دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
میزان جریمه مشترکان پرمصرف در سال ۹۸ تعیین شد + جزئیات
0
میزان جریمه مشترکان پرمصرف حاملان انرژی اعلام شد . دولت از امروز اول خردادماه سال 98 با مشترکان پرمصرف برخورد خواهد کرد .

جریمه مشترکان پرمصرف

دلگرم: پرمصرف‌ها طبق مصوبه دولت نه تنها شامل جریمه ی افزایش هفت درصدی بهای آب و برق از ابتدای اردیبهشت‌ماه شده‌اند بلکه از امروز نیز علاوه بر آن هفت درصد، ۱۶ درصد به بهای آب و برقشان اضافه خواهد شد.

به این ترتیب پرمصرف‌ها ۲۳ درصد افزایش تعرفه خواهند داشت و قبوض برق و آب آن‌ها نیز ماهانه صادر می‌شود.

اواسط سال گذشته، رضا اردکانیان - وزیر نیرو - از به تصویب رسیدن طرح افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف در کمیسیون زیربنایی دولت خبر داد و هدف آن را تشویق مشترکان به خوش مصرفی عنوان کرد. درنهایت مصوبه دولت درباره «افزایش بهای آب و برق از ابتدای اردیبهشت سال ۱۳۹۸» در ۲۰ فروردین‌ماه ابلاغ شد و هیأت وزیران در مصوبه‌ای به استناد مواد یک و سه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸ به وزارت نیرو اجازه داد تا متوسط تعرفه‌های آب و برق را از ابتدای اردیبهشت ماه امسال بدون تغییر ساختار تعرفه‌ها هفت درصد افزایش دهد. در این راستا از ابتدای اردیبهشت‌ماه شاهد افزایش هفت درصدی بهای تعرفه آب و برق بودیم.

هم‌چنین اعلام شده بود از ابتدای خردادماه نیز با هدف مدیریت مصرف و بازدارندگی مصارف غیرضرور، سالانه ۱۶ درصد به خالص صورتحساب آب و برق مصارف خانگی مشترکین بالای الگوی مصرف افزوده می‌شود که از امروز (اول خردادماه) نیز شاهد کلید خوردن این پروژه از سوی دولت هستیم.

مشترکان پرمصرف کدامند ؟

در مورد مشخصات مشترکان پرمصرف گفته شده که میزان الگوی مصرف اینگونه است که برای مشترکان عادی ماهانه ۳۰۰ کیلووات ساعت مصرف برق در ماه و الگوی مصرف برای ماه‌های گرم است و ۶۰۰ کیلووات ساعت برای دو ماه مصرف است، حال اگر مشترکی کمتر از این عدد مصرف کند، خوش‌مصرف و بالاتر از این عدد باشد، پرمصرف محسوب می‌شود



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits