دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
زمان واریز یارانه 60 هزارتومانی
0
زمان واریز یارانه غذایی به مبلغ 60 هزار تومان و برخی به مبلغ 120 هزار تومان به همراه جزئیات این طرح ؛ در ادامه بخوانید

عضو کمیسیون برنامه‌و بودجه مجلس از پرداخت یارانه کالایی به ۶۰ میلیون ایرانی از مهرماه امسال خبر داد و گفت: در این طرح که تدوین آن نهایی شده ۴۰ میلیون ایرانی یارانه کالایی ۶۰ هزارتومانی و ۲۰ میلیون ایرانی یارانه ۱۲۰ هزارتومانی به‌صورت ماهانه دریافت خواهند کرد.

جبار کوچکی نژاد با اشاره به دستور کار کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص تأمین کالاهای اساسی مردم از جمله اقشار آسیب‌پذیر، اظهار کرد: این طرح را حدود یک ماه پیش در صحن مطرح کردم که با اقبال بیش از ۸۰ درصدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه و تصویب شد.

وی با بیان اینکه طرح تأمین کالاهای اساسی اقشار آسیب‌پذیر پس از تصویب در صحن به کمیسیون برنامه‌وبودجه ارجاع و در خصوص تأمین منابع و نحوه پرداخت آن تصمیم‌گیری شد، افزود: این طرح روز گذشته تقریباً در کمیسیون برنامه‌وبودجه نهایی شده و حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه سال ۹۹ به آن اختصاص داده شده تا دولت در شش‌ماهه دوم سال نسبت به اجرای آن گام عملی بردارد و طبق تکلیف از ابتدای مهرماه امسال لازم‌الاجرا است.

یارانه بسته غذایی به چه کسانی تعلق می گیرد ؟

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص تأمین منابع مالی طرح تأمین و توزیع کالاهای اساسی دهک‌های پایین جامعه در سال ۱۴۰۰ نیز گفت: دولت منابع لازم برای تأمین و توزیع کالاهای اساسی مردم به‌ویژه دهک‌های پایین را که به‌صورت اعتباری است و تنها می‌توان با آن اقلام مشخصی را خریداری کرد را در بودجه سال ۱۴۰۰ تأمین خواهد کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۶۰ میلیون نفر ایرانی در راستای تأمین و توزیع کالاهای اساسی منتفع خواهند شد، تصریح کرد: به ۴۰ میلیون ایرانی در راستای طرح تأمین و توزیع کالاهای اساسی که دارای حقوق ماهانه و یا بازنشستگی هستند اعتباری ۶۰ هزارتومانی پرداخت خواهد شد به‌گونه‌ای که اگر در یک خانوار چهار تن ساکن باشند اعتباری ۲۴۰ هزارتومانی پرداخت خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت همچنین برای ۲۰ میلیون ایرانی که هیچ‌گونه منابع درآمدی نیز ندارد، نیز گفت: این قشر عمدتاً تحت تکفل بهزیستی و کمیته امداد بوده و تقریباً هیچ‌گونه درآمدی ندارند و بنا بر پیش‌بینی قانون اعتباری دو برابری دریافت خواهند کرد به‌طوری‌که به هر یک از افراد خانوار اعتباری ۱۲۰ هزارتومانی پرداخت می‌شود و مجموعاً یک خانواده چهار نفره اعتباری ۵۰۰ هزارتومانی دریافت می‌کنند.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه برای خانوارها در طرح تأمین و توزیع کالاهای اساسی کارت‌های اعتباری در نظر گرفته خواهد شد، تصریح کرد: افراد واجد شرایط در این قانون که مفاد و شرایط آن کاملاً برای مردم شفاف خواهد شد تنها می‌توانند بااعتباری که ماهانه شارژ می‌شود کالاهایی همچون برنج، گوشت، مرغ، روغن و یا سایر اقلام اساسی را دریافت کنند.

منبع : فارس



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits