دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جزئیات ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی سیل زده
0
وزیر صمت از 50 درصد معافیت مالیاتی برای واحدهای تولیدی سیل‎زده گلستان و همچنین ارائه تسهیلات ارزان‎قیمت به اصناف سیل‎زده تا سقف 45 میلیون تومان خبر داد

تسهیلات برای واحدهای تولیدی سیل زده

دلگرم : وزیر صنعت، معدن و تجارت، از معافیت 50 درصدی مالیات واحدهای تولیدی استان‎های سیل‎زده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا رحمانی شامگاه شنبه در جمع صنعتگران و تولیدکنندگان استان گلستان اظهار کرد: شهرک صنعتی آق‎قلا تا چند روز گذشته حدود دو متر زیر آب بود اما خوشبختانه با فروکش کردن آب، امروز در این شهرک سه واحد راه‎اندازی شده و کارگران به‎محل کار بازگشتند.

وی ادامه داد: براساس برنامه‎ای که پیگیری می‎کنیم با فروکش کردن آب، فاز یک و دو شهرک آق‎قلا راه‎اندازی می‎شود و تنها فاز سه باقی می‎ماند که روزهای آینده بازگشایی خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اذعان کرد: خداوند را شاکر هستیم که دوباره فعالیت و شور و نشاط به واحدهای صنعتی بازگشت، دولت نیز اطلاعات جامعی را از ما درخواست کرده و در جلسات آتی دولت در خصوص خسارات شهرک‎های صنعتی تصمیم‎گیری می‎شود.

تسهیلات ارزان‎قیمت به اصناف سیل‎زده تا سقف 45 میلیون تومان

رحمانی با اشاره به جبران خسارات ناشی از سیل بیان کرد: در حوزه اصناف تسهیلاتی کم‎بهره‎ای تا سقف 45 میلیون تومان در نظر گرفته شده است و دولت برای مصوبات حوزه صنعت منتظر تکمیل گزارشات است.

وی یادآور شد: در شهرک صنعتی آق‎قلا، واحدهای بیشتری آسیب دیده‎اند و سایر شهرک‎ها نیز بر اثر سیلاب دچار خسارات جزیی شدند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در مورد واحدهای صنعتی خسارات وارده متفاوت است، افزود: در موارد مختلف خساراتی به پل، زیرساخت‎ها، ورودی و خیابان شهرک، ساختمان‎ها و تجهیزات، مواد اولیه و محصولات تولیدی واحدهای صنعتی وارد شده است که متناسب با خسارات وارده تسهیلاتی اعطا می‎شود.

رحمانی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای خسارت‎دیده بیمه نبودند، از معافیت 50 درصدی مالیات واحدهای تولیدی استان‎های سیل‎زده خبر داد و یادآور شد: تا آغاز به کار شهرک صنعتی آق‎قلا پیگیر مشکلات واحدهای تولیدی هستم.

وی با بیان اینکه واحدهای خوبی در استان گلستان وجود دارد، ابراز کرد: در حالی که میانگین افزایش مصرف برق صنعتی در کل کشور طی سال گذشته بیش از هفت درصد بوده اما این شاخصه در گلستان بالای 30 درصد بوده که نشانه ظرفیت مطلوب گلستان از لحاظ صنعتی است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits