دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هزینه پارکینگ های عمومی و حاشیه ای در سال ۹۹
0
کلیات لایحه عوارض پارک هوشمند حاشیه‌ ای و نرخ پارکینگ‌ ها در سال ۹۹ تصویب شد....

هزینه پارکینگ در سال 99

دلگرم: بررسی تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در سال ۹۹ و تعیین ضوابط واگذاری و بهره‌برداری از پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در دستور کار یکصد و نود و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ابتدای بررسی این دستور گفت: ما تلاش کردیم که در این لایحه قیمت پارکینگ‌ها را به شکل واقعی درآوریم تا کاربری آن‌ها عوض نشود، بر همین اساس پارکینگ‌های عمومی در نرخ تعرفه رده‌بندی شدند.

کلیات لایحه تعیین نرخ ورودی و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهر تهران در سال ۹۹ اعلام شد.

حداکثر نرخ ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهر تهران بر اساس نوع خودرو و مدت زمان پارک و بر مبنای رده‌بندی پارکینگ مطابق جدول ذیل است:

هزینه پارکینگ های عمومی و حاشیه ای در سال ۹۹

پارکینگ رده یک:

  • سواری و وانت: ورودی و ساعت اول ۳۰ هزار ریال به ازای هر نیم ساعت تا ۱۲ ساعت ۶ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت بیش از ۱۲ ساعت ۴ هزار ریال.
  • ون و مینی‌بوس: ورودی و ساعت اول ۴۰ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت تا ۱۲ ساعت ۷ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت بیش از ۱۲ ساعت ۵ هزار ریال.
  • اتوبوس و کامیون: ورودی و ساعت اول ۵۰ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت تا ۱۲ ساعت ۱۰ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت بیش از ۱۲ ساعت ۷ هزار ریال.
  • تریلر: ورودی و ساعت اول ۸۰ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت تا ۱۲ ساعت ۱۰ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت ۷ هزار ریال.

پارکینگ رده ۲:

  • سواری و وانت: ورودی و ساعت اول ۲۴ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت تا ۱۲ ساعت ۵ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت بیش از ۱۲ ساعت ۳ هزار ریال.
  • ون و مینی‌بوس: ورودی و ساعت اول ۳۲ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت تا ۱۲ ساعت ۶ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت بیش از ۱۲ ساعت ۴ هزار ریال.
  • اتوبوس و کامیون: ورودی و ساعت اول ۴۰ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت تا ۱۲ ساعت ۸ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت بیش از ۱۲ ساعت ۶ هزار ریال.
  • تریلر: ورودی و ساعت اول ۶۴ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت تا ۱۲ ساعت ۸ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت بیش از ۱۲ ساعت ۶ هزار ریال.

پارکینگ رده ۳:

  • سواری و وانت: ورودی و ساعت اول ۱۸ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت تا ۱۲ ساعت ۴ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت بیش از ۱۲ ساعت ۲ هزار ریال.
  • ون و مینی‌بوس: ورودی و ساعت اول ۲۴ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت تا ۱۲ ساعت ۴ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت بیش از ۱۲ ساعت ۳ هزار ریال.
  • اتوبوس و کامیون: ورودی و ساعت اول ۳۰ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت تا ۱۲ ساعت ۶ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت بیش از ۱۲ ساعت ۴ هزار ریال.
  • تریلر: ورودی و ساعت اول ۴۸ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت تا ۱۲ ساعت ۶ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت بیش از ۱۲ ساعت ۴ هزار ریال.
  • نرخ ورودی و حق توقف موتورسیکلت: نرخ ورودی و ساعت اول ۱۰ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت پس از ساعت اول ۵ هزار ریال.

هزینه پارکینگ های عمومی و حاشیه ای در سال ۹۹

هزینه پارکینگ ترمینال ها

نرخ ورودی و حق توقف خودرو‌های مسافری در پایانه‌های مسافری: سواری مسافربری ۲۰ هزار ریال ورودی و حق توقف، ون و مینی‌بوس مسافربری ۲۵ هزار ریال، اتوبوس مسافربری ۳۵ هزار ریال.

هزینه پارک حاشیه ای هوشمند 99

نرخ پایه عوارض پارک حاشیه‌ای بر اساس مدت زمان توقف برای سواری و وانت به ازای هر نیم ساعت تا مدت زمان حداکثر ۳ ساعت ۱۰ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت پس از گذشت ۳ ساعت ۱۲ هزار و ۵۰۰ ریال.

هزینه پارکینگ های عمومی و حاشیه ای در سال ۹۹

کامیونت و مینی‌بوس به ازای هر نیم ساعت تا مدت زمان حداکثر ۳ ساعت ۲۰ هزار ریال، به ازای هر نیم ساعت پس از گذشت ۳ ساعت ۲۵ هزار ریال.

عوارض پارک حاشیه‌ای برای خودرو‌های جانبازان و معلولان با توجه به تأیید مراجع ذی صلاح رایگان است.

هزینه پارکینگ های عمومی و حاشیه ای در سال ۹۹

شهرداری موظف است هزینه‌های پلیس راهور جهت تأمین تجهیزات و امکانات کامل برای کنترل مکان‌های تجهیز شده و همکاری در وصول عوارض را تا میزان ۵ درصد درآمد حاصله پرداخت کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits