دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ماجرای حرام شدن گوشت منجمد چیست ؟
1
امروزه شاهد فروش گوشت های منجمد در بازار با قیمت پایین تر و بعضا با کارت ملی هستیم که بالطبع دلیل آن هم عدم توانایی خرید گوشت گرم توسط بخش زیادی از جامعه است. اما مدتی است که مطلبی در شبکه های مجازی دست به دست می شود مبنی بر اینکه امام خمینی، گوشت...

مجله دلگرم : امروزه شاهد فروش گوشت های منجمد در بازار با قیمت پایین تر و بعضاً با کارت ملی هستیم که بالطبع دلیل آن هم عدم توانایی خرید گوشت گرم توسط بخش زیادی از جامعه است.

اما مدتی است که مطلبی در شبکه های مجازی دست به دست می شود مبنی بر اینکه امام خمینی، گوشت یخ زده را حرام اعلام کردند؛

در اواخر سال 57 حضرت امام خمینی(ره) استفاده از گوشت‌ یخ زده را حرام اعلام کردند. ایشان در نامه‌ای به نخست وزیر وقت خواستار جمع‌آوری این نوع گوشت‌ها شدند.

در این نامه آمده بود به علت حرام و نجس بودن این گوشت‌ها مردم حق استفاده از این نوع گوشت را ندارند و می‌توانند از این نوع گوشت در مسائل کشاورزی مانند کود و زمین استفاده کنند.

به گزارش روزنامه اطلاعات در آن سال مصرف گوشت یخ زده در کشور 250 تن بوده است که حدود 180 تن آن در تهران و 20 تن بقیه آن در اصفهان مورد مصرف قرار می‌گرفت. بر اساس این گزارش برای مصرف چلوکبابی‌ها نیز در آن سال 2 هزار تن راسته یخ زده از خارج وارد کشور می‌شده است.

در این رابطه خبرگزاری دانشجو نوشت : علت فتوای امام خمینی(ره) در سال 57، ذبح شرعی نشدن این گوشت‌ها در استرالیا بوده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits