دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
افزایش حقوق 99
17
رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش 15 درصدی حقوق و دستمزد سال 99 خبر داد و توضیحاتی در مورد میزان پاداش بازنشستگان دستگاه های احرایی کشور ارائه داد..

حقوق و دستمزد سال 99

دلگرم: میزان حقوق قانون کار سال 99 یکی از موضوعات داغ و بحث‌برانگیز روزهای پایانی سال است. موضوعی که برای همه کارمندان و کارگران در هاله‌ای از ابهام و سؤال است؛ اما واقعا حقوق قانون کار سال 99 چه میزان افزایش خواهد داشت؟ حداقل دستمزد کارگران سال 99 چقدر است؟

سال گذشته مبحث حقوق کارگران از دیماه تا اردیبهشت سال بعد یعنی امسال پیچیده و غیر قابل تصمیم گیری بود و در نهایت تا مدتها تبدیل به بحث داغ اجتماع کشور شد و بالاخره تصمیماتی اتخاذ گرفته شد و کارگران نیز به آن تن دادند .

اما امسال که تورم به صورت نجومی در حال پیشروی است افزایشی مانند سال گذشته هرگز نمیتواند زندگی یک کارگر را اداره کند ، بنابراین امسال شاید این موضوع پیچیده تر از سال گذشته شود .

سبد معیشت مجموع هزینه‌های جاری یک خانواده ۴ نفره شامل هزینه خوراک، پوشاک، درمان، آموزش و غیره را مد نظر قرار می‌دهد و از جمله ملاک‌های تعیین‌کننده برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده به حساب می‌آید.

برای سال آینده کمیته دستمزد ذیل شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارفرمایان، کارگران و دولت به منظور تعیین هزینه سبد معیشت کارگران در تاریخ ۵ اسفند برگزار شد و رقم سبد معیشت کارگران را مشخص کرد .

بر اساس تصمیم گیری‌ها مقرر شد که سبد معیشت به مبلغ ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان افزایش یابد که این میزان رقم به عنوان ورودی برای آغاز جلسات مزدی قرار خواهد گرفت.

اما سال گذشته کمیته دستمزد ذیل شورای عالی کار میزان سبد معیشت کارگران را به میزان ۳ میلیون و ۷۵۹ هزار تومان تعیین و پس از آن شورای عالی کار حقوق کارگران در سال ۹۸ را حداقل روزی ۵۰ هزار تومان و ماهانه یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان تعیین کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، با بیان اینکه سال آینده حداقل ۱۲ هزار میلیارد تومان برای پاداش بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی باید پرداخت کنیم، گفت: میانگین افزایش حقوق و دستمزد ۱۵ درصد خواهد بود.

بیشتر بخوانید : جزئیات و جدول پایه حقوق کارگران در سال 99

حقوق کارگران در سال 99

حقوق کارگران در سال 99 مبحثی است که انتهای سال 98 به دل مشغولی کارگران تبدیل می شود

نماینده کانون عالی شوراهای اسلامی در کمیته دستمزد در مورد تعیین حداقل حقوق 99 کارگران گفت: امروز جلسه کمیته دستمزد با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و وزارت کار برگزار می‌شود و در این جلسه موضوع سبد معیشت کارگران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که سبد معیشت خانواده تعیین نشود، نمی‌توانیم درباره حقوق کارگران در سال 99 تصمیم گیری کنیم، گفت: میزان سبد معیشت کارگران توسط نمایندگان کارگری، کارفرمایی و وزارت کار بررسی شده است و هر گروه رقمی را در نظر گرفته‌اند، اما تا زمانی که به یک رقم واحد نرسیم، نمی توانیم عدد و رقمی را اعلام کنیم.

نماینده کانون عالی شوراهای اسلامی در کمیته دستمزد در رابطه با عیدی کارگران گفت: عیدی کارگران براساس قانون و مانند سال‌های گذشته به کارگران پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: عیدی کارگران ۲ برابر حداقل دستمزد است، به شرطی که از ۳ برابر حقوق کارگران بیشتر نشود؛ بر اساس این فرمول کارگران می‌توانند برمبنای پایه حقوق خود، میزان عیدی دریافتی‌شان را محاسبه کنند.

نماینده کانون عالی شورا‌های اسلامی در کمیته دستمزد در خصوص زمان پرداخت عیدی به کارگران گفت: زمان پرداخت عیدی به تصمیم کارفرما بستگی دارد و ممکن است بخشی از عیدی کارگران در بهمن ماه و بخشی در اسفند ماه پرداخت شود.

حداقل حقوق کارگران در سال 99 ، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باشد

رئیس خانه کارگر همدان با تأکید بر اینکه دستمزد سال ۹۹ کارگران باید براساس نرخ تورم واقعی کشور مشخص شود، گفت: حداقل حقوق کارگران در سال ۹۹ باید سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باشد.

چنگیز اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس ماده ۴۱ قانون کار بانک مرکزی در پایان هر سال تورم واقعی را در کشور اعلام کرده و بر این اساس در شورای عالی کار میزان دستمزد کارگران مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه هر ساله دستمزد واقعی را برای کارگران درنظر نمی‌گیرند به‌طوریکه سال گذشته که رقم ماهانه سبد معیشتی کارگران سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بود، یک میلیون و ۵۲۰ هزار تومان داده می‌شد.

اصلانی با بیان اینکه دستمزد کارگری باید دوطرفه باشد، افزود: در تعیین دستمزد 99 کارگران باید دوطرف کارگری و کارفرمایی را درنظر گرفت چرا که کارفرمایان هم مشکلاتی دارند و زورشان به کارگران می‌رسد.

رئیس خانه کارگر همدان با اشاره به اینکه به دنبال دستمزد واقعی هستیم، گفت: مزدی باید به کارگران داده شود که در جامعه صنعتی قابل پرداخت بوده و بتواند زندگی شرافتمندانه‌ای را بری کارگران تأمین کند.

وی با تأکید بر اینکه آنچه که واقعیت کشور است باید برای کارگران درنظر گرفت، ادامه داد: در شرایط فعلی دستمزد کمتر از هفت میلیون تومان امکان ندارد.

اصلانی درباره پرداخت بن کالا به جای بخشی از دستمزد نقدی کارگران، یادآورشد: در گذشته بن کالا به کارگران داده می‌شد اما متأسفانه خوب مدیریت نشد و رفته رفته جمع شده بود و در حال حاضر اگر بن کالا با کیفیت داده و به خوبی مدیریت شود، مورد استقبال جامعه کارگری قرار می‌گیرد.

separator line

افزایش حقوق کارمندان در سال 99 چقدر است؟

حقوق و دستمزد سال ۹۹ چقدر خواهد شد ؟

گرچه هنوز وضعیت حقوقی کارمندان در بودجه سال 99 مشخص نیست ولی ظاهرا با توجه به منابع در اختیار دولت، درصد افزایش حقوق کارکنان تفاوت چندانی با سال جاری نداشته و بعید نیست با متوسط ۲۰ درصد پیشنهاد شود.

این در حالی است که در جریان برآورد هزینه و درآمد بودجه، ارقام مربوط به حقوق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه عمده هزینه جاری دولت را حقوق و دستمزد تشکیل داده و سالانه حجم بالایی از بودجه عمومی را صرف خود می‌کند، بر این اساس برآورد هزینه‌های حقوقی و متناسب سازی آن با منابع در اختیار دولت مورد توجه است.

آنطور که تا کنون مسئولان سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده‌اند، بودجه ۱۳۹۹ متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود؛ به طوری که در مهمترین تغییرات منابع نفتی از هزینه‌های جاری که تا ۸۰ درصد آن را حقوق و دستمزد در برمی‌گیرد کنار گذاشته می‌شود. در این حالت هزینه‌های جاری دولت قرار است از طریق سایر بخش‌ها یعنی مالیات، اوراق و یا احتمالا حذف بخشی از یارانه پنهان و سایر درآمدها تامین شود.

اما اینکه در تغییرات جدید بودجه با توجه به کاهش درآمدهای نفتی و خروج آن از حقوق کارکنان، روند افزایش حقوق برای سال بعد چگونه خواهد بود، موضوعی است که گرچه هنوز کاملا مشخص نیست اما پیگیری آن از این حکایت دارد که احتمالا هزینه‌های جاری در بودجه سال آینده تغییر قابل توجهی نسبت به سال پیدا نکند و در این شرایط درصد افزایش حقوق کارکنان نیز اختلاف چندانی با امسال نخواهد داشت.

برای سال جاری دولت حدود ۴۴۸ هزار میلیارد تومان منابع عمومی در بودجه داشت که با کاهش درآمدها دست به اصلاح زده و آن را تا ۳۸۶ هزار میلیارد تومان کاهش داد.

در این بین هزینه‌های جاری که ۳۵۰ هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی را تشکیل داده بود تا مرز ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کم شد. از این رو در سال آینده نیز اگر هزینه های جاری حدود ۳۵۰ هزارمیلیارد یا حدی بالاتر باشد، افزایش حقوق بالاتر از متوسط ۲۰ درصد را به دنبال نخواهد داشت.

البته باید حقوق کارکنان متناسب با تورم تغییر کند که در حال حاضر حدود ۴۲ درصد سالانه بوده و برای نقطه به نقطه به ۳۵ درصد می‌رسد که نسبت به ماه‌های اخیر تا حدودی کاهشی بوده است و بسته به پیش‌بینی سال بعد حقوق به تناسب آن افزایش یابد.

اما برای امسال افزایش حقوق کارمندان از زمان تدوین لایحه بودجه ۱۳۹۸ تا چند ماهی که از اعمال آن در سال ۱۳۹۹ گذشت با اختلاف نظرهایی بین دولت و مجلس همراه بود. دولت پیشنهاد افزایش ۲۰ درصد به طور یکسان را به مجلس برد ولی نمایندگان با آن مخالفت کرده و در نهایت رشد ۴۰۰ هزار تومانی به طور یکسان و افزایش حداکثر ۱۰ درصدی مصوب شد.

با این حال مدت‌ها در نحوه اجرای همین مصوبه نیز ایراداتی از سوی مجلس به دولت وارد بود که در نهایت هم مشخص نشد که درصد افزایش حقوق کارکنان به چه ترتیبی اعمال و دولت و مجلس اختلاف در این رابطه را حل و فصل کردند

پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان برای پاداش بازنشستگان

وی گفت: موضوع دیگر مورد بحث امروز افزایش حقوق و دستمزد در سال 99 و پرداخت پاداش بازنشستگی بود که در زمینه بازنشستگی پیشنهادهای مختلفی مطرح شد تا برای آن سقف بگذاریم و محدود کنیم، اما سال آینده حداقل ۱۲ هزار میلیارد تومان برای پاداش بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی باید پرداخت کنیم.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۹ از مصوبه این کمیسیون در مورد افزایش ۱۵ درصد حقوق‌ کارمندان در سال ۹۹ و تعیین مبلغ دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به عنوان حداقل حقوق در سال 99 خبر داد.

علی اصغر یوسف نژاد از مصوبه کمیسیون تلفیق در تبصره ۱۲ لایحه بودجه خبر داد که بر اساس آن دولت مکلف است در سال ۹۹ افزایش ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر از قبیل اعضای هیات علمی، قضات و کارکنان کشوری و لشگری شاغل در تمامی دستگاه‌های اجرایی و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی و حقوق بازنشستگان را به گونه‌ای انجام دهد

که پس از اعمال افزایش حقوق به میزان ۱۵ درصد مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی (برای کارکنان رسمی و پیمانی) و قرارداد ماهیانه (برای کارکنان قرارداد کار معین و کار مشخص) به نسبت مدت کارکرد و حکم حقوقی بازنشستگان متناسب سنوات خدمت قابل قبول از ۲۸ میلیون ریال کمتر نباشد.

به گفته او بر اساس این مصوبه تفاوت تطبیق موضوع ماده ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، بدون تغییر باقی بماند و مابه التفاوت ریالی منابع مندرج در حکم کارگزینی (برای کارکنان رسمی و پیمانی) و قرارداد ماهیانه (برای کارکنان قرارداد کار معین و کار مشخص) نسبت به مبلغ ۲۸ میلیون ریال به تفاوت تطبیق مذکور اضافه می‌شود. این تفاوت تطبیق برای شاغلین مشمول کسر کسور بازنشستگی است.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: طبق این مصوبه حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین، حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و سایر حقوق بگیران دستگاه‌های اجرایی و صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و مستمری‌ها و سایر حمایتی‌های متناسب با آنها معادل افزایش ضریب ریالی به میزان ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

مالیات حقوق کارمندان 99

نایب رئیس کمیسیون تلفیق تشریح کرد : طبق این مصوبه سقف معافیت مالیاتی حقوق کارمندان در سال ۹۹ سالانه مبلغ ۳۶ میلیون تومان (ماهانه سه میلیون تومان) تعیین می‌شود.

نرخ مالیات حقوق کارکنان دولتی و غیر دولتی اعم از حقوق و مزایای فوق‌العاده و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا ۱.۵ برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۰ درصد و نسبت به مازاد ۱.۵ برابر تا ۲.۵ برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۵ درصد و نسبت به مازاد ۲.۵ برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه ۲۰ درصد و نسبت به مازاد چهار برابر مشمول مالیات ۲۵ درصد است.

یوسف نژاد گفت: بر اساس این مصوبه میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد ۵۷ و ۱۰۱ قانون مالیات‌های مستقیم سالیانه مبلغ ۲۸۸ میلیون ریال (ماهانه دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان) تعیین می‌شود.

یوسف نژاد همچنین از مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق خبر داد که بر اساس آن شورای برنامه‌ریزی استان و شهرستان سراسر کشور مکلفند تا ۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان را برای احداث، تکمیل، بازسازی و تجهیز رده‌های انتظامی با اولویت پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها هزینه کنند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق همچنین گفت: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق دولت مکلف است جهت تجهیز و بازآمد (اورهال) کردن بالگردهای هوانیروز ارتش که همیشه جزو اولین و پیشروترین گروه‌های امداد و نجات در حوادث غیرمترقبه کشور هستند، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به ردیف بودجه هوانیروز ارتش اضافه کند.

separator line

حقوق بازنشستگان در سال 99

حقوق و دستمزد سال ۹۹ چقدر خواهد شد ؟

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۳۹۹ گفت: براساس قانون بودجه سال ۹۹ کشور که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال 99، سی درصد افزایش می‌یابد.

گسترش‌نیوز: غلامرضا تاجگردون اظهارکرد: این طرح که گام نخست همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی محسوب می‌شود در کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده تصویب شده و در صورت تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از سال ۱۳۹۹ اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: براساس این طرح ۵۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات دولت به تامین اجتماعی پیش‌بینی شده است که ۳۰ درصد آن برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است.

افزایش حقوق و دستمزد 99 پانزده درصدی خواهد بود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: میانگین افزایش حقوق و دستمزد سال 99 ، ۱۵ درصد در نظر گرفته شده که این رقم برای افرادی که حقوق کمتر می‌گیرند، بیش از ۲۰ درصد خواهد شد که این موضوع منوط به مباحث دیگری است که طی روزهای بعداطلاع رسانی می‌شود.

وی گفت: همه پیشنهادهای ستاد بودجه باید در دولت به تصویب برسد، تا در لایحه گنجانده شود و مجلس شورای اسلامی نیز اظهار نظر کند؛ بنابراین مصوبات ستاد بودجه قطعی نیست و امکان دارد دولت و مجلس نظرات دیگری بدهند، اما چون کار کارشناسی صورت گرفته است، ما باید همه اعداد و ارقام‌ها را با واقعیت‌هایی که قدرت اجرای آن را داریم و در چارچوب بودجه تعیین می‌شود، مشخص کنیم.

separator line

افزایش حقوق در سال 99 پلکانی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که قطعاً پیشنهاد خواهیم کرد افزایش حقوق و دستمزد به صورت پلکانی شود

افزایش حقوق پلکانی یعنی حقوق هایی که بالا هستند افزایش کمتر و حقوق های که پایین هستند افزایش بیشتری داشته باشند.

علی اکبر کریمی در ارزیابی از پیشنهاد افزایش 15 درصدی حقوق و دستمزد در لایحه بودجه سال 99 گفت:این رقم، رقمی است که اعتبارات آن پیش بینی شده و طبق قانون ما نمی توانیم در مجلس پیشنهادی بدهیم که بار مالی داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تورم افسار گسیخته سال 97 و 98 تصریح کرد:با این حال باید تلاش کنیم تا به نوعی مقوله حقوق و دستمزد با وجود فشارهای مالی جبران شود که قطعا ما این تلاش را در مجلس خواهیم داشت. البته باید دانست که تنگناهای در لایحه بودجه سال 99 وجود دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد:پیشنهاد ما افزایش حقوق پلکانی برای حقوق های پایین و بالا همانند سال جاری است این روش هم روشی می تواند به صورت پلکانی موجب افزایش حقوق شود. قطعاً پیشنهاد خواهیم کرد افزایش حقوق و دستمزد به صورت پلکانی شود یعنی حقوق هایی که بالا هستند افزایش کمتر و حقوق های که پایین هستند افزایش بیشتری داشته باشند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه حق مسکن کارگران پول اجاره یک اتاق هم نیست، از شورای عالی کار خواست که دستمزد سال آینده کارگران را با درنظر گرفتن تعاملات سیاسی، نوسانات احتمالی و تغییر نرخ برخی اقلام تاثیرگذار در معیشت کارگران تعیین کند.

هادی ابوی در گفت وگو با ایسنا، درباره ضرورت افزایش بن خواربار و حق مسکن کارگران در سال آینده اظهار کرد: رقم کمک هزینه مسکن کارگران ۱۰۰ هزار تومان است که امروز پول اجاره یک اتاق هم نمی‌شود، بن خواربار هم به قدری ناچیز است که با آن جز چند قلم کالا نمی‌توان خریداری کرد؛ لذا انتظار داریم شورای عالی کار به طور جدی‌تر به مساله بن خواربار و کمک هزینه مسکن کارگران ورود کند و اگر امکان افزایش نیست آن را حذف کند.

خبر جدید از حقوق 99 کارگران

حقوق و دستمزد سال ۹۹ چقدر خواهد شد ؟

به روز شده در 28 بهمن 98

افزایش 30 درصدی حقوق کارگران در سال 99 پیش بینی یک کارشناس مسائل کارگری است

حمید حاج‌اسماعیلی درباره افزایش حداقل دستمزد سال آینده کارگران ابراز عقیده کرد و گفت: علی‌رغم آنکه دولت در بودجه سال آینده درصد افزایش حقوق کارکنان را 15 درصد اعلام کرده ولی این میزان در خصوص دستمزد کارگران بیش از 15 درصد خواهد بود و برآورد من این است که بیش از 30 درصد در حداقل دستمزد افزایش خواهد یافت.

بنابراین می توان گفت که احتمالا حداقل حقوق کارگران در سال 99 به دو میلیون تومان در ماه خواهد رسید

وی ادامه داد: طبعا در خصوص سایر سطوح مزدی نباید قدرت خرید کاهش یابد و لذا اگر عده‌ای افزایش دستمزد کارگران را تورم‌زا می‌دانند باید راهکارهای حمایتی عملیاتی از کارگران را پیش‌بینی کنند.

بن کالا و حق مسکن 99 کارگران

این کارشناس حوزه کار تصریح کرد: تاکید ما این است که برای تقویت معیشت کارگران در سال آینده تنها به افزایش نقدی روی نیاوریم بلکه بن خواربار و افزایش حق مسکن 99 کارگران را نیز مدنظر قرار بدهیم.

حاج اسماعیلی گفت: گروه کارگری در شورای عالی کار باید دولت را مجاب کنند که تعهدات بیشتری را برای حمایت از کارگران در سال آینده بپذیرد. در حال حاضر بحث تخصیص کالاهای اساسی به شکل غیر نقدی در کنار افزایش دستمزد 99 می‌تواند به عنوان یک راهکار مناسب مطرح شود و به کاهش هزینه‌های زندگی کارگران کمک کند.

وی افزود: اگر بخواهیم دستمزدها را به شکل نقدی افزایش دهیم ممکن است به دلیل تصوری که نسبت به بار تورمی آن وجود دارد، با مخالفتهایی روبه رو شویم از این رو پیشنهاد می‌شود فارغ از افزایش حداقل مزد، سبد کالا و حق مسکن کارگران برای سال آینده افزایش قابل توجهی داشته باشد.

پرداخت وام‌ های ودیعه مسکن ارزان به کارگران

این کارشناس حوزه کار گفت: با توجه به اهمیتی که مسکن در کشور پیدا کرده و دولت هم ساخت و ساز مسکن ارزان قیمت را برای جلوگیری از فشار گرانی مسکن بر دهکهای ضعیف در دستور کار قرارداده است لازم است وام های ودیعه اجاره مسکن با نرخ‌های پایین به کارگران پرداخت شود.

شورای عالی کار اسفند ماه سال گذشته حداقل دستمزد سال 98 کارگران را 36.5 درصد افزایش داد و آن را از یک میلیون و 112 هزار تومان به یک میلیون و 517 هزار تومان افزایش داد.برابر ماده 41 قانون کار شورای عالی کار همه ساله میزان حداقل دستمزد کارگران برای نقاط مختلف کشور یا صنایع مختلف را بر اساس درصد نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی و سبد معیشت خانوار تعیین می‌کند.

بروز شده در 6 اسفند 98

سبد معیشت کارگران در سال 99 مشخص شد

فرامرز توفیقی نماینده کانون عالی شوراهای اسلامی در کمیته دستمزد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:بعدازظهر امروز جلسه کمیته دستمزد ذیل شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارفرمایان، کارگران و دولت به منظور تعیین هزینه سبد معیشت کارگران برگزار شد.

وی افزود:در این جلسه هزینه سبد معیشت به مبلغ ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان مشخص شد. این میزان رقم به عنوان ورودی برای آغاز جلسات مزدی قرار خواهد گرفت.

توفیقی بیان کرد: بعد از این جلسات شورای عالی کار برای تعیین میزان حقوق کارگران در سال آینده برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛سبد معیشت، مجموع هزینه‌های جاری یک خانواده چهار نفره شامل هزینه خوراک، پوشاک، درمان، آموزش و ... است که یکی از ملاک‌های تعیین کننده برای افزایش حقوق کارگران محسوب می شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.1 از 5 (17 رای)  

۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

امید زاهدی | ۴ سال پیش
خدا لعنت تون کنه که کارگر بیچاره هرچی عرق می ریزه بازم شرمنده خانواده اش شما مسئولین مملکت نیستی عاشورای ای مملکتی که از جون کارگرا میخورید
0
0
hamid | ۴ سال پیش
این همه گرونی تو مملکت هستش این همه بدبختی هستش
الان کسی که پایه حقوق اش یک میلیون و پانصد و پنجاه هزار تومن هستش اگه 50 درصد هم اضافه بشه ینی 700 هزار تومن اضافه آخه چه دردی رو دعوا میکنه،،،اجازه خونه بده قصد بده پول دوا درمان بده،،،،،،الان حقوق وزرات کار جهانی 750 یورو هستش ولی تو ایران 100 یورو هست،،،،،چرا آخه باید این جوری باشه

خدا از هیچ کدوم شما ها که مسئول هستید نگذره از هیچ کدوم شما
0
0
علی | ۴ سال پیش
متاسفانه در بحث افزایش حقوق کارگران، افزایش 50 درصدی حقوق کارمندان دولت در 30 بهمن98 رو نادیده میگیرید
لازم به توضیح است که با این افزایش و نیز افزایش 15 در صدی آخر سال حداقل حقوق کارمندان دولت 4/5 میلیون تومان خواهد شد
0
0

hits