دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کاهش قیمت پیاز در دو روز آینده
6
یک مقام مسئول در وزارت جهاد گفت: طی دو روز آینده با باز شدن میادین میوه و تره بار و انتقال بار از استان‌های جنوبی کشور، قیمت محصولات از جمله پیاز متعادل خواهد شد. این در حالی است که قیمت پیاز به کیلویی 11 هزار تومان رسید.

پیاز ارزان قیمت می شود

یک مقام مسئول در وزارت جهاد گفت: طی دو روز آینده با باز شدن میادین میوه و تره بار و انتقال بار از استان‌های جنوبی کشور، قیمت محصولات از جمله پیاز متعادل خواهد شد.

محمدرضا سارولر، مسئول ارتباط با رسانه‌های وزارت جهادکشاورزی افزود: به دلیل تعطیل بودن میادین میوه و تره بار، بار به این میادین منتقل نمی‌شود و فروشندگان واحدهای صنفی، پیاز باقی مانده از ۲۸ اسفند را به فروش می‌رسانند و همین موجب بالا رفتن قیمت پیاز شده است.

وی گفت: طی دو روز آینده با باز شدن میادین میوه و تره بار و انتقال بار از استان‌های جنوبی کشور، قیمت محصولات از جمله پیاز متعادل خواهد شد.

حسین اصغری مدیر کل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بارندگی‌های روز های اخیر در استان‌های خوزستان و جنوب کرمان برداشت محصولاتی چون پیاز و سیب زمینی و خیار را با مشکل مواجه ساخته است و پیش بینی می‌شود در هفته آینده و با از سرگیری برداشت و حمل، قیمت‌ها متعادل و کاسته شود.

وی افزود: متأسفانه هر ساله در ایام نوروز با کمبود شدید وسایل نقلیه باری و محدودیت‌های ترافیکی وسایل باری سنگین در جاده‌های پر تردد کشور مواجه هستیم که این موضوع خود تأثیر منفی بر بازار عرضه محصولات سبزی و سیفی که اغلب فسادپذیر است بر جای می‌گذارد.

اصغری در ادامه مصاحبه گفت: میزان تولید سالانه سیب زمینی ۵ میلیون تن، پیاز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن، گوجه فرنگی ۶ میلیون تن و خیار ۳ میلیون است که نسبت به پارسال رشد یافته است.

وی با اشاره با این که در تولید محصولات سبزی و سیفی هیچگونه مشکلی وجود نداشته است، افزود: با اجرای طرح استمرار تولید سیب زمینی و پیاز در استان‌های جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، خوزستان، جنوب کرمان، ایلام و استان‌های کرمانشاه و گلستان، نیاز کشور به این محصولات به نحو مطلوبی تأمین می‌شود.

اصغری گفت: افزایش صادرات محصولات سبزی و سیفی و نیز ورود کشورهای متقاضی جدید از مسائلی است که باید برای مدیریت آن ساز و کار مناسب و ویژه‌ای اندیشیده شود تا تعادل بازار را در مقاطع خاص برهم نزند.

افزایش قیمت پیاز به هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان تا 11 هزار تومان طی دو سه روز اخیر در فروشگاه‌های میوه و تره بار سبب نارضایتی مردم شده است.

بیشتر بخوانید:

قیمت هر کیلو پیاز به ۱۱ هزار تومان رسید!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits