دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حقوق کارگران در سال ۹۸ چقدر خواهد شد ؟
377
افزایش حقوق کارگران در سال 98 تا چه حد پاسخگوی هزینه‌های زندگی آنها خواهد شد . تا چه دی قدرت خرید آنها را افزایش خواهد داد ؟

مجله دلگرم : پیش بینی میزان حقوق کارگران در سال 98 در دستور کار دولت قرار گرفته است . این در حالی است که یک فعال حوزه کار گفت: با توجه به آن که هنوز به ثبات اقتصادی نرسیده‌ایم و شرایط اقتصاد در سال آینده مشخص نیست، هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص افزایش حقوق و دستمزدها برای سال بعد باید منطقی و واقع‌بینانه و پاسخگوی معیشت خانوارها باشد.

علی اکبر سیارمه درگفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فلسفه افزایش دستمزد در کارمندان و کارگران یا در هر بخشی که باشد، باید چارچوبها و مولفه هایی برای آن درنظر گرفته شود، ولی متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم مبناها را عملی و بر اساس تورم واقعی دستمزدها را تعیین کنیم و به دلیل همین دلیل سالهاست که چانه‌زنی‌های مزدی برای تعیین دستمزد کارگران دستخوش تحول شده و رضایت کارگران را به دنبال نداشته است.

بیشتر بخوانید: جزئیات حداقل حقوق کارمندان در سال ۹۸ + جدول

وی ادامه داد: در خصوص حقوق و دستمزد کارگران قانونگذار پیش‌بینی کرده که دستمزد سالانه با در نظر گرفتن نرخ تورم موجود و سبد معیشت خانوار تعیین شود و این اتفاق در شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی صورت می‌گیرد.

این فعال حوزه کار با اشاره به اعلام افزایش ۲۰درصدی حقوق کارکنان دولت در سال آینده، درباره اثرات آن بر سبد معیشت کارمندان، گفت: به طور حتم این رقم نمی‌تواند پاسخگوی معیشت کارمندان و کارگران و بازنشستگان باشد و اساسا ملاک قرار دادن دستمزد کارکنان دولت برای مزد کارگران اشتباه است. چون کارگران در زیر خط فقر قرار دارند و معیشت آنها به شدت افت کرده است هرچند کارمندانی هم داریم که سخت در مضیقه‌ و نیازمند کمک هستند ولی برای سال آینده با شرایط اقتصاد موجود نمی‌توان حقوق کارگران را ۲۰ درصد افزایش داد.

سیارمه، تاکید کرد: زمانی در کارخانه‌های ریسندگی و نساجی‌ها، کارگران با حداقل دستمزد و مزایا کار می‌کردند و مدتی بعد که به سمت ورشکستگی رفتند و توان رقابت با دیگر کارخانه‌های داخلی را از دست دادند، مزایایی برای کارگران درنظر گرفته شد تا قدرت معیشتشان تاحدودی حفظ شود ولی با شرایط اقتصادی فعلی، هرقدر دستمزدها را بالا ببریم، تورم آن را قیچی و بی اثر می‌کند.

وی با بیان این که اعلام درصد افزایش حقوق از حالا زود است، گفت: درباره این موضوع حتی اگر به دلیل ارائه لایحه بودجه باشد باید واقع بینانه و منطقی تصمیم بگیریم، چون سال قبل افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان و افزایش ۱۹.۵ درصدی حقوق کارگران را برای سال ۹۷ تصویب کردیم در حالی که نوسانات نرخ ارز و آشفتگی بازارهای داخلی را پیش‌بینی نکرده بودیم، لذا با توجه به تجربه‌ای که به دست آمده و شرایط اقتصادی موجود که هنوز به ثبات نرسیده نمی‌توان برای حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران افزایش ۲۰ درصدی را منظور کرد.

این فعال حوزه کار تاکید کرد:اعلام افزایش ۲۰ درصدی حقوق صرفا نوعی مسکن موقتی در شرایط موجود است ولی هرگونه افزایش حقوق باید واقع بینانه و منطقی صورت گیرد چون امکان افزایش در طول سال به دلایل متعددی وجود ندارد و نمی‌دانیم تا پایان سال شرایط اقتصاد به چه سمت و سویی می‌رود و سال آینده در چه وضعیتی خواهیم بود.

سیارمه درعین حال تصریح کرد: دستمزد کارگران به شکل سه جانبه تعیین و تصویب می‌شود و ما هر سال درصدی به پایه حقوق کارگران در شورای عالی کار اضافه می‌کنیم و کارگران باید با همین درصد افزایش یکسال کاری را سپری کنند ولی کارکنان تنها حقوقشان نیست و مزایای رفاهی و سبدهای کالا دارند و بر اساس کارکرد و میزان فعالیت از ۳۰ تا ۱۱۰ ساعت هم اضافه کار می‌گیرند که از این جهت افزایش حقوق کارگران و کارمندان قابل مقایسه نیست.

این فعال حوزه کار در پایان گفت: در گذشته که رونق اقتصادی بود و کارخانه‌ها فعال بودند، علاوه بر دستمزد از محل سود فروش درصدی به کارگران داده می‌شد ولی اکنون که کارخانه‌ها با مشکل توزیع و فروش مواجه شده‌اند کارگران هم از گرفتن این مزایا محرومند و ناچارند برای تامین هزینه‌های زندگی در شیفت‌های طولانی کار کنند یا به شغل‌های دوم و سوم روی بیاورند.

به گزارش ایسنا، گرچه هنوز درصد افزایش حقوق کارکنان برای لایحه بودجه سال آینده نهایی و اعلام نشده است ولی احتمالا این درصد افزایش تا ۲۵ درصد خواهد بود.پیشتر یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفته بود به اندازه کافی ارزهای ریالی، دلاری و یورو در صندوق ذخیره داریم و می‌توانیم حقوق پرداختی ۱۷ میلیون نفر حقوق بگیر کشور را افزایش دهیم.

پیشنهاد حداقل حقوق توسط فراکسیون کارگری مجلس

فراکسیون کارگری امروز 14 بهمن اعلام کرد : با توجه به وجود تورم، افزایش نرخ‌ها و نوساناتی که در شرایط کنونی در بازار وجود دارد باید مبلغ 4 میلیون تومان به عنوان حداقل حقوق برای کارگران تعیین شود.

فعال کارگری: حداقل حقوق کارگران باید ۵.۳ میلیون تومان باشد

عضو هیئت‌مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: در وضعیت فعلی، حداقل حقوق کارگران باید ۵.۳ میلیون تومان باشد.

احسان سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: هفته آینده جلسه ترمیم دستمزد در شورای عالی کار کشور برگزار می‌شود و خواسته ما این است که حقوق کارگران به واقعیات کنونی جامعه نزدیک شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون قدرت خرید کارگران 48 درصد کاهش پیدا کرده و شاخص تورم هم گویای این است که ادامه زندگی با این دستمزدها قابل انجام نیست و البته این را نیز باید گفت که وضعیت کارگران تاکنون به این حد بحرانی نبوده که ما مجبور به ترمیم دستمزد در نیمه سال شویم.

عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار تأکید کرد: تحقیقات میدانی نشان از این دارد که یک کارگر برای اینکه شرمنده خانواده خود نباشد نیاز به 5 میلیون و 300 هزار تومان حقوق دارد و البته نمی‌توان در مورد خروجی این جلسات برای تعیین دستمزد هیچ پیش‌بینی داشت.

اولین جلسه رسمی شورای عالی کار برای بررسی مزد ۹۸

تسنیم نوشت : ۵اسفند ماه اولین جلسه رسمی شورای عالی کار با در نظر گرفتن رقم ۳میلیون و ۷۵۹هزار و ۲۰۰ تومان به عنوان سبدمعیشت خانوار کارگری برای ورودی مذاکرات مزدی کارگران برگزار می شود.

خبر تکمیلی : جلسه تعیین دستمزد کارگران بی‌نتیجه ماند

ایرنا نوشت: نماینده کارفرمایی در شورای عالی کار گفت: 5 اسفندماه 97 در نخستین جلسه شورا با موضوع تعیین افزایش حقوق و دستمزد سال 98 کارگران، میزان این افزایش اعلام نشد و مقرر شد تا پیشنهادات در این زمینه در جلسه آینده مطرح شود.

اصغر آهنی ها اظهار داشت: در جلسه امشب (یکشنبه) شورای عالی کار صحبتی از میزان افزایش حقوق کارگران به میان نیامد و مقرر شد تا نمایندگان کارگری و کارفرمایی پس از رایزنی درباره میزان افزایش حقوق سال 98 کارگران در جلسه آینده پیشنهادهای خود را اعلام کنند.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که در جلسه امشب شورای عالی کار به آن اشاره شد، این بود که اگر حقوق سال آینده کارگران بیش از حداقل افزایش پیدا کند، باید در سایر ردیف‌های حقوقی و مزایای کارگران به نوعی این موضوع لحاظ شود تا کارفرمایان بتوانند از عهده تامین مالی و منابع برای پرداخت حقوق کارگران بربیایند.

پیش از این علی خدایی نماینده کارگری در شورای عالی کار با تاکید بر ضرورت افزایش حقوق و دستمزد کارگران گفته بود که بین هزینه و دستمزد کارگران یک میلیون و هشتاد و نه هزار تومان اختلاف وجود دارد که این رقم باید برای کارگران تامین شود تا بتوانند از عهده هزینه‌های خانوار بر بیایند.

در جدول زیر میزان افزایش حقوق کارمندان دولت و نرخ تورم هر سال را میتوانید مشاهده کنید

حقوق کارگران در سال 98 ، حداقل حقوق کارگران 98

قاضی پور:
حقوق سه میلیون و 800 هزار تومانی کارگران امضا شده است

امروز 12 بهمن 97 ، عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حقوق 3 میلیون و 800 هزارتومانی به امضا دولت، نماینده کارفرمایان و نماینده کارگران رسیده است و باید کمک کنیم که این رقم با بسته‌های حمایتی تحقق پیدا کند.

نادر قاضی پور، نماینده ارومیه و عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین در خصوص رقم حداقل حقوق کارگران، گفت: حداقل حقوق کارگران حدود 3 میلیون و 800 هزار تومان در نظر گرفته شده است و این رقم را دولت، نماینده کارفرمایان و نماینده کارگران امضا کرده‌اند.

او در خصوص اینکه آیا حقوق سه میلیون و 800 هزار تومانی با توجه به میزان تحقق بودجه سال 98 شدنی است یا نه، تأکید کرد: این بودجه نیست بلکه اوراق است. بودجه اعداد و ارقام ریال است اما این‌ها کاغذ را به گردش درآوردند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: زمانی که نرخ ارز، گوشت و تورم بالا می‌رود هیچ‌کس نگران نیست، اما زمانی که می‌خواهند حقوق کارگران را افزایش دهند خیلی‌ها شکم‌درد می‌گیرند.

قاضی‌پور گفت: باید کمک کنیم تا با بسته‌های حمایتی حقوق کارگران را به حدود 3 میلیون و 800 هزار تومان برسانیم.

حداقل حقوق ۹۸ کارگران تعیین شد

حداقل حقوق کارگران برای سال ۹۸ به میزان یک میلیون و ۵۱۶ هزار تومان تعیین شد.

جزئیات حداقل دستمزد کارگران در سال 98 به شرح ذیل است :

  • حداقل دستمزد روزانه کارگران 505.627 ریال
  • حداقل دستمزد ماهیانه 15.168822 ریال
  • حق اولاد یک فرزند 1.516.882 ریال
  • حق اولاد دو فرزند 3.033.764 ریال
  • پایه سنواتی700.000 ریال (به شرط داشتن یک سال سابقه)
  • حق مسکن 1.000.000 ریال
  • بن کارگری 1.900.000 ریال

با این حساب، حداقل دریافتی یک کارگر متأهل با یک فرزند، ماهیانه از حدود یک میلیون و 500 هزار تومان به حدود 2 میلیون تومان افزایش یافت.

همچنین حداقل دریافتی یک کارگر مجرد یا کارگر متأهل بدون فرزند با احتساب حق مسکن و حق بن کارگری 1 میلیون و 780 هزار تومان می‌شود.

separator line

مطالب مرتبط

عیدی و پاداش کارگران امسال چقدر است ؟

حق مسکن کارگران چقدر شد ؟

کارگران در ماه چقدر هزینه می کنند ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (377 رای)  

۱۴۸ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

۰۹۳۹۵۸۶۶۷۸۶ | ۴ سال پیش
سلام عرض ادب خدمت شما ما دو ماه حقوق عقب هست نه عیدی میدن نه حقوق چه باید کرد
0
0
حامد | ۴ سال پیش
من یک کارگرم بدبخت هستم از ایرانشهر داخل شهرداری کار می کنم؟ ما کار گران حقوق خودامان را سر سه ماه یا چهار ماه بهمون یک حقوق می دن بیمه ها همین طور هست نه حق لباسی نه حق خوراکی
0
0
ناشناس | ۵ سال پیش
چطور برای کارمندان رو ۴۰۰هزار بعلاوه ۱۰در صد ولی این کارگرای بدبخت قشر زحمتکش جامعه فقط ۲۰درصد مگه چقدر میشه ۱۱۵۰هزار تومن میشه ۲۳۰هزارتومن تازه اونم میگید روهواست بابا انصافتون رو شکر........
0
0
پاسخ ها:
ایرانی | ۴ سال پیش
سلام
امروز رفتم یک جایی مشغول کار بشم با این شرایط: از ساعت 8 صبح تا 8 شب(12 ساعت) بدون بیمه تامین اجتماعی بدون صبحانه و ناهاربدون ایاب و ذهاببدون تعطیلی جمعه! حقوقی که بهم پیشنهاد دادن 1 میلیون تومن! این انصافه؟ واقعا با این شرایط با این حقوق میشه زندگی رو چرخوند؟!
0
0
کارگر مظلوم | ۵ سال پیش
آنانکه که حداقل دستمزد کارگران را تعیین می کنند بترسید از آه مظلومان و خشم کارگران اگر حداقل دستمزد کارگران را کمتر از سه میلیون تومان تعیین کنید منتظر اعتراض و اعتصاب و آشوب و ... تبعات و ناهنجاری های اجتماعی و مشکلات اقتصادی برای همه اقشار و کشور خواهیم بود اگر میخواهید از کارخانه داران و تولید کنندگان حمایت کنید راههای زیادی وجود دارد چرا کارگران را در مضیقه قرار میدهید و حق زندگی آبرومندانه را از آنان سلب میکنید و چرا کارگران باید تاوان بپردازند و تا کی ؟؟ پس منتظر عواقب شوم ؛ تصمیمات ناعادلانه در مورد حقوق کارگران باشید>>>>>>>>>>
>>>>>>> مرگ بر غاصبان حقوق کارگران و مرگ بر ظالمان و مرگ بر استثمارگران ....
0
0
رضا | ۵ سال پیش
چه قدرت خریدی؟ چه عدالتی
کارگر و غیر کارگر همه ماها بدبختیم. من معلمم. عین خرم از کار میکشن. مجبورم به بهترین نحوی که میتونم به بچه ها درس بدم چون اونا چه گناهی کردن؟ ته حقوقم به زور میشه نهصد تومن. تقصیر خودمونه. وقتی صدامون در نیاد بدتر میزنن تو سرمون. خدا هم برا کسی کاری نمیکنه. خودمونیم که باید سرنوشتمونو عوض کنیم. الان که به سال 96 فک میکنم میبینم چقدر خر و نفهم بودم که بدو بدو رفتم رای دادم. امکان نداره دفعه بعد به کسی رای بدم. یه مشت دزد بی وجدان کشورو دارن به تاراج میبرن
0
0
کارگر | ۵ سال پیش
به کارمندها پاداش وکارت هدیه و...می دهند در حالی که کارگر فقط یه حقوق سگی داره مسئولین بدانید از نفرین های زن و بچه های مان در امان نیستید
0
0
پاسخ ها:
یوسف | ۴ سال پیش
تازه از یه طرف ساعت کاری ادارات دولتی کمتر از ساعت کاری کارگراست. هرماه 16 ساعت کمتر از قانون کار بیمه هست.
از طرف دیگه واسه کارمندا اضافه کار میزنن بدون اینکه اضافه کاری داشته باشن. چرا افزایش حقوق اینقد کمه. چرا هیچ کسی به فکر ما نیست؟
...تو این قانون کار
0
0
کارگر | ۵ سال پیش
قیمت دلار را ۵برابر کردید که نفت را چند برابر بفروشید حقوق کارگران را چرا موقع افزایش دل درد می گیرید آقای روحانی کلید ساز و مسولین شکم سیر و بی لیاقت نفرین زن و بچه مان پشتتان هست
0
0
کارگر | ۵ سال پیش
نماینده کارگران نباید کوتاه بیاید حقوق سال جاری کفاف یک هفته را نمی دهد بقیه روز باید گرسنگی و شرمندگی بکشیم وزیر کار فقط به فکر بدبخت کردن هر چه بیشتر کارگران است
0
0
جواد | ۵ سال پیش
سیرچه داند شکم گرسنه ماکه پشت رهبروانقلاب هستیم چراگارگران حمیات مالی ازحقوق نمیشیم
0
0
ناشناس | ۵ سال پیش
این مملکت از اولش که بوجود امد به دست طبقه محروم وهمان کارگر ورهبری امام بوجود امد.تا جایکه امام گفت نگذارید این مملکت به دست نااهلان بیفتد.وقتی که دراین جامعه که قشر محروم وکارگر این جوری خردوذلیل می شود باید برای اینده مملکت واقعا تأمل زیاد کرد.وبفهمید که داره به دست نا اهلان می افتد.حقوق ماهی ۱۲۰۰۰۰۰در مقابل هزینه یک خانوار متوسط ۳نفره ماه ۴۲۰۰۰۰۰تومان حقیقتا یک اجحاف بزرگ وشاید بگویم یک جنایت به گزافه چیزی نگفتیم.
0
0
حمید | ۵ سال پیش
این اراجیفی که گفته شده را کاری ندارم. ولی اگه میخوان قدرت خرید کارگر و بازنشسته تأمین اجتماعی را افزایش بدن، باید این موارد را انجام بدن.
1 یارانه کارگرانی که کمتر از 3 میلیون حقوق می گیرن را 2 برابر افزایش بدن. (کارگران، کمیته امداد، بهزیستی، و امثال آن ها) به شرطی که یارانه ثروتمندان، حذف شود.
2 دولت بدهی های خود را به تأمین اجتماعی بدهد تا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، بهبود پیدا کند.
3 سالانه 6 بار سبد مواد غذایی به ارزش حداقل 200 هزارتومان به خانواده های کارگری داده بشه.
4 کارگران از مالیات، عوارض نوسازی و بهسازی شهرها، عوارض بین جاده ای، هزینه های پارکینگ، معاف شوند و حمل و نقل عمومی برای آن ها، رایگان باشد.
5 کارگاه های تولیدی کوچک و متوسط، از پرداخت مالیات معاف شوند و مالیات ها بر کارخانجات به نصف برسد.
به نظرم این ها معقول تره!
0
0
پاسخ ها:
کارگر مظلوم | ۵ سال پیش
پیداست تو کارخانه داری ..
0
0
ramtin | ۵ سال پیش
باشه سال 98 حتما انجام میدن
0
0
محمدمیری | ۵ سال پیش
سلام دولت عزیز وعده های خالی ندهید ومردم را سر کار نگذارید لطفا به فکر کارگران باشید
0
0
كارگر | ۵ سال پیش
اين هم مي گذرد، ولي بدان كه هر آنچه خدا بخواهد مي شود ولاغير
0
0
کاشف | ۵ سال پیش
والا ما که آخر نفهمیدیم حقوق کارگر در سال 98 چقدر تعین شده ؟ مثل آدم بنویسید پایه حقوق کارگر برا سال 98 چقدر شده ؟
0
0
رضا | ۵ سال پیش
من تو زندگیم هم کارمند بودم هم کارفرما ، میتونم بگم نه حقوق کارمند جوابگو هزینه های زندگیشه و نه کارفرما از پس هزینه های جاریش بر میاد. چون کلا وقتی توی مملکتی اقتصاد بیمار باشه اوضاع بهتر از این نمیشه .
0
0
طهماسبی | ۵ سال پیش
درآمدها ریالی ولی خرج کردن ها دلاری.خدا به دادمان برسه
0
0
سعید | ۵ سال پیش
ببینید چجوری بین کارگر و کارفرما جر و بحث را انداختن خودشون وایسادن عقب ماام میزنیم تو سر و کله هم.
ما انسان های خواب هستیم و تا وقتی که خوابیم سهممون از ایران کابوسه.
بهشتی که دنبالشی همینجاس نقد و ول نکنید نسیرو بچسبید.
0
0
کارگر | ۵ سال پیش
از قدیم گفتن دروغگو دشمن خداس کسی که دروغ میگه و با خدا میجنگه جنس آدم جماعت براش مهم نیس تورو به اون خدایی که آقای روحانی دشمنشی کیو داری گول میزنی اول به من بگو ببینم با خودت چی میبری اون دنیا اسن بیخیال اول اینو بگو به اون دنیا اسن اعتقادی داری اسن اینم بیخیال به خدا اعتقاد داری‌...
0
0
تولید کننده | ۵ سال پیش
چرا کسی به داد من تولید کننده نمی رسه؟ کلاه خودتون رو قاضی کنید کدام یکی از شما سه میلیارد سرمایه واسه تولید میزاره ؟ سه میلیارد سال 95 کارخانه راه انداختم کل سودم بعد از کسر هزینه ها تو این سه سال500 میلیون هم نشده اگه قرار باشه 20 درصد هم حقوق رو افزایش بدم باید اینجا رو گل بگیرم مالیات از یک طرف مالیات بر ارزش افزوده از طرف دیگه بیمه ... مشکل نقل انتقال پول و ....همه شما که نشستین هی شعار می دین اگه امروز به شما چند میلیارد پول می رسید چند نفر رو می آوردن سر کار؟مگه غیر از اینه که پولتون رو تبدیل به ملک و دلار و .... می کردین ؟تا از تولید کننده حمایت نشه وضع همین یا بدتر از این میشه
0
0
پاسخ ها:
عادله | ۵ سال پیش
حرف الکی نزن.قیمت تولیداتو که صدوپنجاه درصد اضاف میکنید،اونم سالی چند مرتبه و بی حسااب کتاب،دولتم که خوب بهتون وام میده و همه جوره معاف از مالیات هم هستین.ازیه نفر کارگر هم اندازه ۳نفر کار میکشین حقوق یه نفرو میدین،امنیت شغلی که ندارن ،سرشون منت هم میذارین. شما برده میخواین نذار دهنم باز بشه....
0
0
امپراطور رینگو | ۵ سال پیش
آقای محترم چرا حرف بی ربط میزنی مگه میشه شما ضرر کنید اونی که ضرر میکنه کارگر بدبخته که زیر دست کارفرماهای مثله امثال شماهاست که مثله برده ازش کار بکشید و به اسم نداشتن پول حقوق به موقع ندید بهشون
0
0
علیرضا | ۵ سال پیش
سلام حرف شما درست ولی فکر کارگرام باشین
0
0
كارگر | ۵ سال پیش
شمايي كه كارخانه زدي بي حساب و كتاب اين كار را نكردي الانم كه پوست كارگر را مي كني تا حقوقش را بدي
0
0
کارگر | ۵ سال پیش
اقای تولید کننده. من ک کارگر یه کارخونم توی چن ماه قیمت کالاشو سه برابر کرده مثل خر هم ازمون کار میکشن جم کن بابا مگه ما ادم نیستیم. تازه منت هم میزارن
0
0
فهیمه | ۵ سال پیش
من میگم ی کاری کن شما کارخونرو بده بره خودت برو کارگری ببین با ماهی ی میلیون چیکار میتونی بکنی بعد بیا حرف بزن ...همچی میگه ۲۰ درصد انگار اون ۲۰۰ هزار تومنی که اضافه میکنه اندازه ۲۰ میلیون ارزش داره عرضه نداشتی کارخونه نمیزدی .
0
0
کارگر | ۵ سال پیش
ادم های خودخواه مثل تو ایران رو به گند کشیدن تو تا حالا شرمنده زن و بچه یا گرسنگی شون رو دیدی خدا این بلا رو سرت بزاره مگه بدتر از این هم داریم
0
0
کارگر | ۵ سال پیش
امروز ۲۳ اسفند مرغ ۱۸ هزار.خدا جوابتون رو بده مسئولین بی لیاقت
0
0
کارگر مظلوم | ۵ سال پیش
دولت می تواند از راه های مختلف به تولید کنندگان کمک کند مثلا ایجاد شرکت های صادراتی و خرید بخشی از تولیدات با کیفیت و بازار یابی و صادرات نظام مند همچنین معافیتهای مالیاتی و تخفیف بیمه و انرژی به تولید کنندگان ؛ چرا کارگران تاوان بپردازند و شما از آنها بیگاری بکشید مگر کارگران برده شما هستند شما بواسطه کار ؛ کارگران میلیاردر شده اید و سودهای کلان برده اید تازه طلبکار هم هستید اگر منافع کلان نداشت تعطیل میکردید و می رفتید خارج و اروپا دنبال ...
0
0
رضا | ۵ سال پیش
اقا محترم حمایت بالاتر از اینم مگه داریم ک شما بزرگوار ها علاوه بر اینکه قیمت‌هایتان چندین برابر افزایش یافته و کیفیت هایتان بدون استثنا چندین برابر پایین امده و با این حال تولیدات خود را انبار کرده و از اراعه انان ب بازار خودداری میفرمایید و منتظر قیمت های نجومی هستین با این کارهایتان کسی ب شما نمیگوید بالای چشمتان ابرو هست دیگ حمایت از این بالاتر؟؟؟؟
0
0
هاشم | ۵ سال پیش
شما تهش ورشکست میشی کارخونه سه میلیاردی سال 95ت رو میفروشی 15میلیارد کارگر چی اخوی؟ داداش فک نکن چون ما کارگریم بی سوادیم و نفهم شما ورشکستگیتونم لاکچریه این حرفا و فیلم ها مال خودتون
0
0
کارگر بی کس | ۵ سال پیش
تف به این دولت گرین کارتی ارز را بالا بر تا بتونه پول نفت را به ریال بیشتری بفروشه و اختلاس کنه کار و کارگر و کار فرما را زیر پا نابود کنه این روحانی همونی بود که میگفت 90 روزه اقتصاد را درست میکنه بازم اون احمدی نژاد سال دیگه به جای کلید دسته بیل بهتون میده صدا وسیما هم همش چرت و پرت میگه خدا بیا پایین
0
0
یونس | ۵ سال پیش
من یک کارگرم.هموطنان کارگر خواهش میکنم زیاده خواهی نکنید.شما کارگران شریف اصلا نباید به نظرم افزایش حقوق داشته باشید.شما باید شرایط رو درک کنید.و خودتون رو با نون و پیاز و اشگنه سیر کنید. اوضاع اقتصادی کشور خراب و شما باید به کمک اقای روحانی و دولت بشتابید.کارگر اصلا چ معنی میده برنج بخوره.چ معنی میده گوشت بخوره.کارگران حقی ندارن زیاده خواه باشن.به نظر من کارگر نباید در سال ۹۸ هیچ افزایش حقوقی داشته باشن.حتی باید ده درصد از حقوقشون کم بشه
0
0
رضا | ۵ سال پیش
سلام اگه بچه گریه نکنه مامانش بهش شیر نمیده این قانون طبیعت هست یکم نگاه به دور ور یا بکنین کارگر غیرت داشته باش
0
0
بدبخت | ۵ سال پیش
درود بر ایران دورد برشما لعنت بر کارگر دورد برستمگر ...
0
0
پاسخ ها:
سینا | ۵ سال پیش
مرگ بر این دولت فریبکار. / کلید ساز کارگر بدبخت چ گناهی داره.
0
0
احمد رضا | ۵ سال پیش
نظامیها که هرساله حقوقشون دو تا سه برابر میشه.پس برا اونها از کجا اعتبار تامین میشه؟؟نظام سرمایه داری نیست به این میگن نظام برده داری.تف به شرفتون
0
0
احمد | ۵ سال پیش
فقط میگم خدا لعنتتون کنه بحق دلهای شکسته زن و بچه های ما کارگرا.الهی آه ما دامن زن و بچه تونو بگیره ازون بالایی تا اون پایین دستتون دزدهای بیشرف
0
0
شهرام | ۵ سال پیش
میگن خط فقر ۵۰۰۰۰۰۰ تومانه ولی کدوم انصاف کارمند دولت که حقوق بالای ۴ملیون میگیره زیر خط فقره من که دارم بابت ۱۱۷۵۰۰۰ جون میکنم کجای خط فقرم شما فقط به فکر کارمندای دولت باشین هر چی باشه شما هم جزئ اونایین فقط حقوق شما بالا بره من وامثال من کارگر رو اصلا حساب نمیکنین تو کشورهای دیگه که برده داری میکردن هم شکم برده ها رو سیر میکردن یه پولی هم بهشون با جای خواب میدن اصلا صد رحمت به وضع برده های اونا
0
0
حمید | ۵ سال پیش
سلام ماکه مخابرات هستیم یک ملیون چهارصدمیگریم با۱۸سال سابقه کاردرمخابرات
0
0
فرید | ۵ سال پیش
هیچ کار فرمایی این پولو نمیده ؟؟اگه هم اینقدر بشه همه رو اخراج میکنن کارگر بد بخت رو از این بدبخت تر میکنن خدایا خودت ظهور کن اخه تا کی مسولین که میلیاردی به جیب میزنن وحقوقهای نجومی میگیرن چه میدونن تورم چیه نداری چیه گشنگی زنو بچه چیه تو یه نظر سنجی از نمایندگان مجلس قیمت گوشت مرغ برنج ونون رو پرسیده بودن که هیچ کدوم نمیدنستن همه قیمت های زمان شاه رو میگفتن به قول معروف میگن شکم سیر از گشنه خبر نداره علی برکت الله
0
0
پاسخ ها:
کارگر مظلوم | ۵ سال پیش
اتفاقأ هر چی حداقل حقوق پایین باشه تضمین شغلی کمتر میشود و صاحب کار برای منافع خودش کارگران قبلی خود را اخراج و کارگر جدید با حداقل حقوق میگیرد اگر حداقل حقوق بیشتر از سه میلیون تومان شود صاحب کار برایش صرف نمیکند کارگر با تجربه خود را از دست بدهد و از نظر دستمزد تفاوت چندانی برایش ندارد که کارگر جدید بگیرد لذا تضمین شغلی بیشتر می شود و کارگران کمتر مثل برده استثمار میشوند
0
0
حماله دولت | ۵ سال پیش
خواستم بگم یادتون نره ک همه ما تو یه کشتی هستیم کاری نکنین ک کارگری بخواد سهم خودش از این کشتی رو سوراخ کنه ک اگه کنه شما بالایی ها هم.... اینقد بردین و خوردین و چاپیدین. حالا ک نوبت ب افزایش حقوق رسیده امروز فردا میکنین. خاک تو سرتون ما یک ساله ک با این حقوق سگی کار گری زندگی میکنیم
0
0
سعید | ۵ سال پیش
کارگری یعنی بدبختی یعنی باید پدرت دربیاد که نون در بیاری وقتی میخوان حقوق کارگر رو زیاد کنن از زمین و اسمون بهونه میارن
0
0
ایرانی بی لیاقت | ۵ سال پیش
سلام دوستان جوانی26 ساله هستم و بیکار ولی هیچ غمی ندارم در گرونی های اخیر چون مجردم یک ماه کار کنم 3 ماه میتونم برای خودم خرجش کنم خلاصه کلام دلم بحال نصف بیشتر ایران میسوزه چون دارن زیر دست پاه دزدان ملت و آقازاده هاشون لح میشن
یک ماه پیش باچندنفر که کارگر بودند صحبت سیاسی شد گفتم بابا 60 میلیون ایران سطح ضعیف و متوسط روبه پایین هستن فقط کافیه نصف اینا سینه سپر کنن .بجای اینکه تایید کنن حرفمو در جواب گفتند ای خدا بزرگ میگذرونیم با یک تومن یک 200 الان که گوشت کیلو 130 پیاز بی ارزش کیلو 6 هزار راستش ب خودم میگم این مردمی که دلشون بحال خودشون نمیسوزه بهتر که ب بدترین شکل بمیرن از گرسنگی و وووو
دقیقا این مردم مثل نفری هستند که تویک جمع نشستند و مسئولین میزنن توسرش اونم خوشش میاد میگه محکمتر بزن ملت ماهم هی میگن بیشتر فشار بیارین ما ایرانیم بی لیاقت البته بلانصبت اونایی که مثل خودم میخان بیان یک تغیری ایجاد کنن ولی افسوس تعدادمون خیلی کمه
ب امید سربلندی ایران ایرانی
0
0
اکبر | ۵ سال پیش
این همه بیت المال رو میخورن بعد به کارگر میرسه شکم درد میگیرن خدا لعنتشون کنه
0
0
پاسخ ها:
کارگر | ۵ سال پیش
بابا دیگه خسته شدیم ازبسکه حرف زدیم ناله کردیم فقط خواهشن تعدادشون رو زیاد کنید معطل نشیم علی برکت الله یا حق مددی هو یا علی مرگ بر آمیرکا مرگ بر . . .
0
0
کار خیر | ۵ سال پیش
نفرین تمام کارگران به تمام مسئولان .....
0
0
کیا | ۵ سال پیش
طبق قانون حقوق باید طبق تورم بالا رود آمار عرف بازار نه آمار دولتی بیش ۱۰۰ درصد تورم داریم خودتان محاسبه کنید.
0
0
پاسخ ها:
ESI | ۵ سال پیش
ما 203 % تورم داریم. کجای کارین شما !!!
0
0
عاریه زنده | ۵ سال پیش
چراانقدرتبعیض مگرکارگری که سالهاچرخ صنعت کشورراباروزی ده دوازده ساعت کاربدون امنیت شغلی که بارنشسته شده راهم باکارمندای که اونهاهم زحمت کشیدندباساعت کمتروامنیت شغلی وکارراحترانقدرف
رق بین حقوق خیلی جاهاحتی نصف قانون کاررانمیدهندبال
اخره همه موهبت برخورداری ازشغل دولتی رانداشته باوجودتحصیلات کمی بفکرمعیشت این قشرباشید
0
0
سهراب | ۵ سال پیش
“بنی آدم اعضای یکدیگرند”
ولیکن چوحیوان به هم میپرند

“چو عضوی به درد آوردروزگار”
برای تماشا هر عضوی کنار

“تو کز محنت دیگران بی غمی”
نداری بخاری کم از شلغمی

شعارت مرا کی به وجد آورد؟
فقط قلب مارا به درد آورد

ز جایت تکانی بخور ای بشر
برای خدا و من در به در

ترحم کنی گر به حالم چه سود؟
قدم نه برای نجاتم تو زود

شعار تو کی شد مثال سپر
که آتش نبارد به جان و به سر

فقط حرف مفت از ترحم مزن
دم از مردی و حق مردم مزن

آی مسوول محترم آی کسی که میتونی واسه قشر کم درآمد کاری بکنی ...بکن...حتما یه کاری بکن اگه نه که هیشکی هیچ غلط و اعتراظی نمیتونه و نمیکنه آمممممما آمممما تاریخ ثابت کرده که یه جوری یه جایی چپ میکنی و چوبشو میخوری.
0
0
رها | ۵ سال پیش
خدای خوبم سلام
دیگه کار از کار گذشته.. این وضعیت رو اینا نمی تونن درست کنن. ..من دلم می خواد وقتی بزرگ شدم مسئول نشم آخه این روزا خیلی نفرین میشنوم و....
دیروز تو نانوایی یه آقایی اومده بود نون بخره ولی فقط 500تومن پول داشت نمی دونم امروز هم تونست نون بخره یانه
راستی بااین وضعیت میگن داره عید هم میاد ....
ما عید نمی خوایم ما لباس نمی خوایم ما آجیل نمی خوایم آخه این روزا بابام خیلی غصه میخوره .زود
میره دیر میاد همش نگرانه .مامان لیست می نویسه
قلم خورد میکنه بازمینویسه باز خط میزنه . دیروز شنیدم باباگفت کاش شرمنده بچه ها نشم ..خدایا میشه هیچ بابایی شرمنده بچه اش نشه .میدونی من عیدی چی میخوام سلامتی بابام. اینکه بابام طوریش نشه .. کاش میشد عیدرو غایب شد مثل غیبت از مدرسه ....خدایا اینجا کار از کار گذشته هوای بابامو داشته باش.....
0
0
غلام | ۵ سال پیش
من تو اداره برق کار میکنم ۱۰ سال هست و همکار دارم که دو سال هست وارد اداره شده بالای ۷ میلیون حقوق میگیرن آخر ماه و وسط ماه هم ۴۵درصد بازم بهشون پول میدن ولی برای ما دونیم پول میدن چرا کسی نیست جواب گو باشد
0
0
پاسخ ها:
سحر | ۵ سال پیش
من ده ساله رای ندادم وتا زنده ام رای نمیدم چون ما فقط عروسک خیمه شب بازی هستیم برای دولت و صدا و سیما
0
0
سیا | ۵ سال پیش
سلام تمام سخنان دوستان متین و خوب است ..اما حالا این موضوع فراموش شده کسانی که متاهل هستند و الان چند سالی که بیکارن ودر حال حاضر به هر دری میزنن فقط چاره ای جز مسافر کشی و اسنپ ندارن و به مرز فقر مطلق رسیدن چی؟ اونا جزو این آب وخاک و سرزمین نیستند والا اینقدری که دولت و مسئولین بفکر کشورای عربی و کشورای دیگه هستند ذره ای بفکر ما بودن وضع ما الان این نبود ..این دولت فقط خودشونو و کارمنداشونو سیر نگه داره بقیه هم که ول معطلن
0
0
قنبر | ۵ سال پیش
من دیگه رای نمیدم قسم میخورم، اینا فکر مردم نیستن فقط حرف میزنن
0
0
ناشناس | ۵ سال پیش
سلام، بنده دارای دکتری مهندسی از بهترین دانشگاه های ایران و عضو بنیاد ملی نخبگان هستم، برای ماهی ۳ تومن روزی ۱۲ ساعت تمام کار میکنم، شب هم که میرسم خونه فکرم درگیر پروژه هاست و در حال حاضر اینکه دولتمردان بزرگوار چندرغاز افزایش حقوق مدنظرشون نهایتا چقدره؟!!! وقت و پولی برای خوشی کردن با بچه و همسرم ندارم. خونه که هیچ حتی پراید! هم ندارم. برخلاف میلم به فکر مهاجرتم نه فقط برای شرایط بد اقتصادی! جایی که عیار آدم ها با خونه و ماشین و حساب بانکی سنجیده میشه دلمون به چی خوش باشه؟ جایی که مردمش برای دلال و دزد احترام زیادی قائلن! از ماست که برماست، وقتی این افراد نه تنها از جمعمون طرد نمیشن بلکه شاه نشین مجلسمون رو براشون خالی میکنیم باید هم هر روزمون بشه دریغ از دیروز!! خودمونیم که به تعداد این افراد و دامنه فعالیتهاشون دامن میزنیم! معلومه که درامد حرام جاذبه ایجاد میکنه چون جدا از رفاه، ظاهرا محبوبیت زیادی هم میاره!!!! این نفاق رو خیلی هامون تو دلمون داریم از یه طرف ادعای مسلمونیمون میشه از طرفی به زرق و برق زندگی افراد معلوم الحال غبطه میخوریم! واقعا چرا؟؟؟
0
0
رضا | ۵ سال پیش
همه ش میگید چرا شما مردم از حق خودتون دفاع نمیکنید...کمپین نه به خرید کالاهای انحصاری راه میندازند یه عده میرن تو صف پیش خرید و توی همه چیز میرینند...میریز
ی تو خیابون که خود نیروی انتظامی میاد پرچم آتیش میزنه که یه عده رو آتیشی کنه تا بر علیه ت بیان شعار مرگ بر منافق سر بدند و بگند چرا پرچم کشور رو آتیش میزنید...بابا حتی اونوری ها هم دادشون از حماقت این ملت در اومده...
0
0
عرفان | ۵ سال پیش
اون موقع که لیستی رای میدادی فکر امروزو نمیکردی نه؟
اون موقع که به فریدون رای میدادی چی؟
0
0
پاسخ ها:
مرتضی | ۵ سال پیش
دیدگاهتون در همین حده که وضعمون شده این.ساندیستو بنوش
0
0
کارگر | ۵ سال پیش
تا همه مون به فنا نرفتیم و این نیمه جون باقیمانده از تنمون در نرفته باید خواستار استعفای رئیس جمهور و برگزاری انتخابات زود هنگام بشیم . پنج ساله فقط شعار داده روز به روزمون بدتر شده شب صبح میشه ی گرفتاری جدید کل کشور و اقتصاد به هم خورده اکثر کارخونه ها داره به تعطیلی کشیده میشه نود درصد مردم ناراضی اند کی باید جوابگو باشه حتی مجلس یک استیضاح ساده هم برگزار نکرد و از اینجا معلوم می شه این بی کفایتی و بی فکری و اختلاس و دزدی و فساد مثل یک ویروس کشیده شده به اکثر نقاط دولت . نمیدونم واقعا چی باید گفت متاسفم برای مردمی که نمیدونم چرا وقتی باید جویای حق و حقوق مسلم خودشون باشند بیشتر به فکر کلاه گذاشتن به سر همدیگه هستند . میری بازار هیچ جا قیمتها مثل هم نیست یکم تامل کنی کلاه سرت رفته واقعا وضع تاسف باری شده ی مشت ادم بی سواد سود جو که تمام مسند و جاه و مقامشون با راند و پارتی و غیره تامین شده اینگونه مردم رو به بدبختی کشونده اند نمیدونم چی باید گفت فقط میدونم سرنوشت ما چه بسا بدتر از مردم عراق و سوریه خواهد شد
0
0
محمد | ۵ سال پیش
اوراق یعنی بودجه تامین نمیشه یا راه دزدی حکومت از مردمه نمتونن بگن دستمون تو جیب و سفره کارگر است .
0
0
ابی | ۵ سال پیش
همش حرف مفته فقط خوردن حق کارگر رو خوب بلدن
0
0
محمد رضا | ۵ سال پیش
بابا این چه قانونی شش مدل کارمند داریم رسمی . ازمایشی.قرارداد
ی. پیمانی .شرکتی . 175 ساعته. و غیره....به والله من یه اداره ای کار میکنم همکار من یه خانم محترم هستند با این تفاوت ایشان کارمند رسمی هستند و سه برابر من که نان اور و سرپرست خانوار نیروی شرکتی حساب میشم حقوق در یافت میکند من پول ندارم بچه ام که مریض میشه دکتر ببرم و الان چند ماهه بچه هام میوه نخوردن عوضش این خانم هر روز برای دختر ش سفارش پیتزا و غذا از رستوران سفارش میده اخه این چه قانونی زنی که باید تو خونه از بچه نگه داری کنه و فرزندان صالح تحویل جامعه بده بیاد اداره و جای یه جوان تحصیل کرده رو هم بگیره و داعم پای تلفن و استفاده از مزایای اداره است به خدا بسه دیگه بی عدالتی دیگه تا کی ماهی 850 هزار تومان با حقوق 1.700 تومانی اجاره میدم یا امام زمان ظهور کن و داد مارو از این مسولین نامردی که بی عدالتی را رواج دادن و مردم نسبت به دین خدا بد بین کردن بگیر
0
0
رها | ۵ سال پیش
این اراجیف چیه میگید؟!
حقوق کارگر 3800؟؟؟ بعد کدام کارفرما میخواد این پولو بده؟!! همه چی بدتر میشه همه چی صد برابر میشه.
بعد وقتی حقوق یه کارگر 1200 بود و کسی که متخصص بود تو رشته ما 4 میلیون میگرفت الان اگه حداقل حقوق وزارت کار بشه 3800 اون متخصص باید چقد بگیره؟ 10 تومن؟؟؟ کارفرما از کجا بیاره؟!
0
0
پاسخ ها:
نکنه کار فرما هستی | ۵ سال پیش
با حقوق 1200 زندگی میچرخه باید به کارگر هم حق بدهند
0
0
هاشم | ۵ سال پیش
شما چی رو با چی داری مقایسه میکنی؟ متخصص رو با کارگر؟
کار زیر کولر و جلوی بخاری رو توی روزای گرم و سرد با کار توی اوج گرما و سرما و جون سگ کندن و منت هر کسی رو کشیدن؟ حقوق کارگر رو با متخصص مقایسه میکنی ؟
من نمیدونم تا دو قرون ب کارگر جماعت میدن همه صداشون در میاد طرف شیش میلیارد و نیم یورو دزدید و رفت دارن جای خالیشو از جیب ما کارگرا پر میکنن با این تورم یکم منطق داشته باش دوتا شرایط هم سطح رو مثال بزن بعد داغ کن
0
0
فرد | ۵ سال پیش
خدا ازتون نگذره حقوق کارگران رو زیاد کنید من مسول کارگران هستم در واحد کاری خودمون به خدا که اغلب اوقات هزینه ی کرایه و حمل و نقل با اتوبوس رو ندارن به داد اینا برسید حداقل حقوق سه تومن باید باشه بترسید از روزی که گرسنه ها انقلاب کنن به خدا که دلم از دیدن صحنه های فقر اطراف پره... عدل علی اینه بابا فقط اجاره ماهی پانصد تومن شده گوشت کیلو 100تومن با حقوق یک وصد مگه میشه زندگی کرد اینا اولاد دارن ابرو دارن تقاص اه و نفرین پس خواهید داد حقوق رو به سه تومن برسونید گناه دارن من دست کدومشونو می تونم بگیرم مگه خود کارمندم چقدر میگیره ولی بازم میگم کارگر از کارمند کسری بیشتری داره حقوق سال 98 رو به سه تومن نرسونید تقاصش رو خدا ازتون بگیره
0
0
احمد | ۵ سال پیش
متاسفم براي مسوليني كه قبل از انتخابات دم از اصلاح ميزنند وكليد حل اقتصاد را دارند مردم را به روز سياه نشاندندواقعا متاسفم مملكتي كه معادن ونفت وگاز دارد ونميتواند در بازار جهاني دادستد كند .تمام اقشار جامعه بغير از مسولين مشگل دارن قشر فرهنگي قشر كارمند قشر كارگر اين چه وضع مديريت كردن است بس ديكه حيا كنيد دولت مردان بي كفايت.
0
0
مهرداد | ۵ سال پیش
متأسفم. برای کشوری که مجلسش اینه.. مثلا کشورمسلمونید. تضاد طبقاتی وفساد مسولان صدبرابر بیشتراز کشورهای کمونیسته. ازماست که بر ماست.....
0
0
ابوالفضل | ۵ سال پیش
تا وقتی ما ترس از اینکه بدزدن ببرن بزننمون داریم نه مسلمانیم نه شیعه ای نه حتی انسانیم نه امیدی به بهبودی وضع کنونی ما هست حتی حیوانم در مقابل ظلمی که بهش میشه واکنش متقابل نشون میده ولی ما دریغ از یک جو غیرت و مردانگی و وجدان حتی از سیب زمینی هم کمتریم که رگ نداره در یک کلام اگر بر ما جماعت نام حیوان بنهند ظلم بزرگی در حق حیوانات و خالق حیوانات شده وسلام
0
0
پاسخ ها:
سیا | ۵ سال پیش
سلام .بهترین جمله ای که میشد راجب به حال و روز امروز مردم ایران زد همین بود ...مختصر و مفید
0
0
علی | ۵ سال پیش
باسلام متاسفانه کسانی که در راس به قول خودشون حامی کارگران هستند یا صاحب شرکت یا مدیر شرکت هستند وهیچ اهمیتی به وضع کارگران ندارند الکی حرف میزنن
0
0
امام 98 | ۵ سال پیش
انشالله برای سال جدید افزایش نیابد تا مردم محروم سوریه و لبنان هم از آن بهره مند گردند ما مسلمانیم و باید فکر همدیگر باشیم ایرانی بمیرد و اشک یه لبنانی سرازیر نشود. در واقع هدف اصلی همینه. ..
0
0
پاسخ ها:
بهروز | ۵ سال پیش
دمت گرم تا حالا جای ۲۲ملیون کارگر زندگی نکردی که ببینی تو این شرایط افتضاح چجوری باید دوام بیاری نفستون از حقوق کارمندی بلند میشه کار و تولید این مملکت و ما کارگرها انجام میدیم شما سودشو میخورید حرومتون ..
0
0
فرد | ۵ سال پیش
از داشته هاي خودت ببر خرج لبنان و سوريه كن بي فكر اشك و اه و فقر و نداري كارگر با شرف ایرانی رو نبین من از نزدیک دیدم تنگای مالی قرار گرفتن این بیچاره ها رو خدا برای امثالهم شما نسازه خود علي جوابتونو بده كه چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامه بی عار
0
0
سحر | ۵ سال پیش
بر هفت جدو و آبادت لعنت
0
0
خیرر | ۵ سال پیش
شرم بر تو و امثال تو که که نون از ایران میخوری و حرومت باشه و نفرین کارگرها بر تو و خانوادت و ایشالا هر چی از ایران در میاری خرج دوا و درمون همتون, حیف اون اکسیژنی که داره حروم تو و امثال تو میشه
0
0
حسین | ۵ سال پیش
زمانی که مغزهامون رو تهی میکردیم از تفکر و فقط دنبال بذر شکم بودیم همچین روزی رو باید متصور میشدیم، این حرف‌ها هم دیگه فایده ای نداره ما ها سوختیم اما بیاییم بچه هامون رو انسان‌های شریف و فکوری تربیت بکنیم شاید در آینده اونها جامعه بهتری رو بسازن
0
0
حسین | ۵ سال پیش
حداقل حقوق چهارمیلیون و پانصد!!!! آرررررررره جون عمتووون
0
0
سعید | ۵ سال پیش
با سلام، وقتی که تملم وزرای این دولت کارخانه دارن و فلان وزیر را ۱۵۰تا شرکت داره، وقتی وزیر صنعتش ۵درصد سهام ایران خودرو را داره و وزیر نفتش چند صد تا شرکت نفتی چه، انتظاری دارید که حق به حق دار برسه، این ادمها یه مشت حیوانن، بازم به حیوان، اینها فقط یه قدم جلو خودشونو میبینن، به امید روزی که در دادگاه واقعی جواب این ملت و کارگران بی ادعا و زحمت کش را بدن، نفرین بر این سیاست دولت، نفر ین بر تک، تک کسانی که حق کارگر را پایمال میکنن،
0
0
سینا.ا | ۵ سال پیش
مبارک اونهایی که میرن رای میدن و راهپیمایی شرکت میکنن و میگن ما راضی هستیم. شریک ظلمن
0
0
پیمان | ۵ سال پیش
با سلام .اینجانب کارشناس ارشد از دانشگاه دولتی و معتبر ایران هستم.الان در یک کارخانه که کارش فقط صادرات هستش یعنی میلیاردی در امد داره , دارم کارم تخصصی انجام میدم که حقوقم دقیقا حداقل حقوق قانون کار هستش .با این حقوق هم مسافرت میرم و هم گوشت و خیلی چیزهای دیگه میخرم و خیلی راحت زندگی میکنم و هر روز وقتی که از خواب پا میشم یک وعد در صبح و یک وعده هنگامی که میخوابم این رژیم و دولت و روحانی و ..... .واقعا دست مریزاد بر این کاردانی ملا ها حقوق کارگران در سال ۹۸ چقدر خواهد شد ؟
0
0
پاسخ ها:
نازیلا | ۵ سال پیش
اقا پیمان منم فوق لیسانس عمران خوندم. ده ساله دارم کار میکنم با حقوق ۶۵۰ و بیمه نیمه وقت!
ماشالا انقد زیاده که نمیدونم چطوری باید خرجش کنم چون ماه شروع نشده حقوق تموم شده! جاهای دیگه ام برم کار کنم از شرایط و جو محیط نگم بهتره.
ولی کک مسئولین بی عرضه هم نمیگزه چرا که خودسون جزو اقشار مرفه جامعه هستن. تورم هیچ تاثیری در قدرت خریدشون ندارهههه و ..‌
انچه که مسلمه اینه که ملتی که در خواب غفلت و ترس گرفتار شده مستحق بدترین هاست.
ملت ایران در حال حاضر از لبنان و فلسطین و سوریه و حتی حتی حتی افغانستان مستضعف تر و بدبخت تر هستن‌ .
0
0
محسن | ۵ سال پیش
در برابر تورم حداقل دویست تا دویست و پنجاه درصد واقعا میخوان چیکار کنن؟؟؟ چرا بعضا به دروغ میگن تورم پنجاه یا هفتاد درصد؟؟؟ در ضمن چرا ما قشر کارگر رو با کارمند قاطی میکنن؟؟؟ صد البته عزیزان کارمند درآمدشان چند برابر ما کارگران هست و قابل قیاس نیست،،، چرا دلشون نمیخواد ماها از کمترین های زندگی بهره ببریم؟اون مسئول و حتی نماینده ی کارگران چرا به حقوق یک میلیونی ما بسنده میکنه و ما رو ذلیل و علیل میکنه؟؟؟ چرا مسئولان تصور میکنن ما آدم نیستیم؟؟؟ چرا اقشار مرفه جامعه نظیر پزشکان و آقازاده ها و دولتی ها تصور میکنن فقط خودشون هستند و بس، چرا فک میکنن ماها یه گروه آدم خ... و بیسواد و نفهم هستیم که هر طور دلشون خواست میتونن سوارمون بشن؟؟؟ آیا تابحال رنج معیشت داشته اند؟؟؟برخی پزشکان محترم به چه حقی ماها را بیسواد و بی تخصص صدا میکنن و خودشونو بالعکس؟؟؟ آیا این اقشار نمی‌ترسن از روزی که ما بالاخره اونارو پایین بکشیم و انتقام بگیریم؟؟؟ در شرکتی که من کار میکنم اکثرا مهندس هستند و متخصص و با سابقه، اما حقوق دریافتی پایه اداره ی ملعون ذیربط رو میگیریم. با آرزوی نابودی ظلم
0
0
پاسخ ها:
مهدی پارسا | ۵ سال پیش
میدونید چرا؟ چون ما مردم احمقیم. هرچی به سرمون بیارن، سال بعد یادمون رفته. یعنی حافظه تاریخی نداریم. اصولگراها فقط موقع انتخابات پیداشون میشه و با دروغ مردم رو فریب میدن. اصلاح طلبان هم که همیشه خدا در حال دروغگویی هستند. این دو جناح وقتی رقیب خودش رو در راس میبینه، به جای کمک، بهش پشت پا میزنه. یعنی همیشه دعوای چپ و راست توی این مملکت برپا بوده و ضررش رو فقط مردم باید تحمل کنند. بعد میبینی در خفا با هم قوم و خویش هستند. تا شفافیت در همه ارکان نظام بوجود نیاد، همینه. سال دیگه انتخابات مجلس هست، از نمایندتون بخواهید در رسانه ها اعلام کنه که تعهد میدهم که شفافیت در همه زمینه ها رو رسما اعلام کنه و در مجلس بهش رای مثبت بده. ما اگر مجلس ودولتمون شفاف باشن مثل غربیهایی که فحششون میدیم، اینهمه فاسد و دزد نداشتیم که به این روز بیفتیم. ما مدیر انقلابی میخوایم، یعنی به عدالت و پیشرفت و دفاع مملکت اهمیت بده نه اینکه ریش و عمامه بگذاره ولی گند بزنه به نظام. انقلابی یعنی حاج قاسم،طهرانی مقدم،جبرائیلی، رائفی پور، یامین پوریا میلاد گودرزی. مدیر انقلابی شاید کراوات هم بزنه، ولی مملکت براش مهمتره.
0
0
محمد مهدی صالحی | ۵ سال پیش
سلام، اینها همیشه عادتشونه، امنیت غدایی رو در گرو تصویب لوایح استعماری و توافق پاریس و برجام و fatf و پالرمو و.... قرار بدن که دولت به نظام فشاربیاره که به خاطر مثلا معیشت مردم، با اون لوایح موافقت کنه. بعد که موافقت شد و بازمباز قیمتها بالاتر رفت، بی عرضگی و فشلی خودشون رو گردن کشورای دیگه میندازن. کی بود کی بود، من نبودم. دولت ما در حال حاضر جولانگاه نفوذی هاست و سختیش رو ما مردم بدبخت باید تحمل کنیم. دولتیهامون، خودشون رو تافته جدا بافته میدونن. خودشون و خرزاده هاشون ن خوبن، بقیه مردم، ژنشون معیوبه. خدا لعنت کنه کسایی که به اسم دین سرکار اومدن و با عملشون تیشه به ریشه اسلام میزنن. دوستان، یاد بگیرید درست انتخاب کنید، وقتی مردم ابوموسی رو انتخاب کردن، علی هم قبول کرد، چون خواست مردم بود. روحانی هم خواست مردم است و علی فقط حکم تنفیظ میدهد. اگر ندهد که جلوی مردم ایستاده. پس به خواستتون احترام گذاشته. شما هم پای انتخابتون بایستید و غرغر نکنید. از ماست که بر ماست.
0
0
وحیدزواریان | ۵ سال پیش
بابا مردم حقشونه هرچی سرشون .
این همه ادم موقع رای دادن ازکجامیان
اگه نرین میفهمن ناراضین
همه پامیشن میرن
که چی اون بالایی هافقط همین روزا لازمتون دارن وبه حرفتون گوش میکنن که مردمم میرن
وقتی میتونن مفت ومجانی ازملت سواری بگیرن چرانگیرن
0
0

hits