دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کشف تازه درباره رقصیدن موش ها!
3
دانشمندان: موش‌ها هم با شنیدن آهنگ ریتمیک، سرشان را تکان می‌دهند .

تحقیقی تازه نشان داده که موش‌ها هم مثل انسان‌ها نمی‌توانند در برابر این موسیقی از موتزارت مقاومت کنند و سر خود را حرکت می‌دهند.اگر موسیقی باعث می‌شود از خود بی‌خود شوید، باید بدانید که شما یا سایر انسان‌ها تنها موجودات عالم نیستند که چنین احساسی نسبت به این نواهای شورانگیز دارید. دانشمندان حالا دریافته‌اند که موش‌ها هم نمی‌توانند در برابر آهنگ‌های ریتمیک مقاومت کنند و با ریتم آنها به حرکت در می‌آیند.

موش‌ها هم با شنیدن آهنگ ریتمیک، سرشان را تکان می‌دهند

به گزارش گاردین، دانشمندان می‌گویند این قابلیت که پیش‌تر تصور می‌شد فقط محدود به انسان‌ها باشد، حالا در موش‌ها دیده شده و نشان می‌دهد که این موجودات هم می‌توانند موسیقی را درک کنند. دکتر «هیروکازو تاکاهاشی» از دانشگاه توکیو می‌گوید :«موش‌ها بدون هیچ‌گونه تمرین یا مواجهه قبلی با آهنگ‌ها، توانایی‌های ذاتی در هماهنگی با ضرب‌های موسیقی از خود نشان داده‌اند.»


اگرچه قبلاً هم در ویدیوهایی نشان داده شده بود که حیوانات به موسیقی واکنش نشان می‌دهند، اما این اولین‌باری است که این پدیده به‌صورت علمی ثابت شده. در این پژوهش که نتایج آن در مجله Science Advances منتشر شده است، دانشمندان شتاب‌سنج‌های کوچکی را با ارتباطات بی‌سیم به بدن موش‌ها وصل کردند تا کوچک‌ترین حرکات سر آنها را اندازه‌گیری کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits