دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ارزش لیر ترکیه هم سقوط کرد
0
با افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران از تهدید آمریکا به تحریم ترکیه، پیش از اعلام داده‌های مهم تورم که قرار است در ادامه این هفته منتشر شود، ارزش لیر ترکیه سقوط کرد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از...

با افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران از تهدید آمریکا به تحریم ترکیه، پیش از اعلام داده‌های مهم تورم که قرار است در ادامه این هفته منتشر شود، ارزش لیر ترکیه سقوط کرد.

ارزش لیر ترکیه هم سقوط کرد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، ارز ترکیه بیش از یک درصد در برابر دلار سقوط کرد و به نرخ ۴.۹۰۸۴ لیر در برابر یک دلار رسید. درحالی‌که تقابل بین متحدان ناتو، ممکن است ضربه دیگری به اقتصاد شکننده ترکیه وارد کند، بر خلاف روند فعلی تقویت ارزهای بازارهای درحال ظهور، لیر ترکیه سقوط کرد.

از سوی دیگر داده‌های تورم که قرار است روز جمعه منتشر شود، ممکن است نشان دهد که تورم برای چهارمین ماه متوالی در ماه جولای هم بالا رفته است و به نگرانی‌های موجود در مورد این‌که توانایی بانک مرکزی برای کنترل اوضاع کافی نیست، بی‌افزاید.

هابرتورک روز یکشنبه گزارش داد که رییس‌جمهور اردوغان می‌گوید کشورش در برابر تهدیدات ترامپ برای وضع تحریم‌های سنگین، در صورت آزاد نکردن کشیش آمریکایی دستگیر شده در ترکیه، سر خم نخواهد کرد.

چند ساعت پس از این، معاون رییس‌جمهور آمریکا، مایک پنس، در توییتر خود تکرار کرد: آمریکا آماده می‌شود تحریم‌هایی را بر علیه ترکیه وضع کند تا زمانی که کشیش آمریکایی آزاد شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits