دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
افزایش قیمت اونس طلا
0
در آستانه نشست بانک‌های مرکزی آمریکا، انگلیس و ژاپن، قیمت طلا 3.91 دلار افزایش یافت و به 1220.31 دلار رسید. به گزارش رویترز، در آستانه نشست بانک‌های مرکزی جهان و انتشار آمار تورم و فرصت‌های...

در آستانه نشست بانک‌های مرکزی آمریکا، انگلیس و ژاپن، قیمت طلا 3.91 دلار افزایش یافت و به 1220.31 دلار رسید.


افزایش قیمت اونس طلا

به گزارش رویترز، در آستانه نشست بانک‌های مرکزی جهان و انتشار آمار تورم و فرصت‌های شغلی در آمریکا، قیمت طلا روز دوشنبه با تقویت ارزش دلار در برابر ارزهای دیگر کاهش یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، هر اونس طلا با 3.91 دلار افزایش، 1220.31 دلار فروخته شد.

ارزش دلار در آسیا در برابر ارزهای دیگر اندکی بالا رفت زیرا بازیگران بازار در انتظار نشست بانک‌های مرکزی در این هفته هستند که مسیر کوتاه مدت ارزها را مشخص خواهند کرد.

دلار در برابر یوآن، به نزدیکی بالاترین رقم 13 ماه گذشته رسید.

بانک مرکزی ژاپن در روز دوشنبه و سه شنبه و بانک مرکزی آمریکا روز سه‌شنبه و چهارشنبه نیز نشست خواهند داشت. احتمالا فدرال رزرو چشم‌انداز افزایش تدریجی نرخ بهره در آمریکا به طور قطع اعلام خواهد کرد.

افزایش نرخ بهره آمریکا، ارزش دلار و اوراق قرضه را بالا می‌برد و طلا را که با دلار قیمت گذاری می‌شود برای مالکان دیگر ارزها گران‌تر می‌سازد؛ به ویژه اینکه سود یا بهره‌ای به این فلز گران بها تعلق نمی‌گیرد.

همچنین سرمایه‌گذاران در انتظار نشست بانک مرکزی ژاپن و نشانه‌های احتمالی از یک تغییر سیاست هستند. بانک مرکزی انگلیس نیز قرار است که در روز پنج‌شنبه یک تصمیم در سیاست‌گذاری را اعلام کند.

در ابتدای یک هفته شلوغ که قرار است نتایج فعالیت شرکت‌ها و بروزرسانی آمار و فرصت‌های شغلی در بخش غیر کشاروزی آمریکا منتشر شود، ارزش بازارهای بورس آسیا کاهش یافت.




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits