دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مراقب حباب دلار باشید
0
به گفته برخی کارشناسان، قیمت واقعی دلار بین ۷ تا ۸ هزار تومان است و مابقی آن حباب است که باید کاهش یابد. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در چند ماه اخیر موضوع ارز و نرخ آن از مهمترین...

به گفته برخی کارشناسان، قیمت واقعی دلار بین ۷ تا ۸ هزار تومان است و مابقی آن حباب است که باید کاهش یابد.


مراقب حباب دلار باشید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در چند ماه اخیر موضوع ارز و نرخ آن از مهمترین اخبار روز اقتصادی بوده است مخصوصا آنکه در روزهای اخیر نرخ ارز در بازار غیررسمی جهش‌های تازه‌ای کرد که بی‌سابقه بود.

در این شرایط یک کارشناس اقتصادی تاکید کرده است که "باید آگاهی‌های لازم به مردم داده شود و آن‌ها بدانند که قیمت واقعی ارز با در نظر گرفتن تورم ارزی و ریالی نسبت به سال ۲۰۰۵ میلادی و براساس آنچه در بازار ثانویه کشف شده، در حدود ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸۰۰۰ هزار تومان است و ارقام بیش از این که در حال حاضر خرید و فروش می‌شود دارای قیمت حبابی است".

رضا مسرور خاطرنشان کرده که "در حال حاضر قیمت ارز بیش از ۳ هزار تومان حباب دارد و امیدوار هستیم که بانک مرکزی در زمان مناسب نسبت به کنترل بازار ارز اقدام کند".

در چنین اوضاع احوالی شهروندان فریب جهش‌های بی‌قاعده نرخ ارز در بازار غیررسمی را نخورده و جذب چنین بازاری نشوند زیرا در نهایت ضرر خواهند کرد.

امروز قیمت ارز در بازار غیررسمی نسبت به قیمت روز گذشته، کاهش یافته است.




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits