دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۴ ماده ی غذایی مفید برای زیبایی!
7
بخش عظیمی از زیبایی از درون نشات می گیرد،شما می توانید بدون اینکه به لوازم آرایش وابسته شوید زیبا باشید و فقط کافیست مواد غذایی را که برای پوست و موهایتان مفید هستند مصرف کنید و زیباییتان را از درون تضمین کنید.

زغال اخته / ضدتیرگی دندان

توت سفید، توت سیاه، تمشک، زغال اخته و توت فرنگی به بدن در تولید کلاژن کمک می کنند. کلاژن سبب انعطاف پذیری و صافی سطح پوست می شود.مواد فوق سرشار از ترکیبات انتی اکسیدان هستند که در خنثی کردن رادیکالهای آزاد مضر بسیار کارآمد هستند. وقتی در معرض تابش بیش از حد اشعه یو وی UV نور خورشید قرار میگیریم رادیکالهای آزاد در پوست تولید می شوند و منجر به آسیب دیدن سلول های پوست و پیری زودرس می شوند.

بذر کتان / اکسیر جوانی پوست

«تخم کتان» ماده‌ای سرشار از فیبر و ترکیبات گیاهی است که مثل استروژن عمل می‌کنند که ریسک ابتلا به انواع سرطان به خصوص سرطان پستان را در زنان کاهش می‌دهند. روغن کتان هم یک منبع خوب برای دریافت اسیدهای چرب امگا ۳ است. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید برای مصرف تخم کتان با پزشک خود مشورت کنید.

کلم قرمز / ضدچین و چروک پوست

یکی دیگر از بهترین غذاها برای زیبایی صورت و تناسب اندام بانوان و جوان ماندن که اتفاقا به آسانی در دسترس همگان است. برگ‌‌های کلم پیچ سرشار از ویتامین K هستند که همراه با ویتامین D و کلسیم سلامت استخوان‌های شما را تضمین می‌کنند. برگ‌های سبز کلم پیچ ۲۰ درصد نیاز روزانه شما با ویتامین C و ویتامین A را تامین می‌کنند.

کیوی/میوه دوستدار لثه

برگه زردآلو/ نگهبان رنگ پوست

مرکبات/کپسول ضدپیری

در ترمیم بریدگی ها، خراشیدگی ها و حفظ ساختار کلاژن( پروتئین مسئول نرمی، صاف و هموار بودن پوست) مفید است و باعث بهبود پوست آسیب دیده، پوست فرونشسته ، چین و چروک شده و پیر می شود. مهم ترین ماده مغذی مرکبات ویتامین C است.

سیر/جوان کننده پوست

یکی از بهترین منابع تولید گوگرد، که برای تولید کلاژن در بدن لازم است سیر همچنین اسید لیپوئیک و تورین دارد که به بازسازی الیاف کلاژن آسیب دیده کمک می کند.

تمشک/خداحافظی با ورم صورت

آووکادو/میوه جوانی

خب احتمالا می‌گویید «آووکادو» یک میوه گران است، اما ما در این‌جا خواص آن را به شما می‌گوییم و خوردن یا نخوردن آن را به عهده خودتان می‌گذاریم. آووکادو سرشار از اسیدهای چرب مفید است که هم جا دادن آن در رژیم غذایی روزانه برای آب کردن چربی شکم مفید است و هم سلامت پوست و چشم‌ها را تضمین می‌کند، سطح کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و سبب افزایش کلسترول خوب در خون می‌شود.

آلو/ضامن ناخن های سفت و محکم

غلات کامل/پاک کننده پوست

لبنیات کم چرب/ناخن هایی که نمی شکند

شیرسویا/برای داشتن ناخن های بلند

بلوک کننده پیری – منابع شیر سویا، پنیر یا پنیر سویا، سویا دارای جنیستین ( هورمون گیاهی است با خاصیت آنتی اکسیدان ) که باعث تولید کلاژن شده و به جلوگیری از آنزیم هایی، مانند MMP ها کمک می کند و از پیری پوست جلوگیری می نماید.

انبه و هویج/هدیه هایی برای پوست

هوبج، منبع عالی ویتامینA است، که از نیازهای غذایی پوست است. همچنین حاوی سطح بالایی آنتی اکسیدانهایند که از صدمه رادیکالهای آزاد به پوست، جلوگیری می کند. ویتامین A لازمه رشد و حفظ سلولهای پوست است و کمبود ویتامین می تواند سبب خشکی پوست شود. هویج ها همچنین منبع بالایی از فیبر، بیوتن، ویتامین K، C و B6، پتاسیم و تیامین است.انبه حاوی بیش از 20 ویتامین مختلف و مواد معدنی است. انبه حاوی آنزیمهای بسیار مفید و همچنین ویتامین سی C و ویتامین آ A می باشد.
ویتامین های فوق سبب فعال شدن فرآیند نو شدن پوست می شوند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits