دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
توزیع سبد حمایتی کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز شد
1
توزیع سبد حمایتی کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز شد: رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور از آغاز توزیع سبد کالا برای اقشار آسیب‌پذیر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد.

توزیع سبد حمایتی کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز شد

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور از آغاز توزیع سبد کالا برای اقشار آسیب‌پذیر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد.
امیرخسرو فخریان در گفتگو با روزنامه اطلاعات اظهار داشت: وجوه مربوط به خرید کالا روز سه‌شنبه هفته گذشته (شب تاسوعای حسینی) به حساب برخی سرپرستان خانوارهای محروم واریز شده است و آنان می‌توانند برای دریافت کالا به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مراجعه کنند.

وی افزود: براساس تصمیم‌گیری، فعلاً‌ بین ۷ تا ۹میلیون نفر از خانوارهای محروم تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی وجوه این سبد کالایی را دریافت کرده‌اند.

فخریان خاطرنشان کرد: برای افرادی که مشمول دریافت این سبد کالایی قرار گرفته‌اند پیامکی ارسال شده و سپس وجوه در همان کارتی که یارانه نقدی به آن واریز می‌شود، شارژ شده است.

وی تصریح کرد: البته این وجوه به‌صورت نقدی قابل دریافت نیست، بلکه سرپرست خانوار فقط می‌تواند کالاهای اساسی در ۹ گروه کالایی شامل گوشت، موادپروتئینی، شوینده‌ها، روغن، برنج و مانند آن را از شعبه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای خریداری کند، البته خریدار در انتخاب کالاها و مقدار آن آزاد است.

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور گفت: براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارزش مادی سبد غدایی حمایتی یادشده برای خانوار تک‌نفره و غیرمستمری‌بگیران ۴۰۰هزارریالی، خانوار ۲نفره ۸۰۰هزارریالی، خانوار سه نفره یک میلیون ریالی، خانوار پنج نفره ی1 میلیون‌ و ۳۰۰ هزار ریالی و خانوار شش نفره و بالاتر 1 میلیون‌و ۴۵۰هزارریالی است. به عبارت بهتر سقف این یارانه برای هر خانوار حداکثر 1 میلیون و۴۵۰ هزارریال است.

فخریان افزود: گروه‌هایی که تاکنون مشمول دریافت این سبد حمایتی شده‌اند، مستمری‌بگیران بهزیستی و کمیته‌ امداد امام(ره) (سهمیه براساس بعد خانوار)، موردی‌بگیران بهزیستی (پرونده‌های اجتماعی، توانبخشی، ضایعه نخاعی، پشت‌نوبتی وسایل توانبخشی و مستمری) و سایر اقشار کمیته (سهمیه یک‌نفره) است.

این مقام صنفی اظهار داشت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای که این کالاها را در اختیار مشمولین قرار می‌دهند هم افق‌کوروش، اتحادیه‌های فرهنگیان، جانبو، رفاه، اتکا، تعاون روستایی، اسکاد، سپه، امکان، شهروند و تعاونی‌های مصرف محلی هستند.

وی تصریح کرد: براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شماره تلفن: ۶۳۶۹ـ۰۲۱ آماده پاسخگویی به سؤالات مشمولین است.

فخریان خاطرنشان کرد: تحویل کالاهای این سبد شامل هیچ‌گونه کارمزدی نخواهد شد.

این مقام صنفی گفت: بیشتر حسابهای سرپرستان خانوار که در قالب طرح سبد حمایتی کالا شارژ شده مربوط به مناطق محروم کشور است و شهر تهران کمتر مشمول آن است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits