دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جزئیات وام حمایت از مشاغل آسیب‌ دیده از کرونا
0
به مشاغلی که در پی شیوع کرونا آسیب دیده اند وام و تسهیلات تعلق می گیرد

وام جبران ضرر کرونا

به مشاغلی که در پی شیوع کرونا آسیب دیده اند وام و تسهیلات تعلق می گیرد

بخش اقتصادی دلگرم به نقل از تسنیم : رئیس‌کل بانک مرکزی در جمع مدیران عامل بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بر مشارکت فعال بانک‌ها در اجرای طرح ارائه تسهیلات به کسب‌ و کارهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا تأکید کرد.

عبدالناصر همتی صبح امروز در دیدار با مدیران عامل بانک‌ها ضمن قدردانی از زحمات کارکنان شبکه بانکی کشور و با گرامیداشت یاد جان‌ باختگان شبکه بانکی در این مدت، به تشریح سازوکار اجرایی مصوبه ستاد اقتصادی دولت

در خصوص اعطای 750 هزار میلیارد ریال وام با نرخ 12 درصد به واحدها و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا پرداخت.

شرایط وام جبران ضرر کرونا

رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه مشاغل مشمول این مصوبه در ستاد اقتصادی دولت و با همکاری نظام بانکی مشخص و دستورالعمل مربوط به شبکه بانکی ابلاغ خواهد شد، افزود: طبق مصوبه ستاد اقتصادی دولت این تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده که اشتغال خود را حفظ کرده‌اند پرداخت خواهد شد.

همتی گفت: بازپرداخت اقساط این تسهیلات، دوساله است و برای شروع بازپرداخت اقساط، تنفس چندماهه در نظر گرفته خواهد شد.

سود وام مشاغل آسیب دیده از کرونا چقدر است ؟

وی تأکید کرد: نرخ سود 12درصدی وام مشاغل آسیب دیده از کرونا منطقی و بر اساس بررسی‌های کارشناسی است و هر نرخی کمتر از این با توجه به بار مالی آن برای نظام بانکی امکان‌پذیر نیست.

همتی اضافه کرد: نرخ بهره حقیقی در کشورمان حتی در حد 18 درصد نرخ سود اسمی بانک‌ها و با توجه به نرخ تورم سالانه منفی می‌باشد و قطعاً با نرخ 12 درصد نرخ بهره حقیقی بسیار منفی‌تر خواهد بود و لذا کمک مناسبی به مشاغل آسیب‌دیده است.

مدیران عامل بانک‌ها نیز ضمن ارایه پیشنهادات و نظرات خود در این خصوص بر حمایت حداکثری بانک‌ها از این طرح تأکید و اعلام کردند نظام بانکی کشور تمام توان خود را برای پشتیبانی از اقشار آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا به‌کار خواهند گرفت.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits