخت گفت: با نرخ کنونی ارز، قیمت خودروهای داخلی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان دیگر جای ریزش دارد.

به گزارش دلگرم، «سعید موتمنی» درخصوص اعلام ثابت ماندن قیمت خودروها تا پایان سال از سوی شورای رقابت، افزود:‌ با افت قیمت ارز در هفته‌های گذشته، مشخص بود که دیگر نمی‌توان همچون ماه‌های گذشته به خودروسازان اجازه افزایش قیمت داد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال دیگر افزایش قیمت‌ها در بازار را شاهد نخواهیم بود، به خودروهای چینی اشاره کرد که در ماه‌های گذشته آنقدر افزایش قیمت داشتند که این روزها زیر قیمت کارخانه هم خریدار ندارند.

به گفته این مقام صنفی، اگر ارز همچون چند هفته گذشته در نرخ مشخصی تثبیت شود، آن‌گاه اثر آن را در بازار و روی قیمت‌ها شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به رسیدن نرخ ارز به کانال ۲۲ هزار تومان که مشابه سی ام مرداد ماه امسال است، یادآور شد: در آن زمان پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس به ۱۴۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۱۶۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۲۰۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار به ۱۹۳ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ به ۸۳ میلیون تومان قیمت داشتند.

موتمنی ادامه‌داد: مقایسه قیمت این خودروها با قیمت‌های کنونی بازار نشان می‌دهد که هنوز بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان دیگر جای کاهش قیمت وجود دارد.

وی خاطرنشان‌کرد: ‌این روزها معاملات در بازار در حد صفر است و خریداران با احتمال افت بیش از پیش نرخ ارز به زیر ۲۰ هزار تومان و در نتیجه کاهش قیمت‌های خودرو، دست از خرید کشیده‌اند.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی پایتخت با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا و احتمال کاهش تحریم‌ها، گفت: همه این مسائل سبب شده تا هیچ افزایشی در قیمت خودرو دست‌کم تا پایان امسال متصور نباشیم، مگر اینکه نوسان های ارزی مانع شود.

وی اظهار داشت: افزایش نرخ ارز تورم‌زاست و اثرش را با افزایش قیمت‌ها نشان می‌دهد، اما اگر در یک نرخ ثابت شود، معاملات به راه خواهد افتاد.

موتمنی تاکیدکرد:‌ خودرو یک کالای مصرفی است و نباید دو نرخی باشد و ابراز امیدواری کرد تولید و عرضه خودرو به اندازه‌ای باشد که نیازهای بازار را پاسخ بدهد.

وی معتقد است که فروشندگان هنوز قیمت‌های بالایی برای خودروهای خود در سایت‌ها و فضای مجازی مطالبه می‌کنند که واقعی نیستند و هفته آینده با شفافیت بیشتری در این موضوع مواجه خواهیم شد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits