دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
میدونید چرا هیچ وقت جغد ها رو زیر بارون نمی بینیم؟!
16
میدونستین جغدها ضد آب نیستند؟! به همین دلیله که هرگز اونا رو در باران نمی بینین.

جغد دارای صورتی مسطح و چشمانی درشت می‌باشد. جغد پرهای بسیار نرم و پر پشت دارد. پرواز جغدها بدون صدا انجام می‌شود. جغدها علیرغم باور برخی مردم که جغد را شوم می دانند بسیار زیبا و حتی مفید هستند. جغدها به دلیل فوایدی که دارند در بسیاری از ممالک دارای ارزش و اهمیت فراوان می‌باشند.

جغد ها زیر بارون

جغدها گردن کوتاهی دارند. رنگ جغد معمولاً کرم قهوه‌ای است. در نوک جغدها یک شکاف هست. سر آنها بزرگ است. جغد هوای تاریک را دوست دارد و شب‌ها پرواز می‌کند. چشمان جغدها بزرگ است و به خاطر همین خوب هم شکار می‌کنند. پرواز آنها بی‌صداست و پاهای پوشیده از پر دارند. بیشتر جغدها روی درخت زندگی می‌کنند. نر و ماده جغدها همشکل هستند ولی ماده‌ها بزرگ‌ترند.

جغد ها زیر بارون

جغد معمولاً شکار خودش را به کمک منقار نیرومندش تکه‌تکه می‌کند و می‌خورد. اگر شکار کوچک باشد، جغد آن را درسته قورت می‌دهد و سپس استخوان‌ها، پَرها و فَلْس‌های طُعمه را که قابل هضم نیستند، با حالتی شبیه به سرفه بیرون می‌اندازد.

جغد ها زیر بارون

جغدها لانه نمی‌سازند. آن‌ها جایی را به عنوان لانه انتخاب و در همان‌جا زندگی می‌کنند. سوراخ‌های موجود در تنه‌ی درختان، غارها، انبارهای قدیمی و خراب و لانه‌های زیرزمینی، از جاهایی است که این جغدها برای زندگی برمی‌گزینند. جغدهای ماده بین 3 تا 4 تخم می‌گذارند. نوزاد جغد 2 تا 3 ماه باید در لانه بماند تا به‌قدر کافی بزرگ شود.

جغد ها زیر بارون

این جنس جغدها دارای گونه‌ها و زیر گونه‌های فراوان است و در اکثر نقاط دنیا به جز در استرالیا وجود دارد. از ویژگیهای این گروه از جغدها این است ک پرهای ناحیه گوش بزرگ شده و به این پرنده منظره شاخ‌داری می‌دهد. معمولا این جغدها رنگ چشم نارنجی زیبایی دارند. گونه بوف بزرگ یکی از گونه‌های این جنس است. صدای این پرنده بسیار در نیمه شبها ناراحت کننده می‌باشد و در تمام شب در محل زندگی آنها شنیده می‌شود.

جغد ها زیر بارون

این جنس دارای جثه کوچک و سبکی است و اثری از پرهای گوشی در جنس جغد دیده نمی‌شود. پیشانی جنس جغد کوتاه و جمجمه نسبتا مسطح می‌باشد. رنگ چشم آنها زرد روشن است. در جنس جغد نر و ماده یک رنگ و یک اندازه می‌باشند.جنس جغد از جوندگان و بعضی پرندگان کوچک و حشرات تغذیه می‌کنند. سر این پرنده دارای حرکات جالبی می‌باشد و اصولا پرنده ناآرامی به نظر می‌رسد. این جغدها به آسانی اهلی می‌شوند. جنس نر و ماده این جغدها از جوجه‌ها نگهداری می‌کنند اما معمولا جنس ماده روی تخمها می‌خوابد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (16 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits