دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۵ کتاب که اکثر روان‌شناسان توصیه می‌کنند!
7
مطالعه‌ی منظم کتاب، قدرت مغز شما را افزایش می‌دهد. هرچه بیشتر مطالعه کنید، دانش، هوش و ظرفیت شما برای درک مسائل بالاتر می‌رود.

یک کتاب خوب می‌تواند با فعال کردن ناحیه‌ای از مغز انسان به نام هیپوکمپوس که با حافظه‌ی‌ رویدادی شخص سروکار دارد، باعث شود خواننده همه‌چیز را در ذهنش به‌وضوح متصور شود. درست مانند ورزش و دویدن روزانه و منظم که برای سیستم قلبی عروقی بسیار خوب است، مطالعه‌ی منظم، عملکرد حافظه را بهبود می‌بخشد.

معرفی کتاب

کتاب زمین انسان ها، اثری نوشته ی آنتوان دو سنت اگزوپری است که اولین بار در سال 1939 به چاپ رسید. اگزوپری در این کتاب به مجموعه ای از اتفاقات هیجان انگیز در زندگی خود، به خصوص کار در یک شرکت پستی هوایی می پردازد و چندین مورد از رویدادهای اتفاق افتاده در پروازهایش بر فراز صحرای آفریقا و رشته کوه آند در آمریکای جنوبی را روایت می کند.

معرفی کتاب

نویسندگان این کتاب که از صاحب‏نظران حوزه شناخت‌درمانی هستند، به شناسایی، نشانه شناسی، سبب شناسی و درمان 11 الگوی رفتاری مخرب و تکراری پرداخته‏اند که به خودانگاره منفی ربط دارند. مؤلفان ضمن شرح حال بیماران واقعی، نشان می‌دهند که چگونه هر یک از این الگوهای ناکارآمد در دوران کودکی شکل‏گرفته‏اند و مبنایی برای ارزیابی خویشتن در بزرگسالی می‌شوند. این کتاب ابزار قدرت‌مندی برای درمان مشکلات مراجعان براساس رویکردهای شناخت‏درمانی و طرح‏واره‏درمانی است. دکتر آرون بک بنیانگذار شناخت‏درمانی در مقدمه این کتاب می‏نویسد: «یانگ و کلوسکو بر اساس خلاقیت و تدبیراندیشی توانسته‌اند ابزارهای اثرگذاری برای تغییر روابط بین‏فردی و روابط شغلی تدوین کنند. به دنبال تغییر در روابط بین‏فردی و روابط شغلی، زندگی تغییر شگرفی خواهدکرد. این کتاب نشان می‌دهد که نویسندگان از بینش بالینی، حساسیت و شفقت خاصّی برای راه‌حل اندیشی مشکلات بین‏فردی و مشکلات شغلی برخوردارند.»

معرفی کتاب

کتاب شفای زندگی نوشته‌ی «لوئیز ال هی» یکی از نویسندگان، سخن‌وران و درمان‌گرهای تاثیرگذار در دنیا است. این کتاب در زمینه‌ی خودسازی، تحول جسم و جان و ذهن و همین‌طور پزشکی‌کلی‌نگر در سراسر دنیا بسیار معروف است. شفای زندگی در چهار بخش و ۱۶ فصل تدوین شده است. نویسنده در بخش اول پیش از شروع با ارائه پیشنهاداتی به خوانندگان درباره چگونه مطالعه کردن این کتاب، معرفی نکات و نگاه کلی خود مقدمه‌چینی می‌کند. بخش دوم با عنوان جلسه‌یی با لوییز در هشت فصل ریشه‌های فکری و مشکلات را معرفی می‌کند و قدم به قدم گام‌های آگاهی را با مثال‌هایی ملموس از زندگی پیش می‌برد. مشکل چیست؟ مشکل از کجا پدید می‌آید؟ آیا حقیقت دارد؟ حالا چه‌کار می‌کنیم؟

معرفی کتاب

کتاب دروغگویی روی مبل نوشتهٔ اروین د. یالوم، نویسنده و روانپزشک است که در ایران با کتاب معروف «وقتی نیچه گریست» شناخته می‌شود. این کتاب با ترجمهٔ حسین کاظمی‌یزدی در نشر صبح صادق چاپ شده است. یالوم در «دروغگویی روی مبل» به رابطه میان پزشک و بیمار می‌پردازد و داستان سه پزشک با تیپ‌های شخصیتی متفاوت را بیان می‌کند.

معرفی کتاب

اگر به دنبال این هستید که وقتی شرایط زندگی به بدترین حالت درمی‌آید و مدام احساس رنج، شکستگی و ناامیدی عمیق در وجودتان هست، معنایی برای ادامه زندگی بیابید، از لیست کتاب هایی که زندگی شما را متحول می کنند، کتاب انسان در جستجوی معنا انتخاب مناسبی است، پس از مطالعه آن به احتمال زیاد معنای زندگی را خواهید یافت.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits