دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کارگران ساختمانی برای دریافت سبد کالا کجا ثبت نام کنند ؟
1
کارگران ساختمانی که سبد کالا دریافت نکرده اند برای ثبت نام اقدام کنند . کدهای دستوری ثبت نام کارگران ساختمانی برای دریافت سبد کالا اعلام شد

مجله دلگرم : نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با بیان این که بخشی از کارگران ساختمانی بسته‌های حمایتی دولت را گرفته‌اند، از کارگرانی که هنوز موفق به دریافت سبدکالا نشده‌اند، خواست که از طریق کدهای دستوری داده شده، مراحل ثبت‌نام خود برای دریافت بسته‌های حمایتی را دنبال کنند.

هادی ساداتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعدادی از کارگران ساختمانی موفق به دریافت سبدکالا شده‌اند اما بخش اعظمی از آنها هنوز بسته حمایتی دریافت نکرده‌اند که در حال ثبت نام هستند و از طریق کدهای دستوری اعلام شده #۹*۱۴۲* و #۸*۱۴۲* می‌توانند مراحل استعلام و ثبت نام خود را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارگران ساختمانی روزمزد هستند و حقوق روزانه می‌گیرند، گفت: متأسفانه زندگی کارگران ساختمانی با توجه به فصلی بودن نوع کار، نامساعد بودن اوضاع بازار مسکن و کاهش ساخت و سازها به سختی می‌گذرد و از این جهت در رده آخر گروه‌های محروم و آسیب‌پذیر هستند.

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در عین حال از وجود ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی فاقد بیمه در کشور خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که هفته گذشته با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم ایشان قول مساعد دادند که کارگران جا مانده از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند و امیدواریم در آستانه دهه مبارک فجر، خبر خوشی به کارگران ساختمانی بدهند و مسئولان سازمان تأمین اجتماعی این وعده را عملی کنند.

ساداتی گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی هستند و ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کل کشور باقی مانده‌اند که امیدواریم هرچه سریع‌تر از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند.

به گفته وی کاهش ساخت وسازها، کاهش تقاضا در استان‌ها و عدم همکاری شهرداری در برخی شهرها موجب شده تا منابع بیمه کارگران ساختمانی کمتر وصول شود و بخشی از کارگران ساختمانی از بیمه تأمین اجتماعی جا بمانند.

به گزارش ایسنا، کارگران ساختمانی دارای شرایط متقاضی بیمه تأمین اجتماعی در سراسر کشور می‌توانند با در اختیار داشتن مدارک مورد نیاز و ورود به سایت www.samanehrefah.ir نسبت به ثبت نام در این سامانه و گرفتن کد رهگیری اقدام کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits