دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مسکن «از دم اجاره‌ای» برای دهک اول
3
مسکن «از دم اجاره‌ای» برای دهک اول -مسکن -از دم اجاره‌ای-دهک اول -مسکن اجاره ای-مسکن اجتماعی-کمک هزینه اجاره-وزارت راه وشهر سازی-امور مسکن وساختمان

حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان اظهار کرد:‌ در مسکن اجتماعی 7 تا 9 برنامه داریم، یکی از برنامه‌ها پرداخت کمک هزینه اجاره برای دهک یک است. یعنی کسی که سرپرست خانوار بوده یا فرزند معلول دارد.

مسکن «از دم اجاره‌ای» برای دهک اول

وی با بیان این‌که نباید به این افراد یک واحد مسکن بدهیم چون نظام اجتماعی به هم می‌خورد، تصریح کرد:‌ بنابراین برنامه ما به نحوی است که 75 تا 80 درصد اجاره یک واحد مسکونی را دولت برای دهک‌های یک جامعه پرداخت خواهد کرد.

وی با بیان این‌که اصولا افرادی که در دهک یک قرار دارند توانایی پرداخت اجاره‌بها را ندارند، بیان کرد: این قبیل افراد در حاشیه شهر زندگی می‌کنند و بهترین راه این است که برای مدتی بار اجاره را از دوش اینها برداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که دخالت برای این دهک نرم‌افزاری است تا سخت‌افزاری، ادامه داد: این یک کار مهندسی نیست و یک کار علوم اجتماعی است و به همین دلیل ما به سمت وزارت رفا رفتیم.

مظاهریان افزود:‌ برای گروه بالاتر مانند دهک 4 مسکن حمایتی اجرا می‌شود و ممکن است به اینها زمین داده شود تا خودشان مسکن را بسازند.

مسکن «از دم اجاره‌ای» برای دهک اول

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پیشتر گفت: ممکن است یارانه مشمولان طرح مسکن اجتماعی به عنوان تضمین پرداخت اجاره‌بها در نظر گرفته شود.

احمد میدری درباره نحوه محاسبه هزینه‌هایی که واجدان شرایط دریافت مسکن اجتماعی باید پس از سکونت در واحدها پرداخت کنند ، گفت: یکی از مواردی که در جلسات تدوین طرح مسکن اجتماعی ، مطرح و استقبال شد این است که یارانه 45 هزار و 500 تومانی همه اعضای خانوارهای مشمول این طرح به عنوان تضمین پرداخت اجاره‌بها در نظر گرفته شود و در صورت پرداخت نکردن ، این مبلغ به عنوان اجاره واحد مسکونی منظور می‌شود.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره حقوق مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی پس از دریافت و اسکان در واحد‌های مسکن اجتماعی، اظهار کرد: پرداخت حقوق مددجویان ادامه می‌یابد و قطع نخواهد شد./تسنیم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits