دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تکلیف خانوارهای جامانده از وام یک میلیونی چه شد؟
0
جاماندگان وام یک میلیونی چه کنند ؟ خانوارهایی که وام یک میلیونی نگرفته اند برای دریافت وام یک میلیونی چه کنند ؟

جاماندگان وام یک میلیونی

جاماندگان وام یک میلیونی چه کنند ؟ خانوارهایی که وام یک میلیونی نگرفته اند برای دریافت وام یک میلیونی چه کنند ؟

دلگرم اقتصادی به نقل از ایسنا : درحالیکه طبق اعلام بانک مرکزی باید تا پایان اردیبهشت، پرداختی‌های وام یک میلیونی کرونا تمام می‌شد، با تمدید مهلت ثبت‌نام برای دریافت این وام تا ۱۰ خرداد از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، خانوارهای جامانده باید تا دو روز دیگر وضعیت‌شان مشخص شود، چراکه پرونده وام یک میلیونی از محل یارانه بسته می‌شود.

طبق تصمیمات دولت قرار شده برای حمایت از آسیب‌های ویروس کرونا تمامی خانوارهای یارانه‌بگیر که تعداد آنها به حدود ۲۳ میلیون خانوار می‌رسد، مشمول دریافت وام یک میلیونی شوند و طی فرآیند تعریف شده آن‌ها باید بعد از دریافت پیامک وزارت ارتباطات درخواست خود را اعلام کنند و با تلفن همراه به نام سرپرست خانوار به شماره ۶۳۶۹ پیامک کنند تا بین مشمولان قرار گیرند.

علاوه براین، تسهیلات یک میلیونی به صورت قرض‌الحسنه به حساب یارانه متقاضیان واریز و طی ۳۰ ماه با اقساط ۳۵ هزار تومانی بازپرداخت می‌شود.

این وام در دو مرحله که حدود ۱۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت آن بوده، به حساب یارانه‌بگیران واریز شده و
مرحله سوم آن که مربوط به خانوارهایی است که به دلیل مشکلاتی همچون مسدودی حساب، شماره حساب اشتباه، عدم سازگاری شماره حساب با کد ملی ارسالی، نامعتبر بودن اطلاعات معرفی شده و سایر خطاها شرایط واریز برای آن‌ها فراهم نشده است و طبق اعلام بانک مرکزی باید این مشکلات در هفته آخر اردیبشهت ماه برطرف می‌شد تا شرایط برای واریزی مرحله سوم هم فراهم شود.

آنچه بانک مرکزی تا ۱۸ اردیبهشت ماه اعلام کرده، از تعداد ۷۷۵ هزار و ۳۹۴ فقره تسهیلات قابل پرداخت به یارانه‌بگیران (براساس فهرست اعلامی از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها)، ۷۷۲ هزار و ۹۳۰ فقره از تسهیلات موصوف (معادل ۹۹.۷ درصد) پرداخت شده است.

همچنین، با احتساب تسهیلات پرداختی مراحل اول و دوم تاکنون از تعداد ۲۰ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۹۷۳ خانوار معرفی شده از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، تعداد ۲۰ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۳۸۶ سرپرست خانوار تسهیلات یک میلیون ریالی را دریافت کرده‌اند.

از آنجاکه ۲۳ میلیون نفر خانوار یارانه‌بگیر مشمول این طرح هستند اما با محاسبه پرداختی‌های این وام تاکنون دو میلیون و ۸۱۵ هزار و ۶۱۴ خانوار یارانه‌بگیر به دلیل مشکلات ذکر شده نتوانسته‌اند وام خود را دریافت کنند که براساس آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این تعداد برخی تمایلی به دریافت وام ندارند
و تعدادی سیم کارت به نام‌شان نیست که برای افرادی که فاقد سیم‌کارت هستند فروش آنلاین سیم‌کارت درنظر گرفته شده است.

پیش از این نیز این وزارتخانه اعلام کرده بود که ١٠ خرداد به عنوان آخرین مهلت برای ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی در نظر گرفته شده و این مهلت تمدید نمی‌شود. با این تفاسیر، دو روز دیگر آخرین مهلت واریز وام یک میلیون تومانی است و سپس پرونده وام یک میلیونی از محل یارانه بسته می‌شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits