دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شاخ و شانه کشیدن آئودی برای تسلا !
6
آئودی برای رقابت به تسلا خودروی برقی پیشرفته‌ و خوش چهره‌ای به بازار فرستاده است. این خودرو E-Tron GT نام دارد.

طراحی نمای جلویی همان شمایل دیگر مدل‌های آئودی را دارد. شکل دیلایت در این خودرو جدید و تازه است. جلوپنجره مرسوم در محصولات آئودی، درE-Tron GT هم با وجود برقی بودن دیده می‌شود. ایربریزرها و ورودی‌های هوا در این خودرو بیشتر خودنمایی می‌کنند که جنبه آیرودینامیک‌تری به خودرو داده است.

آئودی/ تسلا

در نمای عقب خودرو چراغ‌های متصل و بزرگی را می‌بینیم که با آنچه در دیگر محصولات آئودی می‌دیدیم متفاوت است. در مدل‌های دیگر آئودی ما چراغ‌های عقب را متصل و در عین حال باریک مشاهده می‌کردیم، اما در این خودرو چراغ‌های عقب بزرگتر از حالت معمول هستند.شکل و فرم بدنه فستبک است که همین موضوع طراحی خودرو را در مقابل رقبایی مثل تسلا مدل S بهتر نشان می‌دهد.

آئودی/ تسلا

طراحی داخلی همان روحیه غالب در محصولات آئودی را دارد. فرمان D شکل، نمایشگرهای نسبتا بزرگ، صندلیهای اسپرت و ترکیب فیبرکربن و آلکانترا و...نکته جالب درباره طراحی داخلی آئودی این است که سعی کرده‌اند در کابین خودرو از همان دکمه‌های سنتی استفاده کنند و نمی‌خواستند که این دکمه‌ها و آپشن‌ها در یک نمایشگر بزرگ قرار گیرد.دریچه‌های کولر در پایین‌ترین موقعیت خود قرار دارند که قبلا کمتر در کابین خودروهای آئودی می‌دیدیم.

آئودی/ تسلا

این خودرو در دو نسخه E-Tron GT و RS E-Tron GT عرضه می‌شود.در هر دو مدل، در هر اکسل و محور، یک پیشرانه وجود دارد. همچنین گیربکس دو سرعته در بخش عقب قرار دارد.نسخه استاندارد پیشرانه‌ای با قدرت 469 اسب بخاری و گشتاور 630 نیوتون‌متری و همچنین شتاب 3.9 ثانیه‌ای دارد.در نسخه RS پیشرانه 590 اسب‌بخاری و 830 نیوتون‌متری دیده می‌شود. شتاب این مدل 3.1 ثانیه است.نسخه پایه پس از هربار شارژ قادر است 383 کیلومتر مسافت را طی کند، در حالی که در مدل RS این عدد به 373 کیلومتر می‌رسد.برای مدل پایه دو نسخه پریمیوم‌پلاس و پرستیژ وجود دارد که به ترتیب قیمتی معادل 99.900 و 107.100 دلار دارند.قیمت مدل RS هم 139.900 دلار تعیین شده است.

آئودی/ تسلا

آئودی/ تسلا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits